După Uniunea Europeană şi Japonia, Apple a fost forţată să pună în aplicare reguli similare privind modul de distribuţie şi plată a aplicaţiilor şi în Brazilia.
Autorităţile de reglementare a pieţelor din Brazilia şi Apple au ajuns la un acord, după mai mulţi ani de negocieri, prin care se finalizează o investigaţie ce se putea încheia cu amenzi mari pentru compania americană.
Conform autorităţilor locale, Apple a acceptat două cerinţe esenţiale privind modul în care sunt gestionate aplicaţiile şi plăţile pentru acestea.
Apple este acum obligată să permită funcţionarea magazinelor terţe de aplicaţii, care ar trebui să reprezinte alternative la App Store.
În acelaşi timp, companiei americane i s-a permis să afişeze avertizări cu privire la folosirea magazinelor terţe, dar textele folosite trebuie să fie scrie într-un mod obiectiv, nu să sperie utilizatorii pentru a rămâne la App Store.
Apoi, Apple trebuie să permită funcţionarea sistemelor alternative de plată şi să lase dezvoltatorii să pună link-uri în aplicaţii, care să facă trimitere către acestea.
Pentru a opera aceste schimbări, Apple a venit şi cu o nouă structură de preţuri. Astfel, pentru magazinele terţe există două taxe: 5% pentru toate download-urile şi 15% pentru plăţile survenite ca urmare a click-ului pe un link de aplicaţie.
Pentru propriul magazin de aplicaţii, Apple va aplica un comision cuprins într 10% şi 20%.
Compania americană are la dispoziţie 105 zile să facă schimbările necesare regulilor convenite cu autorităţile braziliene. În caz contrar, amenzile pot ajunge şi la 27 de milioane de dolari.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







