Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) din Statele Unite a numit 24 de experţi pentru evaluarea managementul siguranţei la Boeing şi modul în care acesta înfluenţează cultura siguranţei în cadrul companiei, după prăbuşirea a două avioane 737 MAX care au provocat moartea a 346 de oameni, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Comisia, care a fost solicitat de Congres în temeiul unei legi din 2020 pentru a reforma modul în care FAA certifică noile avioane, include un lector al MIT şi inginer aerospaţial, Javier de Luis, a cărui soră a fost ucisă într-unul dintre accidente, precum şi experţi de la NASA, FAA, sindicate, Airbus, Southwest Airlines, American Airlines, United Airlines, GE Aviation, FedEx Express  şi Pratt & Whitney.

Aceasta se va reuni în următoarele săptămâni şi va avea la dispoziţie nouă luni pentru a-şi finaliza evaluarea şi a emite constatări şi recomandări, a spus FAA.

Congresul a ordonat agenţiei să numească un grup până în 2021, dar FAA a ratat acest termen.

Un raport al Comitetului pentru Transport şi Infrastructură din septembrie 2020 spunea că accidentele avioanelor MAX ”au fost punctul culminant al unei serii de ipoteze tehnice greşite ale inginerilor Boeing, o lipsă de transparenţă din partea conducerii Boeing şi o supraveghere extrem de insuficientă de către FAA”.

Boeing nu a comentat imediat anunţul de joia trecută a FAA, dar a subliniat anterior că a făcut reforme în cultura sa de siguranţă care au costat compania miliarde de dolari.

De Luis, lector în cadrul Departamentului de Inginerie Aeronautică şi Astronautică, a declarat Congresului în 2020 că ”Boeing nu poate să continue să îşi certifice propriile proiecte, în special acele sisteme care au impact direct asupra siguranţei vehiculelor, cu puţină sau deloc revizuire exterioară”.

Luna trecută, Congresul a votat ridicarea termenului limită de 27 decembrie care impunea un nou standard de siguranţă pentru alertele moderne din cabina de pilotaj pentru două versiuni noi ale aeronavei 737 MAX, care ar fi putut pune în pericol vânzarea acelor modele noi.

În septembrie, FAA a finalizat o politică pentru a proteja angajaţii din aviaţie care îndeplinesc sarcini de certificare guvernamentale de interferenţa Boeing şi a altora.

În mai, FAA a optat pentru reînnoirea programului de autorizare a desemnării organizaţiei (ODA) al Boeing pentru trei ani, mai degrabă decât cei cinci ani pe care îi solicita Boeing.

FAA continuă să supună Boeing unei supravegheri îmbunătăţite, inspectând toate avioanele noi Boeing 737 MAX şi 787, înainte de a putea fi livrate.

În noiembrie, Biroul Inspectorului General al Departamentului de Transport a declarat că va audita supravegherea FAA asupra MAX.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.