Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere proiectul metodologiei pentru asigurarea unui suport necesar elevilor cu tulburări de învăţare, respectiv citire, exprimare în scris şi matematică, document care cuprinde şi pregătirea cadrelor didactice, profesorilor de sprijin, profesorilor psihopedagogi, logopezilor, profesorilor consilieri şcolari, deopotrivă cu responsabilizarea părinţilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a lansat, miercuri, în dezbatere publică, proiectul de metodologie privind asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări specifice de învăţare (TSI). Documentul identifică şi stabileşte tipul de intervenţie pentru asigurarea învăţării individualizate şi personalizate în cazul acestor elevi.

Prevederile acestui proiect vizează doar elevii înscrişi în învăţământul preuniversitar, diagnosticaţi cu tulburări specifice de învăţare în baza unei evaluări efectuate de specialişti acreditaţi din şcoala de masă (profesori consilieri şcolari, logopezi, profesori de sprijin) şi specialişti (psihologi, logopezi, psihopedagogi).

Potrivit Ministerului Educaţiei, tulburările specifice de învăţare desemnează un grup eterogen de tulburări ce afectează procesul tipic de achiziţie a abilităţilor şcolare: dislexie, disgrafie, discalculie.

Apariţia acestora nu este o consecinţă a lipsei oportunităţilor de învăţare sau a motivaţiei pentru învăţare, nu este rezultatul unui deficit intelectual, intelect liminar, deficit senzorial (ex: auditiv, vizual, motor), tulburărilor afective şi emoţionale de natură psihiatrică sau a altor tulburări de (neuro)dezvoltare (tulburări de spectru autist) şi nu este cauzat de vreo formă de traumă cerebrală sau maladie.

Diagnosticul de dislexie şi disgrafie se stabileşte, de regulă, în clasa a II-a, după ce elevul a parcurs învăţarea tuturor literelor. Diagnosticul de discalculie se stabileşte, de regulă, în clasa a III-a.

În proiect sunt incluse şi măsuri privind managementul cazurilor TSI în sistemul de învăţământ, măsuri psihopedagogice, consiliere parentală şi cadrul general de formare a cadrelor didactice.

Unul dintre cele mai importante obiective urmărite prin aprobarea acestei metodologii este garantarea dreptului la educaţie al tuturor copiilor/elevilor identificaţi cu tulburări specifice de învăţare. De asemenea, se urmăreşte favorizarea  succesului şcolar prin măsuri didactice de susţinere, garantarea unei formări adecvate şi promovarea dezvoltării potenţialului, precum şi pregătirea cadrelor didactice, profesorilor de sprijin, profesorilor psihopedagogi, logopezilor, profesorilor consilieri şcolari deopotrivă cu responsabilizarea şi  sensibilizarea părinţilor în confruntarea cu problemele legate de tulburările specifice de învăţare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.