Partidul România Unită (PRU) a avut cele mai multe materiale electorale difuzate la TV în a treia săptămână de campanie, respectiv 187, fiind urmat de Partidul Social Democrat, cu 133 de clipuri electorale, cele două formaţiuni păstrându-şi poziţiile în topul clipurilor electorale comparativ cu a doua săptămână de campanie electorală, potrivit unei monitorizări mediaTRUST şi News.ro pentru perioada 25 noiembrie - 1 decembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele mai multe materiale electorale ale PRU, 102, au fost difuzate la România TV, iar cele mai numeroase materiale video electorale ale PSD, 74, au fost difuzate la B1 TV. 

Pe poziţia a treia în topul clipurilor electorale difuzate la televiziuni se află Partidul Mişcarea Populară (PMP), cu 115 materiale - 54 difuzate la B1 TV, 31 la Realitatea TV, 26 la România TV şi 4 la TVR.

PNL a avut, în cea de a treia săptămână de campanie electorală, 90 de clipuri electorale, faţă de 82 de materiale în săptămâna precedentă. Cele mai multe materiale electorale ale PNL - 46 - au fost difuzate la Realitatea TV, 21 la B1 TV, 15 la Antena 3 şi 8 la TVR.

ALDE a avut 18 materiale electorale, la fel ca în a doua săptămână de campanie, toate clipurile fiind difuzate la TVR 1.

În cazul PRU, materialele electorale au fost difuzate la România TV - 102, B1 TV - 58, TVR - 20, în timp ce PSD şi-a difuzat mesajele de campanie la B1 TV - 74, Realitatea TV - 26, România TV - 14 şi TVR - 16.

În afară de ALDE, alte formaţiuni ale căror materiale electorale au fost difuzate doar la TVR 1 sunt: UDMR - 8, Partidul Socialist Român - 6, Partidul România Mare - 7, Organizaţia Minorităţilor Naţionale - 4, Asociaţia Macedonenilor din România şi Federaţia Comunităţilor Evreieşti, câte două, şi candidatul independent Alexandru Paleologu - un clip electoral.

În a treia săptămână de campanie au fost difuzate 573 de clipuri, cele mai multe la B1 TV, care a prezentat 207 de materiale video electorale, urmat de România TV - 142, Realitatea TV - 103, TVR - 96 şi Antena 3 - 25.

Un material electoral difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbatere electorală, stabilit în grila de programe Antena 3, costă 1.400 euro pentru difuzare în intervalul orar 21.00-00.00, 1.100 euro pentru difuzare în intervalul orar 18.00-21.00 şi 900 euro pentru difuzare în intervalele orare 06.00-18.00, respectiv 00.00-02.00, potrivit site-ului Antena 3. La B1 TV, un clip electoral de 30 de secunde, difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi al dezbaterilor electorale de luni până vineri, costă 150 de euro, în timp ce emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, difuzate de luni până vineri, costă 1.500 de euro pentru 20 de minute. La România TV, un material electoral de 30 de secunde are preţul de 1.000 de euro, pentru intervalul 18.00 - 00.00, şi de 800 de euro, pentru intervalul 06.00 - 18.00. Realitatea TV a stabilit tariful de 700 de euro pe minut pentru spoturi şi 41,66 de euro pe minut pentru prezenţa live a unui candidat într-o emisiune electorală. Preţul creşte cu 50% în primetime.

Campania electorală pentru alegerile parlamentare a început în 11 noiembrie şi se va încheia pe 10 decembrie.

Agenţia de monitorizare mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din România. Din 2004 este membră a organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar în 2014 a devenit membră BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

(Analiza a luat în considerare toate creaţiile publicitare electorale difuzate de televiziuni, indiferent de dimensiunea lor)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.