Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţă că oferta depusă de FCC Construccion la licitaţia pentru modernizarea infrastructurii feroviare şi creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pe secţiunea Lugoj-Timişoara Est (lotul 2) a fost desemnată câştigătoare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit CFR SA, a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunea Lugoj – Timişoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Aradˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

"Oferta financiară depusă de FCC Construccion SA, în valoare de 1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor şi 60 de luni, perioada de garanţie a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată şi va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil", a arătat compania.

Modernizarea secţiunii de cale ferată Lugoj - Timişoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, staţii C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) şi de protecţia mediului.

Obiectivele principale ale proiectului de modernizare pe Lotul 2 Lugoj - Timişoara Est sunt: îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublare linie; lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare şi a terasamentelor; lucrări pentru rridicarea niveletei căii şi protecţia antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţi; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Conform sursei citate, prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Lugoj - Timişoara Est (Lot 2) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.