n. 11 noi. 1975

Victoria-Violeta ALEXANDRU

Curriculum Vitae

Experienţa profesională

 

Perioada 2020 - prezent
Funcţia sau postul ocupat Deputat, Parlamentul României
Activităţi şi responsabilităţi principale Iniţiază propuneri legislative în domeniile de interes (piaţa muncii, securitate şi sănătate în muncă, pensii, asistenţă socială, reforma administraţiei publice, transparenţă decizională, etc.);

Păstrează relaţia cu cetăţenii în vederea actualizării/modificării legislaţiei pe teme de interes comun;

Documentează disfuncţionalităţi existente în legislaţie în vederea remedierii acestora;

Participă la toate activităţile derivate din funcţia de parlamentar, atât în Parlament cât şi în comunitate.
   
Perioada 2019-2020
Funcţia sau postul ocupat Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale
Activităţi şi responsabilităţi principale îndeplineşte programul de guvernare în domeniul muncii şi protecţiei sociale;

Identifică şi aplică soluţii de sistem/management în domeniile ocupării forţei de muncă, pensiilor, serviciilor şi beneficiilor sociale, relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă, egalităţii de şanse;

Reglementează şi aplică legislaţia în domeniile ocupării forţei de muncă, pensiilor, serviciilor şi beneficiilor sociale, relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă, egalităţii de şanse;

Reprezintă Guvernul României în evenimente şi întâlniri de lucru în domeniile de interes sau în cadrul discuţiilor diplomatice la nivel european/internaţional.
   
Perioada 2019
Funcţia sau postul ocupat Consilier, Grup Parlamentar PNL Camera Deputaţilor
Activităţi şi responsabilităţi principale Realizează documentări şi propune modificări de acte normative în domeniile prioritare stabilite de grupul PNL Camera Deputaţilor, cum ar fi: activitatea Consiliului Economic şi Social, gig-economy, economie circulară, debirocratizarea sistemului public, cod administrativ/reforma administraţiei publice;

Sprijină deputăţii şi senatorii PNL în consultările cu societatea civilă şi integrează opiniile societăţii civile în cadrul propunerilor legislative iniţiate de PNL;

Promovează iniţiativele parlamentarilor PNL în mediul academic, ONG, diplomatic, de afaceri prin buletinul informativ lunar PNL în Dialog şi preia opiniile acestora;

Promovează iniţiativele, atât ale deputaţilor cât şi ale senatorilor PNL, în rândul aleşilor locali prin buletinul informativ trimestrial PNL Consultare.
   
Perioada 2017-2019
Funcţia sau postul ocupat Consultant dezvoltare/Director departament cercetare - dezvoltare, Institutul pentru Politici Publice (IPP)
Activităţi şi responsabilităţi principale Elaborează şi sprijină conducerea IPP în implementarea strategiei de dezvoltare instituţională;

Coordonează activitatea de asistenţă, la nivelul mediului asociativ şi al mediului public, pentru implementarea de politici publice la nivel local;

Asigură suport tehnic în elaborarea proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă.
   
Perioada 2017-2018
Funcţia sau postul ocupat Expert, Cabinet Parlamentar Adriana Săftoiu, Deputat
Activităţi şi responsabilităţi principale Realizează documentări privind problematica sectorului neguvernamental din domeniile de interes ale Deputatului/Partidului Naţional Liberal;

Realizează documentare internaţională asupra politicilor de interes pentru Deputat/Partidul Naţional Liberal;

Elaborează/completează propuneri legislative şi propuneri de politici publice privind creşterea calităţii serviciilor sociale şi educaţionale în România.
   
Perioada 2015-2017
Funcţia sau postul ocupat Ministru pentru Consultare Publică şi Dialog Civic (MCPDC)
Activităţi şi responsabilităţi principale Coordonează activitatea generală a personalului în aplicarea prevederilor Hotărârii de Guvern de înfiinţare a Ministerului în direcţiile principale de acţiune vizând: creşterea transparenţei şi realizarea unei guvernări deschise bazate pe dialog real cu partenerii sociali;

Colaborează cu Prim-Ministrul şi Miniştrii în punerea în aplicare a prevederilor programului de guvernare, urmărind integrarea partenerilor din societate în luarea deciziilor;

Contribuie la îmbunătăţirea legislaţiei şi a nomelor secundare pentru practicarea, în mod transparent şi eficient, a dialogului social în România
   
Perioada 2001 -2015
Funcţia sau postul ocupat Membru fondator/ Director al Institutului pentru Politici Publice (IPP)
Activităţi şi responsabilităţi principale Elaborează şi planifică împreună cu Boardul viziunea strategică a organizaţiei în domeniile sale de competenţă sectorială;

- Dezvoltă şi urmăreşte punerea în aplicare pe termen mediu şi lung a strategiei organizaţiei şi a planurilor de activităţi multi-anuale;

Supervizează direct managementul operaţional, administrativ, financiar al organizaţiei coordonând în mod direct activitatea de strângere de fonduri pentru activităţile IPP;

- Asigură reprezentarea Institutului în relaţie alte instituţii şi organizaţii din ţară şi din străinătate;

Coordonează activitatea de promovare în spaţiul public (media) a Institutului pe teme de interes pentru societatea românească.
   
Perioada 2000-2001
Funcţia sau postul ocupat Director Executiv, Asociaţia Pro Democraţia (APD)
Activităţi şi responsabilităţi principale - Asigură managementul organizaţiei în Bucureşti şi la nivelul celor 27 de filiale din ţară ale Asociaţiei;

Coordonează direct activităţile Asociaţiei în contextul alegerilor locale şi generale;

Asigură reprezentarea legală a organizaţiei;

Coordonează activitatea de strângere de fonduri a organizaţiei pe plan intern şi internaţional;

Asigură reprezentarea organizaţiei cu mediul extern - partenerii internaţionali (în special în regiunea Balcani) şi cu mediul diplomatic.
   
Perioada 1997/1999-2000
Funcţia sau postul ocupat Consilier Departamentul de Comunicare Internaţională şi Relaţii cu românii de pretutindeni - activitate neremunerată/Şef cabinet, Consilier de Stat, Administraţia Prezidenţială
Activităţi şi responsabilităţi principale - Consiliază în activitate Consilierul de Stat pe probleme vizând relaţia cu mediul neguvernamental din România şi din străinătate

- Oferă consiliere şi coordonează activităţile de organizare a procesului de comunicare între Preşedinţie şi românii din diaspora/presa internaţională;

Pregăteşte materiale, sinteze derivând din activitatea Departamentului;

- Facilitează comunicarea între Departament şi alţi parteneri guvernamentali şi neguvemamentali.
   
Perioada 1994- 1997/1999
Funcţia sau postul ocupat Voluntar campanii comunicare/Coordonator relaţii publice, Asociaţia Pro Democraţia
Activităţi şi responsabilităţi principale Coordonează activităţile de comunicare specifice campaniilor organizaţiei;

Coordonează activităţile de comunicare publică şi relaţie cu presa la nivel naţional;

Sprijină filialele pentru întărirea capacităţii de organizare a relaţiilor cu presa/a comunicării publice;

Elaborează, alături de conducerea Asociaţiei, strategia de comunicare publică şi urmăreşte implementarea acesteia.

 

 

Educaţie si formare

 

Numele şi tipul instituţiei de învăţământ /furnizorului de formare ASEBUSS Romanian American School of Business, Institute for Business and Public Administration
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională Project Management Certificate (2014)
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti Departamentul de Relaţii Internaţionale şi Integrare Europeană
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională Master, Relaţii Internaţionale, Analiză şi Soluţionarea Conflictelor (2006)
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ /furnizorului de formare Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti Facultatea de Ştiinţe Politice
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională Master, Guvernare şi Dezvoltare Instituţională (2004)
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare Universitatea Dimitrie Cantemir, Bucureşti Facultatea de Ştiinţe Politice
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională Diplomă de licenţă (2002)
 

 

 

Aptitudini şi competente personale

 

Limbi străine cunoscute

 

Autoevaluare

 

înţelegere

Vorbire

Scriere

Nivel European (*)

 

Ascultare

Citire

Participare la conversaţie

Discurs oral

 

Engleză

 

 

C2

 

C2

 

C2

 

C2

 

C2

Franceză

 

 

C2

 

C2

 

C2

 

B2

 

B2

 

(*) Common European Framework of Reference for Languages

Competenţe profesionale

Abilităţi de a manageria în mod profesional activităţile derulate în ariile de expertiză, coordonare excelentă şi abilităţi de management general.

Competenţe şi aptitudini organizatorice

Coordonare excelentă, motivată şi cu abilităţi de lucru în echipă, bun comunicator

Apartenenţa la organisme profesionale/diplome obţinute

Formator autorizat - certificat de absolvire (2019)

Coordonator al Programului de Excelenţă în Administraţia Publică Locală al Fundaţiei Konrad Adenauer România (2018 - prezent);

Membru al echipei internaţionale (membru Advisory Board) Grant Making Design Team al noii conduceri a Open Society Foundation, responsabilă cu reformarea strategiei de finanţare la nivel global a organizaţiei (2013-2014);

Membru în Colegiul consultativ al Consiliului Concurenţei din România (2010 - 2015, suspendat în prezent);

Manager proiect, Certificat de absolvire (2014)

Mediator autorizat, Certificat de absolvire nr. 0999/2012 pentru mediator autorizat, Pro Medierea (2012, suspendat în prezent).

Alte calificări

Cunoaşterea solidă a structurii instituţionale a guvernului central şi a administraţiei publice locale;

Cunoaşterea solidă a procedurilor şi statutelor de lucru ale Parlamentului;

- Cunoaşterea solidă a procedurilor de lucru ale Comisiei Europene în domeniile legate de standardul de eficienţă al achiziţiilor publice, transparenţa şi integritatea, servicii sociale, protecţia mediului - inclusiv gestionarea gunoiului;

- Cunoaşterea solidă a metodologiilor / procedurilor de lucru aplicate în implementarea proiectelor finanţate din structuri implementate de România în perioadele financiare 2007- 2013, 2014-2020;

- Relaţii excelente de cooperare cu structurile asociative ale administraţiei publice locale (Uniunea Consiliilor Judeţene, Asociaţia Municipiilor, Asociaţia Oraşelor, Asociaţia Comunelor);

Abilităţi excelente în mobilizarea comunităţii - fondator La Firul Ierbii - Proiect de mobilizare comunitară în raionul nr. 4, Bucureşti.

Principale studii/documentâri/cercetări:

 

  • Manual de Politici Publice, ediţia a ll-a, Institutul pentru Politici Publice, 2019
  • Raportul de evaluare privind situaţia serviciilor prestate în sistemele de protecţie a copilului în Judeţul Ilfov, Institutul pentru Politici Publice, 2017/2018
  • Educaţia - element fundamental pentru integrarea copilului cu dizabilităţi în România, Institutul pentru Politici Publice, 2015
  • Shadow - report privind implementarea Convenţiei ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi în România, Institutul pentru Politici Publice, 2015
  • Şanse egale - o condiţie fundamentală pentru fiecare angajator de succes, Institutul pentru Politici Publice, 2014
  • Achiziţii publice sustenabile pentru eficientizarea investiţiilor în România, Institutul pentru Politici Publice, 2014
  • Harta accesului la servicii de sănătate în România. Studiu de caz: Provocări pentru populaţia de etnie romă, Institutul pentru Politici Publice, 2013
  • Raport de monitorizare a stadiului de pregătire a României pentru aplicarea Convenţiei ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi - ediţia a lll-a, Institutul pentru Politici Publice, 2013
  • Serviciile publice municipale: bilanţ la un an de nou mandat şi provocări în contextul regionalized!, Institutul pentru Politici Publice, 2013
  • Accesibilizarea spaţiului public pentru persoanele cu dizabilităţi - obligaţii şi provocări pentru instituţiile publice, Institutul pentru Politici Publice, 2013
  • Condiţiile şi provocările procesului de adoptare a politicilor publice din România - politica de comunicare publică, Institutul pentru Politici Publice, 2013
  • The Outcomes of Structural Funds Investment during the current financial exercise - the lesson we (failed to) learn for 2014 ~ 2020, Institutul pentru Politici Publice, 2013
  • (Ne)şansele unei persoane cu dizabilităţi de a-şi găsi un loc de muncă în România, Institutul pentru Politici Publice, 2012
  • Bilanţul de 4 ani al furnizării serviciilor sociale pentru persoanele cu dizabilităţi intelectuale, Institutul pentru Politici Publice, 2012
  • Economia socială: al treilea sector. Recomandări pentru buna funcţionare a unei întreprinderi sociale în România, Institutul pentru Politici Publice, 2012
  • Fondurile structurale - de la oportunitate de dezvoltare la buget de pradă, Institutul pentru Politici Publice, 2011
  • Wasted time, wasted money, wasted lives. A Wasted opportunity, Focus Report on how the current use of Structural Funds perpetuates the social exclusion of disabled people in Central and Eastern Europe by failing to support the transition from institutional care to community - based services, European Coalition for Communiy Living, Brussels, 2010
  • A plea for transparency and responsibility in financing services for mental disabled persons in Romania - evaluation report, Institute for Public Policy, 2009
  • Harta problemelor în aplicarea legislaţiei privind accesul la informaţii de interes public în România. Studiu de caz: activitatea consiliilor locale, Institutul pentru Politici Publice, 2008
  • Mecanisme şi practici eficiente pentru combaterea corupţiei în regiunea Mării Negre (studii de caz: România, Moldova şi Ucraina), Institutul pentru Politici Publice, 2008
  • Accesul la informaţii de interes public - un drept fundamental şi un instrument util pentru activitatea profesională, Institutul pentru Politici Publice, 2008
  • Transparenţa instituţiilor publice, Institutul pentru Politici Publice, 2003
  • Prima evaluare asupra amplorii fenomenului migraţiei politice de la nivel local, Institutul pentru Politici Publice, 2001