Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat joi că a finalizat etapa a doua a implementării portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piaţa financiară non-bancară.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a finalizat etapa a doua a implementării portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piaţa financiară non-bancară. Astfel, persoanele şi entităţile care vor să depună un dosar în vederea autorizării nu mai sunt nevoite să se deplaseze la sediul Autorităţii, iar volumul de documentaţie letrică va fi redus", informează ASF.

Noua funcţionalitate a platformei electronice permite colectarea, prelucrarea şi analiza facilă a cererilor de autorizare, respectiv a operaţiunilor asimilate procesului de autorizare. Prin implementarea acestui proiect, care face parte din strategia de digitalizare a ASF, au fost urmărite simplificarea şi eficientizarea tuturor activităţilor de autorizare.

Portalul de autorizări, care poate fi accesat la adresa https://autorizari.asfromania.ro, va funcţiona, începând din data de 28 octombrie 2021, ca un canal alternativ la depunerea dosarelor de autorizare.

”Acest portal vine în sprijinul celor care au nevoie de autorizare din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice. Unul dintre obiectivele majore ale Autorităţii este transformarea digitală, alături de procesul continuu de modernizare şi eficientizare. Numai aşa putem să venim cu adevărat în sprijinul cetăţenilor. Această nouă funcţionalitate este extrem de utilă, mai ales acum, în aceste vremuri total atipice, de pandemie, când este nevoie de distanţare fizică”, a declarat domnul Nicu Marcu, Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Proiectul iniţiat de către ASF a fost structurat în două etape, respectiv: Publicarea şi actualizarea permanentă a unui set complet de informaţii necesare depunerii online de cereri de autorizare şi postarea acestuia pe site-ul oficial al ASF; Implementarea unui portal electronic pentru managementul cererilor de autorizare pe baza nomenclatoarelor, prin care se vor colecta, în format electronic, cereri şi documente asociate acestora, cu semnătură electronică.

Prima etapă a acestui proiect a fost finalizată în luna august a acestui an.


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.