La Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei, echipa Renault a mai depus o plângere împotriva rivalei Racing Point, în care o acuză de copierea unor componente ale monopostului din 2019 al team-ului Mercedes, informează motorsport.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prima plângere a fost depusă în urmă cu o săptămână, la Marele Premiu al Stiriei de la Spielberg, a doua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1.

Acea reclamaţie făcea trimitere la mai multe articole din regulamentul sportiv al Campionatului Mondial, care stipulează că un concurent trebuie să folosească pe monoposturile sale doar piese pe care le-a proiectat, că îşi păstrează proprietatea intelectuală atât timp cât va participa în F1 şi că, în cazul subcontractării pentru proiectarea anumitor părţi, aceasta nu poate fi încredinţată unui concurent sau subcontractantului unui concurent.

Plângerea se referea în mod specific la canalele de răcire ale frânelor faţă şi spate utilizate de Racing Point RP20, pe care Renault le consideră asemănătoare cu cele de pe monopostul Mercedes de anul trecut, mai mult decât permite regulamentul.

Canalele de frână sunt o parte importantă a designului aerodinamic al unei maşini de Formula 1. Acestea sunt proiectate astfel încă să influenţeze fluxul de aer de pe aripa frontală şi să-l direcţioneze pentru un efect cât mai bun.

Comisarii FIA de la MP al Stiriei au decis că memoriul Renault împotriva Racing Point este admisibil. Prin urmare, vor fi studiate părţi ale monopostului RP20, care este pilotat în acest sezon de mexicanul Sergio Perez şi de canadianul Lance Stroll, şi comparate cu cele de pe monopostul Mercedes din 2019.

O soluţie în acest caz este aşteptată în pauza de două săptămâni între MP al Ungariei şi MP al Marii Britanii de la Silverstone, din 2 august.

"Confirmăm că echipa Renault DP World F1 a transmis o solicitare către comisarii FIA pentru clarificări cu privire la legalitatea Racing Point RP20. Nu avem alte comentarii asupra acestei chestiuni până când comisarii nu vor lua o decizie", a arătat Renault, cu privire la a doua reclamaţie.

Şeful echipei Racing Point Formula 1, Otmar Szafnauer, rămâne încrezător că nu vor exista sancţiuni şi susţine că are "886 de schiţe" care demonstra că piesele incriminate de Renault respectă regulamentul tehnic.

"Este imposibil să fie ilegale. Pentru canalele de frână e nevoie de mult timp pentru a le proiecta şi produce, acestea sunt foarte, foarte complicate şi avem 886 de schiţe individuale", a afirmat Szafnauer.

Încă din momentul în care Racing Point şi-a prezentat noua maşină la testele dinaintea sezonului, monopostul a provocat rumoare, fiind poreclit "Mercedesul roz" din cauza asemănării cu maşina W10 de anul trecut.

Oficialii Racing Point au recunoscut asemănările şi că au copiat Mercedesul din 2019, dar au susţinut că au făcut acest lucru respectând regulamentul.

La Spielberg, Perez şi Stroll au trecut linia de sosire al şaselea şi al şaptelea, înaintea lui Daniel Ricciardo de la Renault, clasat al optulea.

La Hungaroring, duminică, rezultatele fostei echipe Force India au fost chiar mai bune, cu Stroll clasat al patrulea, şi Perez, al şaptelea, în faţa lui Ricciardo, din nou al optulea.

Cu 40 de puncte acumulate, Racing Point este pe locul 4 în clasamentul constructorilor, după trei etape şi după Mercedes (121 de puncte), Red Bull (55) şi McLaren (41). Renault ocupă locul 6, cu 12 puncte.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.