Philip Morris International (PMI) a anunţat că şi-a atins obiectivul global de îmbunătăţire a echilibrului de gen la nivelul întregii companii: o reprezentare de cel puţin 40% a femeilor în funcţii de conducere până în 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Jacek Olczak, CEO, Philip Morris International, a declarat: „Sunt extrem de mândru de viziunea, angajamentul şi realizările PMI legate de asigurarea egalităţii de şanse la locul de muncă pentru toţi, indiferent de gen. Atingerea acestui obiectiv demonstrează că strategia noastră de incluziune şi diversitate funcţionează. Diversitatea profilurilor, a experienţelor şi a perspectivelor ne permite să luăm decizii mai bune şi mai bine gândite, precum şi să contribuim la o performanţă mai bună şi mai durabilă. Cred cu tărie că dezvoltarea unei culturi a echităţii, incluziunii şi diversităţii este crucială pentru progresul PMI în construirea unui viitor fără fum şi va continua să aducă beneficii companiei, pe măsură ce aceste valori se vor reflecta mai bine în baza noastră de consumatori.”

Silke Muenster, Chief Diversity Officer în cadrul PMI, a precizat: „Ceea ce se măsoară, se realizează. Acesta a fost un efort al întregii companii şi a necesitat asumarea responsabilităţii de către toată lumea. Sunt încântată că ne-am atins obiectivul la timp, dar recunosc că mai avem încă un drum lung de parcurs în ceea ce priveşte diversitatea, echitatea şi incluziunea. Ţinând cont de acest lucru, ne-am stabilit următorul obiectiv de reprezentare de gen: 35% femei în funcţii superioare de conducere până în 2025. O forţă de muncă cu adevărat diversă este o parte esenţială a obiectivului nostru de a construi un viitor fără fum. Sunt foarte mândră de progresele pe care le-am făcut până în prezent şi am încredere că vom reuşi mai mult în viitor."

Noul obiectiv – 35% femei în funcţii superioare de conducere până în 2025 – demonstrează dorinţa companiei de a îmbunătăţi continuu reprezentarea de gen.

De asemenea, compania a anunţat că a primit din nou certificarea globală EQUAL-SALARY pentru a doua oară din 2019 şi până în prezent, certificare acordată de fundaţia independentă EQUAL-SALARY. Recertificarea verifică faptul că PMI continuă să îi plătească toţi angajaţii în mod egal, fie ei bărbaţi sau femei, pentru muncă egală în cele peste 90 de pieţe în care PMI îşi desfăşoară activitatea.

Fundaţia EQUAL-SALARY este o organizaţie independentă, nonprofit, cu sediul în Elveţia. Certificarea EQUAL-SALARY verifică faptul că organizaţiile dispun de politici şi practici durabile pentru a se asigura că îşi plătesc în mod egal angajaţii, fie ei bărbaţi sau femei, pentru muncă egală.

Referitor la recertificarea globală a PMI, Lisa Rubli, co-CEO al Fundaţiei EQUAL-SALARY, a declarat: „În economia globală de astăzi, cele mai bune practici stabilesc standardele de excelenţă. Recertificarea EQUAL-SALARY a unei mari companii internaţionale reprezintă un moment istoric pentru cei peste 89.000 de angajaţi ai săi, dar şi pentru cauza egalităţii de gen în întreaga lume. Energia şi angajamentul companiei Philip Morris International pentru egalitatea de remunerare şi principiile EQUAL-SALARY demonstrează dorinţa puternică a companiei de a se îmbunătăţi în permanenţă şi un mesaj că certificarea sa este oportună. Suntem mândri de această mare realizare!"

Printre realizările şi iniţiativele derulate de PMI pentru a obţine egalitatea de gen se numără şi următoarele:

§  Abordarea prejudecăţilor de gen în evaluarea talentelor, inclusiv în ceea ce priveşte recrutarea, managementul performanţei şi oportunităţile de promovare.

§  Introducerea unor recomandări globale privind concediul parental incluziv (2020).

§  Consolidarea unui grup de suport pentru femei, care oferă un mediu sigur unde acestea se pot inspira şi îşi pot potenţa abilităţile, extinde reţeaua şi dezvolta întregul potenţial.

§  Lansarea unui program de leadership pentru femei pentru a le sprijini pe femeile în poziţii de conducere.

Philip Morris International: Construim un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care  şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conţinut de nicotină, care sunt vândute pe pieţele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă.

În 31 martie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 71 de pieţe. PMI estimează că aproximativ 12,7 milioane de adulţi din întreaga lume, cu excepţia Rusiei şi Ucrainei, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat.

Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi de a oferi produse şi soluţii inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienţilor şi consumatorilor. Pentru mai multe informaţii puteţi vizita

www.pmi.com  şi www.pmiscience.com

Despre Fundaţia EQUAL-SALARY

EQUAL-SALARY este o fundaţie non-profit înfiinţată în 2010. Este prima şi singura certificare, bazată pe o metodologie solidă şi transparentă, care se concentrează pe egalitatea de remunerare între femei şi bărbaţi. Dezvoltarea certificării EQUAL-SALARY a fost sprijinită financiar de Biroul Federal pentru Egalitate de Gen, iar metodologia sa a fost utilizată ca referinţă de către Curtea Federală Elveţiană de Justiţie. EQUAL-SALARY este singura certificare pentru egalitatea de remunerare evidenţiată de Comisia Europeană într-un raport privind diferenţele de remunerare între femei şi bărbaţi. EQUAL-SALARY este membru al EPIC (Coaliţia internaţională pentru egalitate de remunerare) şi al Pactului Global al ONU.

Până în prezent, Fundaţia EQUAL-SALARY a finalizat peste 120 de proceduri de certificare în întreaga lume. Mai multe dintre companiile certificate şi-au reînnoit angajamentul, demonstrând o voinţă puternică de a promova echitatea, de a construi încrederea şi respectul pentru angajaţii lor.

Ca angajator certificat EQUAL-SALARY, o organizaţie se află într-o poziţie mai bună pentru a atrage şi a păstra talentele şi pentru a dovedi că respectă regulile de bună guvernanţă.

Despre procesul de certificare EQUAL-SALARY, simbolul excelenţei

Similar cu o certificare ISO pentru salarii, procesul de certificare EQUAL-SALARY include două etape. În primul rând, experţii contractaţi de EQUAL-SALARY efectuează o analiză statistică a datelor salariale pe baza unei metodologii elaborate împreună cu Universitatea din Geneva.

În al doilea rând, în cazul în care rezultatele sunt pozitive şi arată un decalaj general de salarizare între femei şi bărbaţi sub 5 %, procesul merge mai departe şi se contractează un audit cu PwC, care certifică conformitatea procesului. În timpul acestei etape, PwC evaluează atât angajamentul general al companiei faţă de egalitatea de remunerare, cât şi implementarea acestuia în cadrul proceselor de resurse umane. Pentru ca procesul să fie unul incluziv, angajaţii sunt implicaţi prin intermediul unui sondaj şi al unor interviuri în timpul auditului la faţa locului. Numai companiile care au îndeplinit toate cerinţele procedurale primesc certificarea EQUAL-SALARY, ceea ce înseamnă că au atins excelenţa în materie de egalitate de remunerare.
Certificarea EQUAL-SALARY permite organizaţiilor să verifice şi să comunice faptul că plătesc femeile şi bărbaţii în mod echitabil. Este o soluţie practică şi ştiinţifică pentru a obţine transparenţă, dar şi să păstreze în acelaşi timp confidenţialitatea.

(Material susţinut de Philip Morris România)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.