Primăria Capitalei vrea să înfiinţeze 19 societăţi comerciale proprii care să se ocupe de furnizarea energiei electrice şi termice, iluminatul public, administrarea spitalelor, construirea de baze sportive şi terenuri de sport, promovarea oraşului, administrarea parcurilor, pază, consolidarea clădirilor cu risc seismic, administrarea spaţiilor publicitare, dar şi un dispecerat de taxi, potrivit unor proiecte de hotărâre care vor fi supuse aprobării în şedinţa de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Proiectele de hotărâre pentru înfiinţarea celor 19 societăţi comerciale sunt prezentate sumar şi fără explicaţii privind funcţionarea şi atribuţiile acestora. Toate societăţile comerciale vor avea ca unic acţionar Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Astfel, Primăria Capitalei îşi propune să înfiinţeze o societate comercială proprie având ca obiect de activitate dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi.

În expunerea de motive se arată că, în urma unui raport al Consiliului Concurenţei s-a constatat că ar putea exista o înţelegere de împărţire a pieţei în ceea ce priveşte rutele de la sau către Aeroportul “Henri Coandă”. De asemenea, inspectorii au mai constatat că tariful de transport a fost acelaşi pentru cea mai mare parte a firmelor de taxi, dar acesta s-a schimbat în ultimii ani, într-un interval scurt sau simultan.

Dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi se desfăşoară, în prezent, în 37 de dispecerate cu tarife unice stabilite la nivelul acestora, tarife cuprinsa între 1,39 şi 3,5 lei pe kilometru. Potrivit proiectului, societatea comercială îşi propune să “promoveze concurenţa” între operatorii de transport.

O altă societate comercială propusă este pentru producerea şi furnizarea energiei electrice şi termice, servicii energetice şi de mentenanţă.

În proiectul de hotărâre se arată că obiectivul societăţii este „asigurarea, la nivelul municipiului Bucureşti, a unui serviciu de furnizare a energiei electrice şi termice adecvat necesităţilor de confort individual şi colectiv”.

O firmă ce ar putea fi înfiinţată dacă proiectul de hotărâre va fi aprobat este cea care se va ocupa de iluminatul public din Capitală.

Primăria Bucureştiului precizează că la sfârşitul anului se va finaliza contractul serviciului de iluminat cu firma SC Luxten Lighting Company S.A. care se ocupă, în prezent, de iluminatul stradal, dar şi că, pentru asigurarea serviciilor publice către populaţie, „este necesară iniţierea demersurilor pentru asigurarea organizării serviciului de iluminat”.

Municipalitatea mai propune înfiinţarea unei societăţi comerciale care să se ocupe de administrarea şi dezvoltarea infrastructurii spitaliceşti.

Potrivit proiectului de hotărâre, noua firmă şi Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti (ASSMB) ar urma să împartă atribuţiile în ceea ce priveşte unităţile sanitare aflate în administrarea municipalităţii. Astfel, ASSMB ar urma să aibă în continuare atribuţiile în ceea ce priveşte asistenţa medicală comunitară şi cea desfăşurată în unităţile de învăţământ, asistenţa medicală acordată unităţilor sanitare ale municipalităţii, precum şi celelalte atribuţii normative din domeniu, iar noua structură să asigure, printre altele, administrarea şi funcţionarea unităţilor sanitare, finanţarea de bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii, consolidări şi extinderi, precum şi dotări cu echipamente medicale.

O altă firmă s-ar putea ocupa de servicii în tehnologia informaţiilor, una dintre atribuţiile sale fiind „asigurarea cadrului necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local”.

"Asigurarea consolidării infrastructurii IT şi comunicaţii şi centralizarea serviciilor în tehnologia informaţiilor utilizate de administraţia locală a Municipiului Bucureşti este obligatorie în vederea îmbunătăţirii calităţii informaţiilor şi serviciilor electronice oferite cetăţenilor”, se arată în proiectul de hotărâre.

În expunerea de motive a proiectului de hotărâre privind înfiinţarea unei societăţi comerciale care să aibă ca obiect de activitate construcţia, dezvoltarea şi administrarea de baze sportive şi terenuri de sport se arată că "asigurarea unei infrastructuri prin care mişcarea să devină parte a vieţii oricărui cetăţean al oraşului trebuie să reprezinte o prioritate pentru adminsitraţia publică locală”, întrucât gradul de obezitate infantilă a crescut alarmant, iar construcţia acestei firme reprezintă “o necesitate” pentru Bucureşti.

O altă societate comercială propusă pentru înfiinţare va avea ca obiect de activitate promovarea Bucureştiului ca destinaţie turistică. Potrivit proiectului de hotărâre, Capitala se află printre cele mai vizitate destinaţii turistice din România, însă nu a existat o abordare pentru punerea în valoare a obiectivelor turistice existente sau potenţiale ori pentru promovarea directă a oraşului ca destinaţie turistică.

Scopul acestei societăţi va fi introducerea în circuitul turistic, printr-un program, a tuturor obiectivelor turistice din Bucureşti şi organizarea unor campanii de comunicare şi evenimente care să constituie oportunităţi pentru turişti de a vizita România.

Primăria Capitalei mai vrea înfiinţarea unei societăţi comerciale care să administreze parcurile şi grădinile publice, lacurile şi ştrandurile din Bucureşti, întrucât „prin această activitate se realizează protecţia, refacerea mediului, conservarea, restaurarea parcurilor şi grădinilor publice şi întreţinerea luciului de apă”. În proiectul de hotărâre se arată că firma nou înfiinţată va avea ca scop amenajarea şi întreţinerea spaţiilor verzi de pe domeniul public şi privat al municipiului Bucureşti.

Municipalitatea îşi propune, de asemenea, înfiinţatea unei societăţi comerciale care să administreze reţeaua de agrement a Capitalei.

"Acest proiect răspunde nevoii bucureştenilor şi vizitatorilor de a petrece timpul în aer liber, cu posibilitatea desfăşurării unor activităţi plăcute de agrement, iar în acest sens este necesar să punem în valoare potenţialul natural şi de agrement al parcurilor şi grădinilor publice, a lacurilor de interior din Capitală, salba de lacuri de pe râul Colentina, precum şi al râului Dâmboviţa. Acestora li se adaugă obiective cu un potenţial instructive-educaţional, aşa cum sunt Parcul Natural Văcăreşti, Grădina Zoologică, pădurea Băneasa”, scrie în proiectul de hotărâre.

O altă societate comercială propusă pentru constituire ar urma să se ocupe de administrarea spaţiilor publicitare de pe domeniul public al Bucureştiului.

Potrivit proiectului de hotărâre, societatea va asigura respectarea prevederilor legislaţiei în domeniu la nivelul Capitalei, astfel încât publicitatea stradală să nu afecteze spaţiul urban sau aspectul oraşului.

În proiect se mai arată că dinamica fenomenului de publicitate stradală face imposibil controlul amplasării ilegale de panouri care afectează imaginea oraşului sau chiar traficul rutier.

Primăria mai vrea înfiinţarea unei societăţi comerciale cu scopul întreţinerii arborilor situaţi pe spaţiile verzi publice din Capitală, argumentând propunerea prin ideea că aceştia sunt într-un proces de degradare cauzat atât de îmbătrânire, cât şi de „incoerenţa executării lucrărilor de întreţinere”.

În expunerea de motive se arată că spaţiile verzi au un rol important în îmbunătăţirea calităţii vieţii cetăţenilor, iar autorităţile publice locale au obligaţia de a proteja şi conserva spaţiile verzi pentru menţinerea biodiversităţii.

O nouă firmă înfiinţată s-ar putea ocupa de paza obiectivelor care aparţin Primăriei Municipiului Bucureşti. Potrivit proiectului de hotărâre, Direcţia Generală de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti, care se ocupă în prezent de pază şi protecţie, nu poate asigura paza tuturor obiectivelor din subordinea Primăriei, executând paza doar la 20 dintre acestea, din cauza numărului mic de efective.

O altă societate comercială ar urma să aibă ca obiect de activitate consolidarea clădirilor cu risc seismic. În expunerea de motive se arată că există un risc iminent de prăbuşire a unor clădiri din Bucureşti, 350 dintre ele fiind încadrate în clasa I de risc seismic şi alte 330 fiind încadrate în clasa II de risc seismic. Primăria Capitalei aminteşte că în Bucureşti sunt şi clădiri abandonate, care prezintă un pericol real pentru cetăţeni şi pentru persoanele fără adăpost.

Municipialitate menţionează că înfiinţarea acestei firme reprezintă un avantaj şi din punctul de vedere al creării locurilor de muncă şi evitarea întârzierilor şi costurilor suplimentare cu care se confruntă în prezent autorităţile locale.

De asemenea, primăria aminteşte că în Bucureşti sunt derulate două proiecte de consolidare începute în perioada 2008-2009, gradul de execuţie fiind de aproximatic 30%.

În proiect se mai arată că, dacă firme din exterior s-ar ocupa de lucrările de reabilitare a clădirilor cu risc seismic, ar fi implicate costuri mai mari.

Una dintre cele 19 societăţi comerciale propuse consilierilor generali, pentru a-şi da acordul de principiu, s-ar putea ocupa de coordonarea şi consultanţa proiectelor de infrastructură mare ale Capitalei în Planul de Mobilitate Urbană şi Dezvoltare, în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Bucureşti şi în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană.

Pentru că la nivelul municipiului Bucureşti nu există o administrare şi gestionare unitară a fondului locativ şi a spaţiilor cu altă destinaţi decât aceea de locuinţă aflate în administrarea şi propritatea Capitalei, primăria propune înfiinţarea unei societăţi comerciale proprii care să gestioneze fondul imobiliar al oraşului.

Mai mult, consilierilor generali li se cere acordul de principiu pentru înfiinţarea unei firme care să administreze drumurile. Primăria Capitalei motivează propunerea prin faptul că măsurile aprobate prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, complementar Planului Urbanistic General elaborat pentru Bucureşti, „nu pot fi puse în aplicare fără asigurarea unei administrări eficiente a drumurilor”.

În acelaşi timp, o altă societate comercială ar putea avea ca principal obiect de activitate administrarea parcărilor publice. În expunerea de motive se precizează că, potrivit unor studii, numărul de locuri de parcare existente nu sunt suficiente, fapt ce duce la parcarea neregulamentară a maşinilor.

"Totodată, HCGMB nr. 124/2008 privind aprobarea Strategiei de Parcare pe teritoriul municipiului Bucureşti prevede înfiinţarea unei Unităţi de Parcare, entitate care va prelua toate atribuţiile privind înfiinţarea şi construirea de noi locuri de parcare, întreţinere, modernizarea şi exploatarea eficientă a parcărilor publice din municipiul Bucureşti, precum şi asigurarea suportului tehnic pentru sancţionarea complementară a opririlor şi staţionărilor neregulamentare”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Cea de-a nouăsprezecea societate comercială pe care primarul Capitalei doreşte să o înfiinţeze ar putea avea ca obiect de activitate manamentul sistemele integrate de trafic, informarea călătorilor şi managementul flotei transportului public.

Toate proiectele de hotărâre privind acordul de principiu pentru înfiinţarea celor 19 societăţi comerciale al căror unic acţionar ar fi CGMB se află pe ordinea de zi a şedinţei de marţi a Consiliului General.

Dacă proiectele de hotărâre vor fi aprobate în şedinţa CGMB, primarul Capitalei, Gabriela Firea, va fi mandatată să înfiinţeze aceste societăţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.