Inspectoratul General al Aviaţiei din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) are nevoie de un simulator de zbor pe elicoptere pentru a face o pregătire mult mai intensă a pilotului, a declarat, vineri, secretarul de stat din MAI, Raed Arafat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Vedem necesară dotarea cu un simulator pentru pilot. La acest moment, noi am trimis piloţii pentru pregătirea pe simulatoare afară. Au fost mai multe trimiteri afară, inclusiv Fundaţia pentru SMURD a plătit pregătiri la Poliţia Germană şi i-a trimis acolo la simulatoare, dar şi în cadrul proiectului REGA. Este momentul ca Inspectoratul de Aviaţie să deţină un simulator de zbor pe elicopterele EC-135 pentru a face o pregătire mult mai intensă pentru pilot”, a declarat Read Arafat.

Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne a adăugat că este necesară dotarea cu un simulator, întrucât, atunci când piloţii sunt trimişi în străinătate, trebuie făcută programare, trebuie căutată o perioadă în care nu fac pregătiri alţi piloţi.

"Având în vedere volumul activităţii noastre, deja atingând peste 6.000 de ore de zbor, numai pe partea SMURD-ului, este normal să existe un simulator”, afirmă Arafat.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă a adăugat că preţul unui simulator poate ajunge la nivelul preţului unui elicopter şi că sursa fondurilor din care va fi plătit acesta urmează să fie stabilită.

"Un simulator costă aproape cât un elicopter, depinde cât îl iei şi cum îl iei. Depinde ce configuraţie are, dar poate să coste cât un elicopter, pentru că este un aparat care simulează inclusiv defectele. Noi lucrăm deja pentru acordul-cadru, unde fondurile nu trebuie să fie definite, dar ca surse de finanţare există două posibilităţi: surse din fonduri europene şi surse din bugetul de stat, din bugetul ministerului. Acest lucru urmează să fie stabilit. S-a discutat de concept acum”, a spus Raed Arafat.

Conform secretarului de stat în MAI, pe simulator, piloţii vor fi puşi în situaţii cu care se pot confrunta în realitate, pentru a vedea cum reacţionează aceştia în condiţii nefavorabile.

"Sunt simulatoare fixe, statice, simulatoare care se mişcă exact ca un elicopter şi care, când eşti în el, simţi că eşti în elicopter, dar de fapt eşti pe sol. Poţi pune piloţii în situaţie de defect, să-i dai o avarie şi să vezi cum reacţionează, îi vezi cum reacţionează în condiţii de ceaţă, de invizibilitate. Să îi pui în nişte situaţii cu care se pot confrunta în realitate”, mai spune Arafat.

Un număr de 67 de piloţi şi salvatori au fost pregătiţi, în patru ani, în cadrul programului de instruire derulat în România de specialiştii Serviciului de Salvare Aeriană elveţiană REGA.

Proiectul a fost finanţat din fonduri elveţiene, dar şi cu co-finanţare a Ministerului Afacerilor Interne.

"REGA este cunoscut pentru nivelul de siguranţă aeriană. Cele două componente pe care ne-am bazat în acest proiect au fost partea de pregătire a personalului, atât la sol, cât şi în zbor. Este vorba atât de personalul Inspectoratului General de Aviaţie, dar şi de personalul operatorilor medicali. Am vizat creşterea nivelului de siguranţă şi, în primul rând, transferul de cunoştinţe şi cultura de siguranţă pe care REGA o deţine la un nivel ridicat şi pe care vrem să o învăţăm”, a declarat Cătălin Dache, comandantul Detaşamentului Aeromedical SMURD din cadrul Inspectoratului General al Aviaţiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.