Poliţia de Frontieră anunţă că Sistemul de Intrare/Ieşire (EES) este extins, începând de luni, şi la alte puncte de trecere a frontierei, din judeţele Timiş, Botoşani, Suceava, Satu Mare şi la Aeroportul Suceava.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Astăzi, 10 noiembrie 2025, se operaţionalizează Sistemul de Intrare/Ieşire (EES) şi în punctele de trecere a frontierei Jimbolia şi Lunga (judeţul Timiş), Racovăţ (judeţul Botoşani), Vicovu de Sus (judeţul Suceava), Halmeu ( judeţul Satu Mare) şi Aeroportul Suceava. Astfel, după punerea în funcţiune în România a acestui sistem, începând cu data de 12 octombrie 2025, la punctele de trecere a frontierei Midia (jud. Constanţa), Stânca (jud. Botoşani), Naidaş (jud. Caraş-Severin), Sighet (judeţul Maramureş) şi Aeroport Sibiu, acesta este extins, începând de astăzi, şi la punctele de trecere a frontierei menţionate mai sus”, arată Poliţia de Frontieră, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, operaţionalizarea Sistemului de Intrare/Ieşire (EES) care începe luni va fi realizată doar prin colectarea de date din documentele de călătorie ale cetăţenilor din state care nu fac parte din UE şi care sunt implementate în bazele de date, fără colectarea de date biometrice (imagine facială şi patru amprente digitale).

EES se aplică doar cetăţenilor acelor state care nu fac parte din UE şi care au şederi de scurtă durată pe teritoriul Uniunii Europene (până la 90 de zile în oricare 180 de zile).

Pentru fiecare cetăţean non-UE care intră în România prin punctele deja operaţionalizate, sistemul înregistrează data şi locul de intrare şi ieşire, colectează date alfanumerice şi/sau biometrice (imagine facială şi patru amprente digitale) şi calculează automat durata şederii legale.

Implementarea sistemului urmăreşte înlocuirea ştampilării manuale a documentelor de călătorie, fără a modifica drepturile de circulaţie existente. Pe durata perioadei de tranziţie (aproximativ 6 luni), paşapoartele vor continua să fie ştampilate manual.

La prima intrare, după activarea sistemului, sunt prelevate datele, iar la călătoriile ulterioare verificarea se va realiza automat, reducând timpul de aşteptare la frontieră.

Amprentarea prin sistemul EES se aplică cetăţenilor ţărilor non-UE, cu excepţia copiilor sub 12 ani, a persoanelor pentru care prelevarea amprentelor este imposibilă şi a deţinătorilor de permise de şedere sau vize de lungă durată eliberate de un stat membru al UE.

Detalii suplimentare pentru călători sunt disponibile pe platforma oficială a Uniunii Europene - www.travel-europe.europa.eu/ees.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.