Ministrul Transporturilor Dan Costescu a declarat, luni, la Forumul Administraţiei Publice Locale, că banii pe care România îi are la dispoziţie pentru continuarea lucrărilor de infrastructură sunt limitaţi, o variantă de finanţare fiind planul Juncker, care este însă condiţionată de atragerea unor investitori în proiectele pentru care se doreşte finanţare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Referitor la banii pe care România îi are la dispoziţie pentru a construi infrastructura, vă spun că lipsa acestor bani este un fenomen general european. La nivelul unităţilor europene există un necesar neacoperit de 700 de miliarde de euro în acest moment, sumele identificate fiind, în toate ţările europene, undeva în zona a 150 de miliarde de euro. Cunoscând aceste cifre, ne punem evident întrebarea ce putem să facem, cum vom continua aceste investiţii, atunci când fondurile structurale, cele nerambursabile, se vor reduce ca intensitate”, declarat ministrul Transporturilor Dan Costescu.

El a precizat că există variante pentru ţările bogate de a investi din surse proprii şi sunt şi variante pentru ţări primite mai recent în comunitatea europeană de a-şi identifica resurse.

”Printre ele, unul dintre instrumentele despre care s-a discutat în ultima vreme, dar nu suficient faţă de importanţa lui, este planul Juncker, dar acesta nu este un fond care ne va veni necondiţionat, nu este un fond care va alimenta proiecte scrise de un funcţionar român şi aprobate de un funcţionar european. Sunt fonduri care vor veni dacă vom reuşi să convingem investitorii să se alăture nouă şi, în limita fondului de garantare emis de comunitatea europeană, să lucreze alături de noi”, a arătat ministrul Transporturilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.