Aproape 62% dintre angajaţi cred că îşi pot găsi un nou loc de muncă în mai puţin de trei luni dacă ar decide să facă o schimbare în carieră, iar 55% dintre respondenţi au spus că-şi actualizează constant CV-ul pentru a-şi creşte şansele să găsească jobul ideal, arată un studiu realizat de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Circa 23% din angajaţii care au participat la sondajul eJobs se declară foarte optimişti privind perspectivele profesionale, considerând că îşi pot schimba job-ul în mai puţin de o lună, iar 38,6% spun că le-ar lua între o lună şi trei luni să-şi găsească un nou job, arată studiul citat.

Alţi 19,8% sunt de părere că acest proces ar dura între trei şi şase luni, iar 18,7% dintre participaţii la studiu cred că această schimbare le-ar putea lua peste şase luni.

”În condiţiile în care tot mai multe companii vânează talente şi se întâmplă des să abordeze potenţiali candidaţi care nu sunt în mod neapărat în căutarea unui alt loc de muncă, 55% dintre participanţii la studiul eJobs au spus că îşi actualizează permanent CV-ul cu noile abilităţi şi rezultate profesionale, pentru a fi relevanţi în cazul în care o potenţială companie angajatoare ajunge să le vadă profilul”, se menţionează în studiu.

În acelaşi timp, 25,4% dintre respondenţi îşi modifică CV-ul doar atunci când caută activ un nou job, iar 18,3% dintre ei îşi adaptează CV-ul în funcţie de jobul pentru care aplică. 88% dintre respondenţi spun că folosesc platformele de recrutare atunci când caută un job, iar site-urile companiilor vizate sunt a doua sursă menţionată (circa 38% dintre respondenţi).

Printre cele mai populare surse utilizate de cei care pândesc un job mai bun sunt recomandările (35,5%), târgurile de joburi (19,8%) şi grupurile din platformele de socializare (16,8%).

Majoritatea angajaţilor români participanţi la sondajul eJobs consideră important ca un anunţ de recrutare să cuprindă responsabilităţile, nivelul de carieră şi termenul de valabilitate (80%), să fie şi atractiv şi specific brandului de companie (65,5%), dar să includă şi informaţii despre beneficiile acordate (58%).

De asemenea, la primul interviu candidaţii şi-ar dori să le afle atribuţiile pentru poziţia vizată (88%), programul de lucru şi dacă există flexibilitate din partea companiei (79%), salariul şi beneficiile extra salariale (77%), dar şi care ar fi oportunităţile de promovare din cadrul companiei (62%).

Cei mai mulţi dintre participanţii la studiu (63%) spun că ar prefera să aibă o discuţie cu managerul cu care vor lucra încă de la primul interviu şi doar unul din cinci respondenţi preferă ca prima întâlnire să se desfăşoare cu o persoană din cadrul departamentului de resurse umane.

Totodată, jumătate dintre candidaţii care aplică pentru un job nou şi-ar dori să primească un mesaj de la compania respectivă şi atunci când nu sunt selectataţi pentru un interviu, şi ar aprecia să li se prezinte motivele pentru care au fost refuzaţi, arată studiul eJobs.

În ceea ce priveşte procesul de recrutare în ansamblu, 64% dintre respondenţii la studiu sunt de părere că, de cele mai multe ori, acesta este prea lung şi nepersonalizat, un sfert dintre angajaţi cred că acesta s-a simplificat şi a devenit mai prietenos faţă de acum cinci ani şi doar 10% consideră că a devenit mai dificil decât acum cinci ani.

Odată schimbat jobul, candidaţii consideră că ar fi foarte util să primească trainingul potrivit pentru noua poziţie (73%), să aibă parte de deschidere din partea colegilor (63%), dar şi de un program complet de induction (54%).

De asemenea, atitudinea şefilor este considerată importantă pentru 48% dintre respondenţi, iar întelegerea rutinei unei zile obisnuite ar face adaptarea mai uşoară pentru 26% dintre persoanele participante la studiu. Sondajul a fost realizat în perioada 15 martie - 30 martie, pe un eşantion de 1.230 de angajaţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.