Ministrul Mediului, Tánczos Barna, declară că guvernul va trebui să propună Comisiei Europene, în urma negocierilor pentru PNRR, măsuri de descurajare a înmatriculării autovehiculelor mai vechi de 15 ani, aceasta fiind cerinţa oficialilor de Bruxelles exprimată în contrapondere cu suma mare proiectată a se investi în România în infrastructura de transport. „Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie”, afirmă ministrul, care avansează posibilitatea unor taxe ”diferenţiate” sau a unor restricţii la nivel local.
Premierul Florin Cîţu a afirmat joi că nu este adeptul taxelor şi nu doreşte impunerea unei taxe auto, chiar dacă în PNRR este prevăzută descurajarea înscrierii de autoturisme vechi. ”Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-şi cumpere maşini vechi”, a afirmat premierul.
Premierul Florin Cîţu a fost întrebat joi, despre taxa auto din PNRR şi a afirmat: ”Acolo nu scrie taxă, ci măsură de descurajare a înscrierii autovehiculelor care poluează. Am fost foarte clar şi în negocierile cu Comisia Europeană, am spus că nu sunt adeptul taxelor, nu doresc taxe, chiar dacă este vorba despre taxă de mediu. Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-şi cumpere maşini vechi”.
”Sunt măsuri, nu trebuie să mergem direct la taxe (...) impunerea de taxe nu duce la scăderea poluării, a mai declarat premierul.
Ministrul Proietelor Europene, Cristian Ghinea, a afirmat că măsurile de a reduce poluarea sunt "parte din negociere" pentru ca România să primescă "fonduri multe pe rutier". El a vorbit despre o "politică de descurajare a înregistrării maşinilor vechi". "Nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de maşini vechi al Europei", a subliniat el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.