Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin Daniel Cadariu a avut o întâlnire cu reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi ai unor companii aeriene care operează în România, pe tema crizei transportului aerian internaţional. Printre soluţiile discutate s-au aflat revizuirea programelor de zbor şi transmiterea acestora către tour-operatori, precum şi asigurarea unei mai bune comunicări cu turiştii din partea companiilor aeriene. De asemenea, a fost evidenţiată importanţa respectării prevederilor europene în vigoare pentru compensarea călătorilor păgubiţi de întârzierea zborurilor sau anularea acestora, precum acordarea, în aceste cazuri, a unor condiţii de natură materială.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul antreprenoriatului şi turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a participat marţi, 19 iulie a.c, alături de conducerea Ministerului Transportului şi Infrastructurii (MTI) şi Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), la o întâlnire cu reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi ai unor companii aeriene care operează în România, pe tema crizei transportului aerian internaţional.

”Păstrarea unei comunicări deschise, a tuturor problemelor, între partenerii din turism şi autorităţile publice, reprezintă singura şansă ca acestă criză a zborurilor internaţionale să fie ameliorată! Subliniez, doar printr-un dialog onest putem înţelege cu adevărat dificultăţile pe care le întâmpină toţi factorii implicaţi, respectiv agenţiile de turism, tour-operatorii şi companiile aeriene, şi cel mai important, în acest fel putem defini soluţii eficiente, care să ne permită protejarea turiştilor", a declarat ministrul antreprenoriatului şi turismului, Constantin-Daniel Cadariu, potrivit unui comunicat oficial al ministerului.

La masa discuţiilor au fost analizate situaţii punctuale de întârziere, reprogramare sau anulare a unor zboruri internaţionale, care au afectat buna desfăşurare a pachetelor de servicii turistice, organizate pentru acest sezon de către agenţiile de turism autohtone.

Principalul motiv care a determinat contextul de criză, la nivel modial, este lipsa resursei umane din cadrul companiilor aeriene. Printre soluţiile discutate pe durata şedinţei se remarcă revizuirea programelor de zbor şi transmiterea acestora către tour-operatori, precum şi asigurarea unei mai bune comunicări cu turiştii din partea companiilor aeriene.

Totodată, a fost evidenţiată importanţa respectării prevederilor europene în vigoare pentru compensarea călătorilor păgubiţi de întârzierea zborurilor sau anularea acestora, precum acordarea, în aceste cazuri, a unor condiţii de natură materială.

Invitaţii prezenţi la întâlnire au apreciat iniţiativa Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, precum şi dialogul deschis, precizează ministerul Turismului.

Din partea ANPC au fost prezenţi Horia Constantinescu, preşedinte, şi Paul Anghel, director general. MTI a fost reprezentat de Mihai Ionescu, director. Din partea companiilor aeriene, au participat reprezentanţi ai TAROM, Blue Air şi Wizz Air.

Peste 730 de zboruri operate de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au înregistrat întârzieri mai mari de 30 de minute în ultima săptămână, cele mai multe fiind ale companiei Wizzair, respectiv 176 de zboruri. De asemenea, 18 urse au fost anulate de către companiile aeriene, însă oficialii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) anunţă că cifrele sunt în scădere faţă de perioada anterioară.

Compania Blue Air a primit o amendă de 2 milioane de euro, anunţă ANPC, precizând că, în decurs de un an, compania a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au făcut plăţi în valoare toatală de peste 66 de milioane de lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene.

Conform ANPC, au fost primite 924 de reclamaţii din mai multe state referitoare la Blue Air, amenda primită fiind cea mai mare dată vreodată unui operator economic. De asemenea, compania are obligaţia să nu mai pună la dispoziţia consumatorilor oferte de zbor pentru care Blue Air nu are dotările sau mijloacele necesare realizării acestora, dar şi să restituie contravaloarea serviciilor anulate

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.