Prefectul Capitalei, Toni Greblă a declarat marţi despre clădirile cu risc seismic din Bucureşti că nu sunt puţine, fiind de ordinul a 1.000 de astfel de imobile. Prefectul a criticat indolenţa unor oameni din administraţie care nu pregătesc temeinic proiectele pentru consolidarea antiseismică a clădirilor şi a arătat că an de an fonduri europene de la Ministerul Dezvoltării rămân neconsumate nu suntem în stare să muncim pentru a realiza proiecte pentru consolidare antiseismică şi al le transpune în practică. Ar trebui ca şi acest ultim tragic eveniment să ne trezească la realitate, a spus prefectul despre cutremurul devastator din Turcia.

”Multe clădiri din Bucureşti sunt cu grad de siguranţă scăzut sau foarte scăzut. Sunt celebrele cu bulină roşie, dar sunt şi alte clădiri care necesită o consolidare, o pregătire mai bună să poată să facă faţă unui cutremur de o intensitate mai mare”, a spus prefectul Capitalei.

Întrebat dacă este pregătit Bucureştiul pentru un cutremur şi dacă pregăteşte exerciţii împreună cu ISU, prefectul a spus că sunt două lucruri deosebite.

”Deci mai întâi pregătirea antiseismică, reabilitarea antiseismică a unor clădiri din Bucureşti, care nu sunt puţine, sunt de ordinul a 1000 de clădiri. Consolidarea şi numărul clădirilor care pot fi afectate depinde de intensitatea unui viitor cutremur. A doua parte e pregătirea postcutremur, iar ISU stau mult mai bine. Am făcut exerciţii, există dotare, există un plan aprobat şi fiecare entitate care se implică postcutremur ştiu foarte bine ce au de făcut. Stăm rău, însă, la consolidarea antiseismică a clădirilor”, a arătat Toni Greblă.

El a precizat, despre situaţia actuală, că ”s-a inventat un concept, capacitatea administrativă”.

”Eu l-aş înlocui cu indolenţă, indolenţa unor oameni din administraţie care nu pregătesc temeinic proiectele pentru a putea să purceadă la consolidarea antiseismică a clădirilor”, a arătat prefectul.

Toni Greblă a menţionat că în ultimii 15 ani niciun municipiu nu poate să spună că nu a avut bani pentru consolidarea clădirilor.

”An de an fonduri de la Ministerul Dezvoltării, fonduri europene rămân neconsumate nu suntem în stare să muncim pentru a realiza proiecte pentru consolidare antiseismică şi al le transpune în practică. Ar trebui ca şi acest ultim tragic eveniment să ne trezească la realitate. Este necesar să consolidăm clădirile vechi ale Bucureştiului”, a mai spus prefectul Greblă.