Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara anunţă că, joi, s-a deschis circulaţia pe pasajul denivelat de pe centura de ocolire Arad peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti. Lucrările au început în 2011 şi nu sunt finalizate în totalitate, însă nu vpr afecta traficul. Investiţia depăşeşte 37 de milioane de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Începând de astăzi, 21.12.2023, a fost deschisă circulaţia pe pasajul denivelat de pe centura de ocolire Arad (DN 7, km 540+248) peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti. Lucrările pentru finalizarea pasajului vor continua în prima parte a anului viitor fără a afecta traficul. Contractul pentru restul de execuţie la acest obiectiv a fost demarat în luna iulie 2022, antreprenorul lucrării fiind SPIC SRL”, a transmis, joi, DRDP Timişoara.

Sursa citată a precizat că pasajul are o lungime de 722 de metri, cu tot cu rampele de acces, şi o lăţime a părţii carosabile de 7 metri.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

”Au fost executate lucrări de curăţare şi protejare a grinzilor existente pe şantier din contractul anterior, au fost montate grinzi noi, s-a lucrat la infrastructura pasajului şi s-a executat suprastructura, s-au relocat reţele electrice de medie şi înaltă tensiune şi reţele de apă, s-a aşternut asfalt pe rampe şi pe pasaj, s-a amenajat trotuarul, s-a montat parapet şi rosturile de dilataţie, s-a montat semnalizarea rutieră verticală şi s-au aplicat marcajele rutiere”, a mai transmis sursa citată.

Potrivit acesteia, valoarea contractului este de 37.064.924,03 lei, inclusiv TVA.

Potrivit www.aradon.ro, lucrările au început în 2011, primul contractor fiind Confort SA Timişoara. Un an mai târziu, Guvernul a tăiat finanţarea pasajului de pe DN7, iar în 2014 contractul a fost reziliat, la un stadiu de realizare de doar 20%.

Patru ani mai târziu a fost semnat un nou contract, cu firma austriacă Implenia, durata de execuţie fiind de 12 luni, iar valoarea de 25 de milioane de lei. În 2019, lucrările ajunseseră la 39%, însă Ministerul Transporturilor nu a expropriat terenurile necesare realocării liniilor de înaltă tensiune din zona podului.

Ultimul contract a fost semnat cu SPIC SRL, care a tot depăşit termenele anunţate de DRDP Timişoara pentru finalizarea lucrărilor.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.