Gaep a lansat „Time Lines” cu o expoziţie online ce prezintă în profunzime o selecţie de desene noi şi recente ale artistului Ignacio Uriarte. „Time Lines: Ignacio Uriarte” (18 aprilie - 29 mai) va fi urmată de alte două expoziţii online - Raluca Popa (30 mai - 10 iulie) şi Răzvan Anton (11 iulie - 21 august) -, toate în spaţiul virtual Viewing Rooms de pe site-ul galeriei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Un proiect hibrid, Time Lines va propune, pe lângă cele trei expoziţii online, o serie de evenimente colaterale, online şi offline, prin care publicul va putea intra în dialog direct cu artiştii.

Deşi lucrează cu mijloace diverse de exprimare, desenul se află în centrul vocabularului vizual al celor trei artişti. „Time Lines” se axează pe practicile lor în acest mediu şi le explorează prin prisma timpului înscris în lucrări. Ignacio Uriarte, Raluca Popa şi Răzvan Anton combină caracterul imediat şi direct al liniei desenate cu temporalitatea implicită în procese de producţie artistică lente sau laborioase. Totodată, ei acţionează într-un câmp extins, în care desenul poate fi nu doar o compoziţie de linii pe o suprafaţă plată, ci poate lua formă în spaţiu sau asimila strategii din alte medii.

Fiecare expoziţie online va oferi o privire în profunzime asupra unei selecţii compacte de lucrări, majoritatea prezentate în premieră.

Cele şase lucrări din „Time Lines”: Ignacio Uriarte acoperă perioada 2016-2022 şi evidenţiază câteva dintre particularităţile practicii artistului. Într-o eră marcată de instantaneitate şi de imperativul productivităţii, desenele lui Uriarte sunt rezultatul unor gesturi repetitive care presupun efort şi timp. Amintind prin rigoarea intelectuală şi discreţia lor formală de arta conceptuală şi minimalistă, lucrările sunt realizate cu materiale obişnuite de birou (pixuri, foi de dimensiuni standard, markere, ştampile, rigle ş.a) şi prin acţiuni aparent banale (trasare de linii drepte, scribbling, ştampilare). Repetarea sistematică a acestor gesturi conform unor reguli autoimpuse de către artist le transformă în meta-rutine. Astfel, rutina asociată în mod curent cu biroul supravieţuieşte, iar privitorul o poate recrea mental.

„Alegând destul de explicit mijloace care presupun un efort vizibil şi gesturi repetitive, Uriarte oferă un comentariu asupra muncii în artă. Lucrările lui de-romantizează o teorie încă populară, care leagă arta numai de plăcere şi o separă de muncă şi timp”, notează Mihaela Chiriac, curatorul prezentării.

„Time Lines” continuă seria de expoziţii online prezentate pe gaepgallery.com începând cu 2020.

Ignacio Uriarte (n. 1972, trăieşte şi lucrează în Berlin) a studiat artele la Centro de Artes Audiovisuales în Guadalajara, Mexic, după studii iniţiale în Administrarea afacerilor.

Gaep a prezentat două dintre expoziţiile sale personale: „Sequential Operations” (deschisă până pe 7 mai 2022 în galerie) şi „Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention” (2019). Printre numeroasele lui expoziţii se mai numără: „Campos de texto ”(NoguerasBlanchard, Madrid, 2021), „Secuencias” (La Ciudadela, Pamplona, 2020), „210 x 297 mm” (Kunstraum Lakeside, Klagenfurt, 2019), „x, y, z” (Museo ABC, Madrid, 2018), „Apropos Papier: Ignacio Uriarte Bürokünstler” (Leopold Hoesch Museum, Düren, 2018), „Divisions and Reflections” (i8 Gallery, Reykjavik, 2018), „How to Define Space” (White Space, Beijing, 2017), „Acht Stunden zählen” (Berlinische Galerie, Berlin, 2015) şi „Line of Work” (The Drawing Center, New York, 2013).

Mihaela Chiriac (n. 1984, Braşov) este curator, autoare de texte despre artă şi co-fondatoare a spaţiului expoziţional STATIONS din Berlin-Kreuzberg.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.