În 2008, KFC şi Pizza Hut se alăturau programului „Vreau în clasa a noua!”, o iniţiativă World Vision România. A fost începutul unei frumoase colaborări care a confirmat, an după an, o nevoie acută a implicării oamenilor, atât la nivel individual, cât şi de grup, a companiilor şi a ONG-urilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Printr-un efort comun, luna octombrie a devenit, în mod simbolic, luna donaţiilor. Acel moment din an în care toţi angajaţii şi clienţii din restaurantele KFC şi Pizza Hut află poveştile tinerilor înscrişi anual în programul „Vreau în clasa a 9-a!” şi contribuie la construirea viitorului lor. Dacă în primul an de colaborare suma donată către World Vision România a fost de 10.000 EUR, în 2019 vorbim despre o sumă totală de 140.000 de EUR, care a fost redirecţionată către organizaţie, în vederea susţinerii parcursului personal şi profesional a sute de tineri provenind din medii defavorizate. Până în prezent, au fost donaţi peste 800.000 de EUR şi 1.366 de elevi au fost ajutaţi să meargă la liceu, ajungând astfel cu un pas mai aproape de visurile lor.

Mai mult decât atât, anul acesta, în cadrul proiectului, au fost prezentate pe site-ul de campanie https://www.kfc.ro/vreauinclasa9/ poveştile de succes a 12 elevi. Aceştia ne-au demonstrat că, datorită proiectului, au reuşit să depăşească obstacolele financiare şi sociale, integrându-se în comunităţile din care fac parte şi devenind membri activi ai societăţii cu studiile continuate sau activând deja în câmpul muncii. Aceştia au fost invitaţi în Bucureşti, în cadrul unui eveniment organizat de KFC şi Pizza Hut, unde au avut ocazia să întâlnească antreprenori români de succes şi să împărtăşească experienţe de viaţă.

Andreea, absolventă a promoţiei 2014, povesteşte despre impactul pe care l-a avut acest proiect în viaţa ei, activând, în prezent, ca angajat în cadrul Muzeului Antipa din Bucureşti. Aura a înţeles, în timp, importanţa educaţiei şi a învăţat să aibă curaj, să urmeze o facultate şi să se bucure de timp şi de oameni. Eduard a ajuns “pedagog social” în şcoala din comuna lui, accelerându-şi dezvoltarea pe plan profesional, esenţială pentru un copil care făcea primii paşi spre o carieră de succes. Şi poveştile nu se opresc aici. Impactul unui astfel de program, pe termen lung, este evident, iar poveştile tinerilor absolvenţi ne confirmă importanţa implicării companiilor în sistemul de educaţie din România.

De la an la an înţelegem şi mai bine impactul pe care proiectul „Vreau în clasa a 9-a” îl are pentru elevii înscrişi în program. Dincolo de sumele donate, dincolo de cifre şi statistici care vorbesc de la sine, anul acesta am avut ocazia să prezentăm poveştile reale, de succes, ale unor elevi care au primit sprijin în acest program. Parcursul lor ne-a întărit dorinţa de a investi în continuare, pe termen lung, oferind astfel către World Vision România un sprijin semnificativ. De 12 ani, luna octombrie este deja o lună cu tradiţie în restaurantele noastre şi le suntem recunoscători clienţilor pentru că aleg să doneze, pentru a susţine un vis mic, care e de fapt mare”, a declarat Claudia Porojan, Senior PR & CSR Manager Sphera Franchise Group.

"Andreea, promoţia 2014, Coşereni. Eduard, promoţia 2016, Cernăteşti. Rodica, promoţia 2012, Fierbinţi. Iar lista poate continua cu multe alte nume, sunt peste 1300 de copii susţinuţi de KFC şi Pizza Hut să meargă la liceu, prin programul nostru, "Vreau în clasa a noua", în cei 11 ani de parteneriat. Suntem recunoscători şi le mulţumim în primul rând în numele copiilor care au acum un viitor frumos în faţă. Unii studiază să devină avocaţi, profesori, ingineri, alţii lucrează deja în muzee, ONG-uri sau multinaţionale. Sunt copii frumoşi, extrem de deştepţi şi, poate cel mai important, au înţeles importanţa empatiei şi ajutorului oferit celorlaţi.

Doar împreună, prin eforturile puse la comun, putem să schimbăm vieţile unor copii, parcursul unei generaţii, viitorul unei ţări. Prin educaţie", a declarat Mihaela Nabăr, Director Naţional World Vision România.

În cadrul programului se urmăreşte parcursul elevilor la liceu, oferindu-le acestora un sprijin lunar în valoare de 250 de lei, prin care sunt acoperite cheltuielile necesare pentru şcoală, dar şi pentru diverse activităţi educative şi de socializare. Elevii selectaţi pentru programul ,,Vreau în clasa a noua!’’ provin din familii cu o situaţie materială dificilă.

*****

Despre Sphera Franchise Group S.A.

Sphera Franchise Group S.A. este cel mai mare grup din industria de food service din România şi deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell.

În România, lanţul de restaurante KFC numără 80 de restaurante atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe precum Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Piteşti sau Braşov. De asemenea, operează două restaurante la Chişinău, Republica Moldova şi 15 în Italia.

Pizza Hut a intrat pe piaţa din România în 1994, odată cu deschiderea primei locaţii din Calea Dorobanţilor, iar în prezent deţine 23 de restaurante la nivel de reţea.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfaşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 400 de comunităţi din 8 judeţe.

World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi de aceea în comunităţile rurale unde este prezentă desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducera abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Prin proiectele noastre, ne concentrăm pe transformarea comunităţilor şi membrilor acestora pentru a realiza o viaţa implinită pentru fiecare copil. www.worldvision.ro, http://www.facebook.com/WorldVisionRomania, http://blog.worldvision.ro/

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.