Fondul de Urgenţă, iniţiat de Fundaţia Comunitară Bucureşti împreună cu ING Bank, în parteneriat cu reţeaua de Fundaţii Comunitare din ţară , poate fi alimentat şi prin trimiterea unui SMS, cu textul Bucureşti, la 8837. Donaţia prin SMS este în valoare de 2 Euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Fondul de Urgenţă a fost constituit pentru că, dincolo de nevoile medicale urgente,  comunităţile şi grupurile vulnerabile au nevoie de sprijin mai mult decât oricând:

-familii vulnerabile (monoparentale, cu mai mulţi copii, afectate de sărăcie, care şi-au pierdut sursa de venit din cauza pandemiei, familii izolate),

-persoane în vârstă (singuri, cu venituri reduse, cu boli cronice, izolaţi),

-copii în situaţii de risc,

-copii din centrele de plasament,

-femei victime ale violenţei domestice,

-persoane fără adăpost cu sau fără boli cronice asociate,

-persoane dependente de consumul de droguri,

-persoane imobilizate (scaun rulant, afecţiuni psihice) care nu se pot deplasa pentru cumpărături,

-comunităţi mari care trăiesc împreună în cartiere/ zone insalubre şi nu au acces la electricitate sau apă curentă,

-diferite alte categorii vulnerabile aflate în grija/ evidenţa unor ONG-uri la care acestea nu mai au resurse să ajungă.

Finanţările din acest Fond de Urgenţă sunt destinate cu precădere acoperirii urgenţelor care apar în rândul comunităţilor şi persoanelor vulnerabile. Acestea pot consta în alimente de bază, produse de igienă şi sanitare, medicamente pentru bolile cronice, îngrijirea corespunzătoare în adăposturile permanente şi temporare, protecţie împotriva contaminării cu virusul COVID-19 sau pentru a nu aglomera spitalele publice, stingerea oricăror altor tipuri de urgenţe şi intervenţii în lipsa cărora aceste persoane sau comunităţi sunt în pericol sau pot pune în pericol alte categorii vulnerabile.

Pe lângă SMS-ul cu textul Bucureşti, la 8837, donaţiile pot fi făcute prin serviciul Home’Bank al ING Bank (30/50/100 lei sau orice altă sumă) sau prin MobilPay.

Până acum, prin Fondul de Urgenţă au fost finanţate 35 de iniţiative în valoare totală de 132.255 Euro.

3 exemple de iniţiative finanţate

Asociaţia Carusel - 3.850 euro (18.619 lei)

Carusel oferă servicii pentru persoanele care se confruntă cu vulnerabilităţi multiple (fără acces la apă, energie electrică, încălzire etc.) şi se confruntă cu vulnerabilităţi asociate precum munci ziliere/ informale, condiţii medicale: HIV/ SIDA, Hepatite, TBC, consum de droguri.

În contextul actual, aceste persoane nu mai au modalităţi de a-şi obţine veniturile necesare asigurării alimentaţiei şi altor produse de bază, inclusiv produse sanitare şi de igienă, medicamente. De asemenea, ele se află în imposibilitatea de a accesa beneficii sociale oferite de stat, ţinând cont că nu munceau cu forme legale sau nu au acte de identitate. Cu ajutorul acestei finanţări, Carusel a distribuit 150 pachete cu alimente şi materiale de igienă pentru 450 de persoane fără adăpost şi medicamente şi consumabile medicale pentru 50 de persoane fără adăpost.

Asociaţia Reality Check - 4.900 euro (23.722,86 lei)

Proiectul utilizează finanţarea pentru 150 pachete pentru copiii mici, cu vârsta până într-un an şi jumătate, care conţin lapte praf, scutece, biberon cu tetină şi o cremă pentru iritaţii, care să le asigure o nutriţie şi o igienă adecvată în această perioadă. Copiii aflaţi în situaţii de risc se află în două comunităţi foarte sărace din România: comunitatea de horahai (romi-turci) din comuna Castelu, judeţul Constanţa, şi cea de romi din localitatea Ponorâta, comuna Coroieni, judeţul Maramureş.

Fundaţia Copii în Dificultate - 4.980 euro (24.113,66 lei) 

Cu ajutorul acestei finanţări, fundaţia susţine familii din Curtea de Argeş şi comuna Corbeni, jud. Argeş: familii monoparentale, familii în care unul sau ambii părinţi au revenit în ţară de la munca sezonieră din străinătate şi în prezent nu au nici o sursă de venit, familii în care ambii părinţi sunt persoane cu dizabilităţi, greu deplasabili, familii în care părintele care asigura venitul familiei este inactiv din cauza unei boli incurabile (cancer), familii care au în întreţinere copii cu dizabilităţi, familii beneficiare de ajutor social cu mai mulţi copii în întreţinere, familii alcătuite din persoane vârstnice fără susţinători legali care nu îşi pot asigura produsele necesare alimentaţiei zilnice. Astfel, sunt asigurate 150 de pachete cu alimente de bază şi produse de igienă care acoperă necesarul a 150 de familii pentru o lună de zile. 

Detalii despre fond şi lista iniţiativelor finanţate pot fi accesate pe site-ul Fundaţiei Comunitare Bucureşti: https://fundatiacomunitarabucuresti.ro/2020/04/09/fondul-de-urgenta/

Pentru detalii legate de fondul de finanţare şi de procesul de aplicaţie, vă rugăm contactaţi:

Ilinca Apetrei, Program Manager, Fundaţia Comunitară Bucureşti ilinca@fundatiacomunitarabucuresti.ro

Pentru mai multe informaţii despre fond, vă rugăm contactaţi:

Violeta Marian, Coordonator Comunicare, Fundaţia Comunitară Bucureşti

violeta@fundatiacomunitarabucuresti.ro

Despre Fundaţia Comunitară Bucureşti

Fundaţia Comunitară Bucureşti pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de iniţiativă pentru a dezvolta comunităţi în care să ne simţim ca acasă. Construieşte mecanisme de donaţie, fonduri de finanţare sau incubatoare de idei pentru oraş. În opt ani de activitate, am adunat fonduri de la companii şi donatori individuali şi am finanţat peste 400 de proiecte şi burse din Bucureşti şi Ilfov. Suma pe care am investit-o împreună în oraşul nostru este de peste 1,5 milioane de euro (7,09 milioane de lei). Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare globală, alături de alte 19 fundaţii comunitare din România şi peste 2.000 în întreaga lume.

fundatiacomunitarabucuresti.ro

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.