Victoria-Violeta ALEXANDRU
Curriculum Vitae
Perioada | 2020 - prezent |
Funcţia sau postul ocupat | Deputat, Parlamentul României |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Iniţiază propuneri legislative în domeniile de interes (piaţa muncii, securitate şi sănătate în muncă, pensii, asistenţă socială, reforma administraţiei publice, transparenţă decizională, etc.); Păstrează relaţia cu cetăţenii în vederea actualizării/modificării legislaţiei pe teme de interes comun; Documentează disfuncţionalităţi existente în legislaţie în vederea remedierii acestora; Participă la toate activităţile derivate din funcţia de parlamentar, atât în Parlament cât şi în comunitate. |
Perioada | 2019-2020 |
Funcţia sau postul ocupat | Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
îndeplineşte programul de guvernare în domeniul muncii şi protecţiei sociale; Identifică şi aplică soluţii de sistem/management în domeniile ocupării forţei de muncă, pensiilor, serviciilor şi beneficiilor sociale, relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă, egalităţii de şanse; Reglementează şi aplică legislaţia în domeniile ocupării forţei de muncă, pensiilor, serviciilor şi beneficiilor sociale, relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă, egalităţii de şanse; Reprezintă Guvernul României în evenimente şi întâlniri de lucru în domeniile de interes sau în cadrul discuţiilor diplomatice la nivel european/internaţional. |
Perioada | 2019 |
Funcţia sau postul ocupat | Consilier, Grup Parlamentar PNL Camera Deputaţilor |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Realizează documentări şi propune modificări de acte normative în domeniile prioritare stabilite de grupul PNL Camera Deputaţilor, cum ar fi: activitatea Consiliului Economic şi Social, gig-economy, economie circulară, debirocratizarea sistemului public, cod administrativ/reforma administraţiei publice; Sprijină deputăţii şi senatorii PNL în consultările cu societatea civilă şi integrează opiniile societăţii civile în cadrul propunerilor legislative iniţiate de PNL; Promovează iniţiativele parlamentarilor PNL în mediul academic, ONG, diplomatic, de afaceri prin buletinul informativ lunar PNL în Dialog şi preia opiniile acestora; Promovează iniţiativele, atât ale deputaţilor cât şi ale senatorilor PNL, în rândul aleşilor locali prin buletinul informativ trimestrial PNL Consultare. |
Perioada | 2017-2019 |
Funcţia sau postul ocupat | Consultant dezvoltare/Director departament cercetare - dezvoltare, Institutul pentru Politici Publice (IPP) |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Elaborează şi sprijină conducerea IPP în implementarea strategiei de dezvoltare instituţională; Coordonează activitatea de asistenţă, la nivelul mediului asociativ şi al mediului public, pentru implementarea de politici publice la nivel local; Asigură suport tehnic în elaborarea proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă. |
Perioada | 2017-2018 |
Funcţia sau postul ocupat | Expert, Cabinet Parlamentar Adriana Săftoiu, Deputat |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Realizează documentări privind problematica sectorului neguvernamental din domeniile de interes ale Deputatului/Partidului Naţional Liberal; Realizează documentare internaţională asupra politicilor de interes pentru Deputat/Partidul Naţional Liberal; Elaborează/completează propuneri legislative şi propuneri de politici publice privind creşterea calităţii serviciilor sociale şi educaţionale în România. |
Perioada | 2015-2017 |
Funcţia sau postul ocupat | Ministru pentru Consultare Publică şi Dialog Civic (MCPDC) |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Coordonează activitatea generală a personalului în aplicarea prevederilor Hotărârii de Guvern de înfiinţare a Ministerului în direcţiile principale de acţiune vizând: creşterea transparenţei şi realizarea unei guvernări deschise bazate pe dialog real cu partenerii sociali; Colaborează cu Prim-Ministrul şi Miniştrii în punerea în aplicare a prevederilor programului de guvernare, urmărind integrarea partenerilor din societate în luarea deciziilor; Contribuie la îmbunătăţirea legislaţiei şi a nomelor secundare pentru practicarea, în mod transparent şi eficient, a dialogului social în România |
Perioada | 2001 -2015 |
Funcţia sau postul ocupat | Membru fondator/ Director al Institutului pentru Politici Publice (IPP) |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Elaborează şi planifică împreună cu Boardul viziunea strategică a organizaţiei în domeniile sale de competenţă sectorială; - Dezvoltă şi urmăreşte punerea în aplicare pe termen mediu şi lung a strategiei organizaţiei şi a planurilor de activităţi multi-anuale; Supervizează direct managementul operaţional, administrativ, financiar al organizaţiei coordonând în mod direct activitatea de strângere de fonduri pentru activităţile IPP; - Asigură reprezentarea Institutului în relaţie alte instituţii şi organizaţii din ţară şi din străinătate; Coordonează activitatea de promovare în spaţiul public (media) a Institutului pe teme de interes pentru societatea românească. |
Perioada | 2000-2001 |
Funcţia sau postul ocupat | Director Executiv, Asociaţia Pro Democraţia (APD) |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
- Asigură managementul organizaţiei în Bucureşti şi la nivelul celor 27 de filiale din ţară ale Asociaţiei; Coordonează direct activităţile Asociaţiei în contextul alegerilor locale şi generale; Asigură reprezentarea legală a organizaţiei; Coordonează activitatea de strângere de fonduri a organizaţiei pe plan intern şi internaţional; Asigură reprezentarea organizaţiei cu mediul extern - partenerii internaţionali (în special în regiunea Balcani) şi cu mediul diplomatic. |
Perioada | 1997/1999-2000 |
Funcţia sau postul ocupat | Consilier Departamentul de Comunicare Internaţională şi Relaţii cu românii de pretutindeni - activitate neremunerată/Şef cabinet, Consilier de Stat, Administraţia Prezidenţială |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
- Consiliază în activitate Consilierul de Stat pe probleme vizând relaţia cu mediul neguvernamental din România şi din străinătate - Oferă consiliere şi coordonează activităţile de organizare a procesului de comunicare între Preşedinţie şi românii din diaspora/presa internaţională; Pregăteşte materiale, sinteze derivând din activitatea Departamentului; - Facilitează comunicarea între Departament şi alţi parteneri guvernamentali şi neguvemamentali. |
Perioada | 1994- 1997/1999 |
Funcţia sau postul ocupat | Voluntar campanii comunicare/Coordonator relaţii publice, Asociaţia Pro Democraţia |
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Coordonează activităţile de comunicare specifice campaniilor organizaţiei; Coordonează activităţile de comunicare publică şi relaţie cu presa la nivel naţional; Sprijină filialele pentru întărirea capacităţii de organizare a relaţiilor cu presa/a comunicării publice; Elaborează, alături de conducerea Asociaţiei, strategia de comunicare publică şi urmăreşte implementarea acesteia. |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ /furnizorului de formare | ASEBUSS Romanian American School of Business, Institute for Business and Public Administration |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Project Management Certificate (2014) |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti Departamentul de Relaţii Internaţionale şi Integrare Europeană |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Master, Relaţii Internaţionale, Analiză şi Soluţionarea Conflictelor (2006) |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ /furnizorului de formare | Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti Facultatea de Ştiinţe Politice |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Master, Guvernare şi Dezvoltare Instituţională (2004) |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea Dimitrie Cantemir, Bucureşti Facultatea de Ştiinţe Politice |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Diplomă de licenţă (2002) |
Limbi străine cunoscute |
|
||||||||||||
Autoevaluare |
|
înţelegere |
Vorbire |
Scriere |
|||||||||
Nivel European (*) |
|
Ascultare |
Citire |
Participare la conversaţie |
Discurs oral |
|
|||||||
Engleză |
|
|
C2 |
|
C2 |
|
C2 |
|
C2 |
|
C2 |
||
Franceză |
|
|
C2 |
|
C2 |
|
C2 |
|
B2 |
|
B2 |
||
|
(*) Common European Framework of Reference for Languages |
||||||||||||
Competenţe profesionale |
Abilităţi de a manageria în mod profesional activităţile derulate în ariile de expertiză, coordonare excelentă şi abilităţi de management general. |
||||||||||||
Competenţe şi aptitudini organizatorice |
Coordonare excelentă, motivată şi cu abilităţi de lucru în echipă, bun comunicator |
||||||||||||
Apartenenţa la organisme profesionale/diplome obţinute |
Formator autorizat - certificat de absolvire (2019) |
||||||||||||
Alte calificări |
Cunoaşterea solidă a structurii instituţionale a guvernului central şi a administraţiei publice locale; |
||||||||||||
Principale studii/documentâri/cercetări: |
|