Ministrul demisionar al Transporturilor Cătălin Drulă a afirmat că pleacă din fruntea ministerului din cauza unui premier "iresponsabil" şi "incapabil să înţeleagă" ce înseamnă conducerea unui guvern. Drulă i-a transmis un mesaj premierului: "Da, Florine, s-a terminat. Te agăţi de putere, dar România nu te mai vrea". Drulă a prezentat bilanţul activităţii sale la Ministerul Transporturilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
UPDATE - USR PLUS a transmis bilanţul activităţii lui Cătălin Drulă.
 
"Pe scurt, bilanţul activităţii sale arată astfel în domeniul rutier:
 
• la final de august avem 3,7 miliarde de lei investiţii din fonduri europene. Unde s-au dus banii: în autostrăzi, căi ferate. 
• exemple de proiecte: a deschis nodul de mare viteză de la Sebeş între A1 şi A10, fără panglici, normal; 
• a turat motoarele la maxim ca anul acesta să fie terminate proiectele A10 Sebeş – Turda, mai lipseşte lotul 2, se vor deschide anul acesta ultimii 29 de kilometri şi autostrada va fi complete, mobilizare în teren e bună;
• Ungheni – Târgu Mureş, un sector de autostradă de 10 km, se avansează foarte bine;
• alt şantier: Slatina - Balş, drumul expres dintre Craiova şi Piteşti, stadiul lucrărilor este la peste 90%;
• drumul de legătură cu patru benzi de la Giurgiu, cu vama Giurgiu, pe 20 septembrie începe turnarea betonului de ciment rutier, la fel ca în Germania, pentru prima data în România o să avem un drum de beton corect făcut;
• Centura oraşului Mihăileşti, Centura oraşului Satu Mare vor fi deschise anul acesta. 
• Pasajul Mogoşoaia – la 1 octombrie. 
 
 
Printre şantierele deschise de Cătălin Drulă anul acesta:
 
• Craiova – Piteşti, tronsonul 3, unde deja se lucrează, pe tronsonul 4 a semnat contractul recent;
• autorizaţia de construire pe Autostrada de Centură a Bucureştiului, lotul 1 şi lotul 3;
• pe Autostrada Transilvania, între Cluj Napoca şi Oradea, autorizaţie de construire şi ordine de începere pe Nădăşelu – Poarta Sălajului şi Nuşfalău - Suplacu de Barcău, şi acolo sunt 500 de muncitori, 400.000 de tone de asfalt.
Sunt mai multe proiecte de variante ocolitoare care au fost deblocate:
• Centura Zalău, Centura Tecuci.
Pentru 2021:
• drumul expres Brăila - Galaţi e în fază de proiectare, intenţionează constructorul să înceapă lucrările în luna octombrie;
• la podurile dunărene de peste A2 au fost suspendate pe perioada verii lucrările şi ele vor reîncepe.
• vom avea parcări civilizate pe A1 şi A2;
• a contractat proiectarea şi execuţia pentru drumul expres de legătură Oradea – A3;
• a lansat licitaţia pentru A7 Ploieşti – Buzău;
• a lansat licitaţia pentru modernizarea DN 71, între Târgovişte şi Sinaia;
• lucrurile merg bine pe tronsonul 1 din Sibiu – Piteşti, va fi finalizat în 2022, iar pe lotul 4 a fost anunţat câştigătorul zilele trecute;
• pentru A7 urmează obţinerea acordului de mediu şi aprobarea în guvern a tronsonului Buzău – Focşani;
• pe A8 a semnat în 8 aprilie Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni pregătirea proiectelui tehnic şi e în curs de elaborare", arată USR PLUS.
 
În ceea ce priveşte domeniul feroviar, Cătălin Drulă a menţionat următoarele obiective:
 
• record de reînnoire anul acesta, vor fi peste 100 de kilometri înlocuiţi, asta înseamnă şi cale ferată la 120 de km/oră, unde era de 30km/oră.  Exemplu – între Buzău şi Făurei, cu 60 de milioane de lei, cu 1,5 milioane de lei pe kilometru, ducem o cale ferată de la 30 de kilometri pe oră la 120;
• Cătălin Drulă a insistat ca România să aibă în PNRR o axă pentru a finanţa astfel de investiţii şi a reuşit să pună 1,2 miliarde de euro pentru astfel de lucrări punctuale care îmbunătăţesc concret infrastructura: 236 de milioane de euro electrificări, 276 de milioane reînnoiri;
• a fost semnat un contract pentru 6.500 de tone de şină nou-nouţă, asta înseamnă 54 kilometri de cale. Valoarea este de 30 de milioane de lei;
• alt contract lansat pentru 640 de macazuri în valoare de 209 milioane de lei;
• proiectele de achiziţie de trenuri, 20 electrice – 100 milioane euro, 16 locomotive electrice noi, 46 milioane de euro. 
 
Potrivit sursei citate, la capitolul profesionalizare, Cătălin Drulă a reorganizat Ministerul Transporturilor pentru a deveni o instituţie mai eficientă şi a redus numărul posturilor de conducere cu 11%, a organizat concursuri pe bune într-o manieră transparentă pentru a recruta oameni noi şi a numit echipe complete de manageri profesionişti, de administratori la companiile din subordine. 
 
La capitolul integritate, Cătălin Drulă a semnat un ordin comun cu Ioana Mihăilă, care a fost publicat luni în Monitorul Oficial, care schimbă din temelii sistemul de examinare medicală şi psihologică privind siguranţa în transporturi. 
 
"Erau situaţii în care oamenii erau văzuţi de o asistentă, dar la final apăreau cu parafă de la medici sau psihologi care nu îi văzuseră niciodată", a declarat Cătălin Drulă, care a susţinut că a avut trei axe pe care şi-a desfăşurat activitatea: profesionalism, integritate şi curaj.
 
ŞTIREA INIŢIALĂ - "În această dimineaţă mi-am depus demisia din funcţia de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii. Plec astăzi de la un minister la care am muncit zi şi noapte cu pasiune pentru infrastructura României. Plec din cauza unui premier iresponsabil şi incapabil să înţeleagă ce înseamnă conducerea unui guvern, un premier despre care am spus odată că e un zombie politic şi care nu înţelege că e terminat politic. Da, Florine, s-a terminat. Te agăţi de putere, dar România nu te mai vrea”, a afirmat Cătălin Drulă, marţi, într-o conferinţă de presă. 
 
El a precizat că şi-a făcut treaba cu pasiune până când nu a mai putut din cauza unui premier "toxic". 
 
"Am venit aici din pasiune şi mai ales cu pasiune şi am făcut treabă până în ultimul moment, până când nu s-a mai putut din cauza unui şef de guvern toxic pentru România. Închei acest mandat, acest mandat cu fruntea sus şi cu mândria de tot ceea ce am realizat alături de echipa mea”, a mai transmis Cătălin Drulă.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.