Consiliul Concurenţei a anunţat joi că analizează patru sectoare digitale, pentru a evalua caracteristicile acestora şi impactul pe care îl au asupra concurenţei, cele patru sectoare analizate fiind: servicii de intermediere a livrărilor online, servicii de intermediere online a cazărilor, servicii de comercializare online a pachetelor turistice şi servicii de publicitate online.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Consiliul Concurenţei analizează patru sectoare digitale, la nivelul României, pentru a evalua caracteristicile acestora şi impactul pe care îl au asupra concurenţei. Cele patru sectoare analizate sunt: servicii de intermediere a livrărilor online; servicii de intermediere online a cazărilor, servicii de comercializare online a pachetelor turistice şi servicii de publicitate online”, a informat autoritatea de concurenţă.

În urma analizei, autoritatea poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenţei şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, iniţiază procedurile necesare pentru a le sancţiona.

„Această iniţiativă face parte din eforturile noastre de a asigura buna funcţionare a sectoarelor online, mai ales în contextul în care suntem implicaţi în aplicarea la nivel naţional a Regulamentului European P2B care vizează, printre altele, transparentizarea termenilor şi condiţiilor de pe platformele online în relaţia lor cu firmele utilizatoare de servicii de intermediere online”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Pandemia Covid-19 a subliniat necesitatea derulării afacerilor în mediul online, context în care, pentru ajunge la consumatori, tot mai multe companii au devenit parteneri/clienţi ai platformelor de intermediere. Astfel, autoritatea de concurenţă îşi propune să identifice cadrul şi modul de funcţionare a pieţelor online din România, condiţiile în care se desfăşoară negocierile în fiecare sector, tendinţele în furnizarea de servicii de intermediere online, precum şi existenţa unui posibil impact asupra firmelor româneşti care utilizează servicii de intermediere online urmare a apariţiei unor condiţii nefavorabile.

Ca urmare, Consiliul Concurenţei va analiza raporturile între restaurante şi platformele de livrări online, comportamentul platformelor cu specific turistic atât faţă de partenerii contractuali, cât şi faţă de consumatori posibilul dezavantaj din punct de vedere concurenţial al firmelor româneşti în ceea ce priveşte furnizarea de servicii de publicitate online.


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.