ELCEN a transmis, marţi, că primarul general ”răspândeşte din nou informaţii false în încercarea disperată de a devia atenţia de la problema reală a termoficării din Capitală”, după ce Gabriela Firea a afirmat că problemele alimentării cu apă caldă în unele zone din Bucureştiau apărut după ce CET Sud, care aparţine de Ministerul Energiei, a oprit pentru revizie în mai multe zone.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În încercarea repetată de a găsi un ţap ispăşitor pentru a ascunde problema reală a termoficării din Capitală, precum şi incapacitatea PMB de a gestiona o situaţie cu impact socio-economic semnificativ, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, lansează din nou informaţii mincinoase în spaţiul public. ELCEN contrazice aceste afirmaţii tendenţioase ce dovedesc lipsă de respect, atât faţă de angajaţii ELCEN care vin zi şi noapte la muncă, în centrale, pentru a asigura continuitatea furnizării apei calde în Capitală, mai ales într-o situaţie de criză sanitară cum e pandemia COVID-19, precum şi faţă de locuitorii bucureşteni care au dreptul la o comunicare transparentă şi onestă”, a transmis, marţi, ELCEN, într-un comunicat de presă.

Compania explică faptul că, pe durata verii, se livrează apă caldă prin intermediul a două dintre cele patru centrale, nefiind necesară şi livfrarea agentului termic.

”În perioada sezonului cald, ELCEN funcţionează cu două centrale din cele patru pe care le deţine, întrucât este oprită furnizarea căldurii. Acest lucru se petrece în fiecare an odată cu trecerea de la regimul de iarnă la regimul de vară, în baza unei notificări a C.M. Termoenergetica emise către ELCEN ca urmare a creşterii temperaturilor exterioare. În fiecare an, pe toată perioada verii, operatorul reţelei de termoficare asigură alimentarea cu apă caldă a locuitorilor capitalei fără niciun fel de restricţii din partea ELCEN, întrucât societatea noastră produce apă caldă din două centrale simultan.  ELCEN informează populaţia din Bucureşti că poate acoperi, în prezent, fără nicio problemă necesarul de apă caldă furnizată locuitorilor Capitalei din punct de vedere al debitului, presiunii şi temperaturii agentului termic prin intermediul celor două centrale ale sale (în acest moment, CET Progresu şi CET Bucureşti Vest)”, a transmis ELCEN.

Compania precizează, de asemenea, că, pe baza unui program de revizii şi reparaţii anual, stabilit de comun acord cu operatorul reţelei de termoficare încă de la începutul anului, CET Bucureşti Sud intră în fiecare an în revizie programată.

”Această revizie este extrem de importantă în vederea pregătirii pentru sezonul de încălzire următor, în cazul de faţă 2020-2021. Consumatorii din Capitală nu sunt afectaţi în niciun fel de efectuarea acestei revizii, întrucât capacităţile de producţie ale ELCEN acoperă fără probleme cererea de apă caldă. ELCEN nu răspunde, însă, de starea avansată de degradare a reţelei de transport şi distribuţie operată de Termoenergetica şi aflată în grija Primăriei Municipiului Bucureşti. Dacă ELCEN se ocupă de reviziile anuale tocmai pentru ca cetăţenii să nu aibă de suferit, lipsa de interes din partea PMB şi a oricăror investiţii în infrastructura de termoficare, au adus reţeaua în starea tehnică dramatică în care se află astăzi. Începând cu anul 2017, degradarea sistemului de termoficare s-a accentuat, astfel că pierderile în reţea s-au dublat ajungând de la 1.000 la peste 2.000 de tone de apă fierbinte pe oră, presiunea în conducte a scăzut la limita de avarie, iar debitul de apă de adaos a crescut constant”, a mai transmis ELCEN.

Compania menţionează că, până în anul 2017, în timpul verii, se livra apă de adaos doar din cele două centrale aflate în funcţiune pentru producerea de energie termică şi nu erau probleme cu furnizarea apei calde către cetăţeni.

”În prezent, Termoenergetica solicită frecvent livrarea de apă de adaos din toate centralele ELCEN din cauza stării avansate de degradare a reţelei. Subliniem încă o dată că lipsa de investiţii, incapacitatea PMB de a atrage fonduri europene nerambursabile (aprox. 180 milioane Euro disponibili prin POIM 2014-2020), cheltuielile uriaşe pe acţiuni de imagine şi festivaluri în defavoarea investiţiilor, nerespectarea de către PMB a obligaţiilor de plată pentru agentul termic livrat reprezintă, de fapt, problema reală şi motivul pentru care bucureştenii nu beneficiază de apă caldă”, a mai transmis compania.

ELCEN a precizat că datoriile Termoenergetica faţă de ELCEN sunt de 450 milioane de lei, ”situaţie ce pune în pericol furnizarea agentului termic în sezonul rece viitor”.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a declarat, întrebată marţi despre problemele alimentării cu apă caldă în sectoarele 2 şi 3, că CET Sud, care ţine de Ministerul Energiei, a luat această decizie pentru a face revizia în mai multe zone.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.