Ministrul Educaţiei, Daniel David, a anunţat că a aprobat programele pentru învăţământul liceal, cu excepţia programei pentru limba şi literatura română. El a precizat că se aşteaptă ca în acest caz să fie integrate propunerile din timpul dezbaterilor şi să existe rute flexibile în cadrul unor repere fundamentale bazate pe competenţe şi autori reprezentativi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Daniel David a anunţat că a semnat, vineri, ordinul pentru aprobarea programelor şcolare la nivel liceal, cu 87 de anexe cuprinzând programe, după avizul Comisiei de Dialog Social.
El a precizat că în perioada de consultare au fost dezbateri în spaţiul public, pentru unele discipline, aşa cum s-a întâmplat şi în anii trecuţi când s-a reformat curriculumul la nivelul învăţământului primar şi gimnazial,
David a adăugat că a mai rămas în faza de aprobare programa pentru limba şi literatura română. 
”Deşi mandatul meu ca ministru l-am asumat cu caracter temporal clar determinat (luna mai: pentru a se încheia aşezarea instituţiei prezidenţiale), acesta a fost prelungit în etape pentru alte obiective-cheie, între care şi reforma curriculară: reforma curriculumului pentru învăţământul liceal, fiind un proces complicat, pe care l-am început eu, era normal să-l închei tot eu! A mai rămas, în faza de aprobare, programa pentru Limba şi literatura română, unde mă aştept la integrarea propunerilor din timpul dezbaterilor şi, ţinând cont de caracterul pronunţat constructivist al domeniului literaturii, la rute flexibile în cadrul unor repere fundamentale bazate pe competenţe şi autori reprezentativi, conţinutul putând fi format prin modalităţi diverse, iar autorii reprezentativi, completaţi în funcţie de interesele diadei profesor-elev”, a afirmat ministrul Educaţiei.
Daniel David a transmis că la finalul lunii ianuarie, vor fi lansate în transparenţă şi programele pentru clasele a X-a - a XII-a la disciplinele pentru care a aprobat acum doar programa de clasa a IX-a, ţinându-se cont şi de unele observaţii şi propuneri constructive primite în etapa de transparenţă parcursă deja (de exemplu, informatică, istorie etc.). 
David consideră că aceste conţinuturi curriculare devin astfel mai relevante şi aerisite. 
”Marele câştig al întregului demers, dincolo de modernizarea după aproximativ 20 de ani a unor conţinuturi curriculare - devenind astfel mai relevante şi aerisite, cu discipline mai bine coordonate între ele şi în legătură cu celelalte niveluri educaţionale, inclusiv prin accentuarea unei componente ştiinţifice (nu doar cunoştinţe, ci şi modul de dobândire a acestora) -, cred că este faptul că 25% din timpul rezervat fiecărei discipline va fi alocat pentru activităţi educaţional-remediale”, a explicat ministrul Educaţiei. 
El a precizat că în măsura în care aceste activităţi vor fi bine făcute, vor avea un impact major asupra reducerii analfabetismului funcţional prin: a forma competenţele care trebuiau dobândite în perioada-standard, dar nu s-a atins acest obiectiv; consolidarea şi fixarea competenţelor dobândite, utilizarea competenţelor în viaţa cotidiană şi dezvoltarea acestor competenţe, acolo unde se doreşte, pentru performanţă. 
”După această etapă, urmează elaborarea manualelor - unde mă aştept la modalităţi clasice, extinse prin tehnologii moderne (ex.: gaming, inteligenţă artificială etc.) şi formarea profesorilor pentru implementarea acestui curriculum cu metode moderne. Nu în ultimul rând, în acest proces se vor finaliza standardele naţionale de evaluare pentru fiecare programă şcolară, la nivel primar, gimnazial şi liceal (începând cu clasa a IX-a). În acest context, recomand ministerului evaluarea în timp a acestor noi programe curriculare, prin impactul lor asupra performanţelor copiilor la testele naţionale şi internaţionale”, a mai transmis Daniel David.
El susţine că prin noul curriculum analfabetismul funcţional va fi redus drastic. 
”În urma acestei reforme, cred că generaţia de elevi care va avea şansa să fie pregătită la nivel liceal prin noul curriculum - începând cu clasa a IX-a din anul şcolar 2026 - 2027 - va atinge standardele educaţionale aşteptate de ţară, iar analfabetismul funcţional, care a devenit în ultimii ani un risc de securitate naţională, va fi drastic redus”, a afirmat Daniel David.
Ministrul Educaţiei le-a mulţumit celor peste 1.500 de specialişti care au elaborat aceste conţinuturi curriculare şi care au participat la dezbaterea lor, în comisii şi/sau în spaţiul public.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.