Compania aeriană Blue Air a anunţat luni că intră în procedura de concordat preventiv din cauza efectelor provocate de pandemie, după ce încasările companiei au scăzut cu 100 milioane euro faţă de nivelul estimat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Pentru a-şi putea onora toate obligaţiile către pasagerii, angajaţii şi partenerii săi şi a putea asigura desfăşurarea în bune condiţii a zborurilor regulate după 4 luni de suspendare totală sau parţială a zborurilor, Blue Air anunţă intrarea în procedura de concordat preventiv. În contextul creat de pandemia Covid-19, întreaga industrie aviatică a avut foarte mult de suferit din cauza măsurilor de suspendare a zborurilor luate de autorităţile române şi europene pe perioada stării de urgenţă şi a restricţiilor de călătorie rămase pe perioada de alertă”, a informat compania.

Începând cu 1 iulie, Blue Air a reluat zborurile regulate către un număr de 29 de destinaţii şi planifică să revină la cel puţin 47 de destinaţii odată cu încetarea stării de alertă şi cu suspendarea tuturor restricţiilor de către autorităţile statelor în care operează.

”Pentru a putea asigura reluarea în bune condiţii a zborurilor regulate şi onorarea tuturor obligaţiilor asumate către pasagerii, angajaţii şi partenerii săi, Blue Air Aviation a apelat la procedura de concordat preventiv”, mai arată compania.

Aşa cum această este definită în legislaţia română, procedura concordatului preventiv este o procedură de salvgardare prin care debitorii aflaţi în stare de dificultate financiară (nu în insolvenţă) pot ajunge la un acord formal cu creditorii lor cu privire la plata datoriilor şi prin care pot asigura continuitatea şi viabilitatea companiei, astfel încât această să fie capabilă să îşi stingă datoriile şi să îşi continue activitatea. 

Judecătorul a admis luni cererea Blue Air Aviation de intrare în procedura de concordat.

”La Blue Air, suntem hotărâţi să ne onorăm toate angajamentele şi să ne plătim toate datoriile. Contăm pe susţinerea partenerilor noştri şi pe încrederea şi respectul reciproc dezvoltat de-a lungul anilor de colaborare şi vom face toate demersurile necesare pentru a continua să acţionăm conform celor mai înalte standarde din domeniu. Suntem încrezători în sprijinul partenerilor, colegilor şi colaboratorilor noştri – vom depăşi împreună această situaţie dificilă pentru Blue Air şi pentru întreaga industrie de aviaţie şi turism, continuând să oferim pasagerilor noştri soluţii de călătorie din ce în ce mai bune, atât că nivel al serviciilor, cât şi că preţ”, spune Oana Petrescu, CEO Blue Air.

Prin intrarea în procedura de concordat preventiv, Blue Air precizează că va putea asigura acoperirea cu prioritate a costurilor aferente operării zborurilor regulate începând cu 16 iulie, odată cu încheierea stării de alertă.

”Această procedura face parte din strategia de restructurare a Blue Air ca urmare a contextului creat de pandemia de Covid-19, context care a determinat, în perioada martie-iunie 2020, o reducere cu peste 100 milioane euro a încasărilor faţă de nivelul estimat şi planificat pentru această perioadă”, mai spun reprezentanţii companiei.

Această procedură are ca scop crearea unui teren solid care să permită companiei depăşirea acestei perioade. Pe parcursul acestei proceduri, Blue Air va beneficia de asistenţa KPMG Restructuring SPRL (departamentul de restructurare al KPMG România) ca administrator concordatar formal şi consultant pe parte de restructurare.

”Odată cu reluarea programului normal de zbor, Blue Air va fi în măsură să genereze, în următoarele 18 luni, veniturile necesare atât plăţii datoriilor eşalonate care vor constitui parte a procedurii de concordat, cât şi a datoriilor către pasageri şi agenţii, în timp ce pierderile directe generate de pandemie vor fi acoperite prin ajutorul de stat aprobat de către Guvernul României prin Memorandum-ul adoptat în data de 23 aprilie 2020”, arată compania.

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business bazat pe reducerea complexităţii, respectiv Low Cost - Low Complexity şi cu abordare centrată pe nevoile pasagerilor.

Blue Air operează avioane tip Boeing 737 şi în cei 15 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 30 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri. Compania are peste 1.000 de angajaţi.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.