Grupul german Bosch anunţă că, până în 2028, va investi o sumă suplimentară de ordinul sutelor de milioane de euro în software-ul său de gestionare a mişcării vehiculului (Vehicle Motion Management). De asemenea, cu soluţiile brake-by-wire şi steer-by-wire, Bosch estimează că va atinge venituri cumulate din vânzări de peste 7 miliarde de euro până în 2032.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Bosch deţine expertiză atât în domeniul software-ului, cât şi în cel al hardware-ului. Fără un hardware sofisticat, nici cea mai inteligentă maşină nu se va mişca un singur milimetru. Scopul nostru este să continuăm să jucăm un rol cheie în modelarea industriei în era mobilităţii bazate pe software, oferind soluţii personalizate şi inteligente”, a declarat Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie Bosch, la ediţia IAA Mobility de anul acesta din München.

De asemenea, prin tehnologiile brake-by-wire şi steer-by-wire, compania estimează că va genera venituri totale ce vor depăşi 7 miliarde de euro până în 2032. Ritmul de creştere al pieţei pentru această tehnologie-cheie se va accelera în continuare în anii 2030.

”Tehnologia by-wire oferă o imagine a viitorului în construcţia vehiculelor în ansamblu. În viitor, hardware-ul va fi proiectat astfel încât să răspundă cerinţelor software-ului”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administraţie Bosch şi preşedinte al sectorului de activitate Mobilitate.

În cadrul mobilităţii bazate pe software, divizia Bosch Mobility continuă să se dezvolte – de la hardware cu software încorporat, până la software complet independent pe care producătorii şi partenerii îl pot integra în propriile ecosisteme.

În ciuda stagnării producţiei globale de vehicule, a cererii reduse şi a întârzierilor în domeniul electromobilităţii şi al conducerii autonome, Bosch Mobility previzionează o uşoară creştere pentru anul curent. Creşterea veniturilor din vânzări este estimată la aproape 2%, spun reprezentanţii Bosch.

Până în prezent, un vehicul era considerat „nou” doar în momentul livrării sale.

”În viitor însă, software-ul său va fi actualizat continuu şi va învăţa permanent prin intermediul inteligenţei artificiale”, a declarat Heyn.

În ceea ce priveşte software-ul Bosch Vehicle Motion Management, acesta coordonează toate mişcările vehiculului controlând centralizat frânele, direcţia, trenul de rulare şi şasiul. Aceasta îmbunătăţeşte sincronizarea între sistemele individuale şi permite ajustarea acestora în funcţie de preferinţele şoferului.

”Software-ul Bosch este utilizat pe scară largă, fiind adoptat deja de peste douăzeci de producători din Europa, China şi Japonia. În următorii trei ani, Bosch va investi o sumă de ordinul sutelor de milioane de euro în Vehicle Motion Management şi îşi va extinde portofoliul modular de software şi funcţii în toate domeniile. Vehicle Motion Management de la Bosch funcţionează şi mai bine în combinaţie cu soluţiile by-wire, deoarece software-ul poate controla independent acţionările frânelor şi direcţiei, fără a depinde de intervenţia şoferului”, precizează Bosch.

Vehiculele moderne, proiectate şi dezvoltate din perspectiva software-ului, utilizează un număr tot mai redus, dar mai performant, de calculatoare de bord. ”Acestea reprezintă un motor de creştere pentru Bosch: divizia sa de calculatoare performante înregistrează în prezent o creştere anuală de peste 5 procente, având în portofoliu producători auto precum BMW Group”, mai spun reprezentanţii grupului.

Grupul Bosch este prezent de peste 30 de ani în România şi are aproximativ 10.320 de angajaţi în şapte entităţi. În 2024, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 529,5 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 2,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul său de cercetare şi dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum şi un centru de soluţii de business şi tehnologie la Timişoara. Pe lângă sediul său central, Bosch are în Bucureşti un birou de vânzări pentru sectoarele sale de activitate Mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie, şi o filială a BSH Home Appliances Group. În plus, există o divizie Bosch Rexroth în Blaj care se concentrează pe vânzarea tehnologiei de acţionare şi control.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 418.000 de angajaţi în întreaga lume (la 31 decembrie 2024). Compania a generat vânzări de 90,3 miliarde de euro în anul 2024. Operaţiunile sale sunt împărţite în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.

Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproximativ 490 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. În cele 136 de locaţii de pe tot globul, Bosch are aproximativ 87.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.