Avionul Solar Impulse 2 a încheiat cu succes zborul său în jurul lumii, realizând astfel o reuşită istorică, după ce a aterizat în condiţii de siguranţă, marţi, în Abu Dhabi, la ora locală 04.05 (03.05 ora României, n.r.), informează Le Monde.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Solar Impulse 2, un aparat cu propulsie solară care nu foloseşte niciun fel de combustibili fosili, a aterizat pe aeroportul Al-Batten, în apropiere de capitala Emiratelor Arabe Unite, de unde decolase pe 9 martie 2015, începându-şi periplul în jurul lumii, ce a măsurat peste 42.000 de kilometri, traversând patru continente. 

Pilotat de elveţianul Bertrand Piccard, avionul Solar Impulse 2, care a decolat duminică din Cairo şi a parcurs distanţa de 2.763 de kilometri în puţin peste 48 de ore, în ultima etapă - a 17-a - a zborului său în jurul lumii, o iniţiativă demarată pentru a promova folosirea energiilor regenerabile. 

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

”Viitorul este curat”, a declarat Bertrand Piccard, aplaudat  şi primit pe pista aeroportului Al-Batten cu strigăte de ”Bravo, bravo!” de o numeroşi fani ai acestui proiect. I s-a alăturat în scurt timp compatriotul său André Borschberg, cu care a pilotat avionul în mod alternativ, schimbându-se la manşa aeronavei, în fiecare etapă a zborului.

Cântărind o tonă şi jumătate dar la fel de mare ca un Boeing 747, avionul Solar Impulse 2 a zburat cu o viteză medie de 80 kilometri/ oră graţie bateriilor sale care înmagazinează energia solară captată de cele 17.000 de celule fotovoltaice de pe aripile sale. Putând să atingă o altitudine maximală de 8.500 de metri, Solar Impulse 2 a efectuat acest zbor în jurul lumii într-un an şi jumătate. Iniţial, zborul trebuia să dureze doar cinci luni - dintre care doar 25 de zile de zbor efectiv.

În total, Solar Impulse 2 a efectuat 17 etape: plecat din Abu Dhabi, monopostul a efectuat apoi escale succesive la Muscat (Oman), Ahmedabad şi Varanasi (ambele în India), Mandalay (Birmania), Chingqing şi Nanjing (ambele în China), Nagoya (Japonia) şi Hawaii (Statele Unite) - unde a efectuat o escală technică neprevăzută ce a durat multe luni -, înainte de a ajunge şi de a traversa America de Nord, oprindu-se în oraşele San Francisco, Phoenix, Tulsa, Dayton, Leigh Valley şi New York. Apoi, avionul a traversat Oceanul Atlantic, fără escală, şi a aterizat pe 23 iunie la Sevilla, în sudul Spaniei, de unde a pornit pe 13 iulie spre Cairo, înainte de a-şi încheia zborul la Abu Dhabi.

Zborul în jurul lumii reuşit de Solar Impulse 2 reprezintă nu doar o performanţă uriaşă din punct de vedere tehnic, ci şi uman. Cei doi piloţi elveţieni au pilotat alternativ monopostul, care are o cabină de doar 3,8 metri pătraţi, fără aer condiţionat şi fără sistem de încălzire, înzestrată însă cu butelii de oxigen, pentru a permite piloţilor să respire la altitudini mari, dar şi cu o mică toaletă.

Cabina avionului este acoperită cu un strat fin dintr-o spumă izolantă pentru a atenua temperaturile extreme din timpul zborului, care alternează între +40 de grade Celsius şi - 40 de grade Celsius. 

Ban Ki-moon, Secretarul general al ONU, şi-a exprimat ”profunda admiraţie” pentru reuşita acestui proiect. ”Este o zi istorică, nu doar pentru voi, ci pentru întreaga omenire”, a spus Ban Ki-moon, adresându-i-se pilotului Bertrand Piccard, în timp ce acesta survola apele Golfului Persic, cu câteva minute înainte de a ateriza la Abu Dhabi.

În a 15-a etapă a zborului său în jurul lumii, Solar Impulse 2 a reuşit primul zbor deasupra Oceanului Atlantic realizat vreodată de un aparat care se deplasează cu ajutorul unor baterii ce înmagazinează energie solară.

André Borschberg a doborât în luna iulie recordul mondial pentru cel mai lung zbor solitar şi fără realimentare, parcurgând distanţa dintre Japonia şi Hawaii, în 118 ore.

Avionul Solar Impulse 2, ale cărui aripi sunt acoperite cu peste 17.000 de celule fotovoltaice, care încarcă bateria pe timpul zilei, a fost construit pentru a-şi încheia turul în jurul Globului în mai multe etape, echivalentul a 500 de ore de zbor, cu scopul de a promova folosirea energiei regenerabile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.