Toate produsele biocide din categoriile TP1 şi TP2 care se găsesc pe piaţa românească şi au indicaţii de utilizare în unităţi sanitare vor fi supuse la teste de eficacitate în laboratoare acreditate la standarde europene, iar producătorii şi distribuitorii au termen de 120 de zile pentru îndeplinirea acestei cerinţe, informează Ministerul Sănătăţii, care anunţă că a adoptat măsuri stricte de autorizare şi verificare a acestor produse.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

MS precizează că testele vor fi efectuate pentru fiecare acţiune declarată a fiecărui produs.

“Cu alte cuvinte, dacă un produs biocid are, de exemplu, trei acţiuni diferite (bactericid, sporicid şi virulicid), atunci producătorul/distribuitorul trebuie să prezinte trei buletine de analiză a eficacităţii, unul pentru fiecare acţiune, la Comisia Naţională pentru Produse Biocide”, menţionează instituţia.

De asemenea, la intrarea pe piaţă a unui produs biocid nou din cele două categorii, producătorul/distribuitorul trebuie să prezinte odată cu dosarul de avizare şi rapoarte de eficacitate realizate în două laboratoare acreditate distincte pentru fiecare acţiune declarată.

Astfel, dacă un produs biocid are, de exemplu, două acţiuni diferite (bactericid şi sporicid), atunci producătorul/distribuitorul trebuie să prezinte patru buletine de analiză, două pentru fiecare acţiune, la Comisia Naţională pentru Produse Biocide.



O altă noutate constă în faptul că pentru toate produsele biocide din categoriile TP1 şi TP2 existente pe piaţă, producătorii/distribuitorii au obligaţia de a prezenta, la fiecare trei, ani două rapoarte de eficacitate realizate în două laboratoare acreditate, distincte pentru fiecare acţiune declarată a produsului.

Prin urmare, dacă un produs biocid are, de exemplu, cinci acţiuni diferite (bactericid, mycobactericid, fungicid, sporicid şi virulicid), atunci producătorul/distribuitorul trebuie să prezinte zece buletine de analiză, două pentru fiecare acţiune, la Comisia Naţională pentru Produse Biocide la fiecare trei ani.

Potrivit noilor reglementări, un producător/distribuitor va pierde avizul de punere pe piaţă a unui produs biocid dacă se constată modificări cantitative sau calitative a substanţei active şi a altor ingrediente din produsul biocid, dacă nu se respectă obligaţia de testare în termen de 120 de zile sau de testare recurentă la fiecare trei ani.

Un alt motiv pentru retragerea avizului de punere pe piaţă a unui produs biocid este încălcarea prevederilor din articolul 95 al Regulamentului Uniunii Europene privind produsele biocide, care reglementează autorizarea produselor biocide la nivel european din punct de vedere al substanţelor active permise şi al furnizorilor de substanţe.

Noile prevederi sunt incluse în Ordinul comun al ministrului Sănătăţii, ministrul Mediului şi al preşedintelui ANSVSA, care conţine şi alte prevederi legate de produse biocide din alte categorii (TP3, TP4, TP5), care nu sunt utilizate în unităţi sanitare, şi care a fost publicat în Monitorul Oficial.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.