Cristian Ghinea, coordonatorul Departamentului de Politici Publice al USR şi fost ministru al Investiţiilor şi Proiectelor Europene, explică de ce terminarea Canalului Dunăre-Bucureşti, pe care o promite candidatul PNL la Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, este o idee nesustenabilă din toate punctele de vedere. „Cine crede că acest canal ar fi aşa o gârlă prin care te laşi cu colacul la Piaţa Unirii şi ai putea ajunge la Sulina habar nu are habar de subiect. Erau patru ecluze incluse, e diferenţă de nivel, navele ar trebui urcate hidraulic la Bucureşti, etc. Costuri uriaşe de energie”, a adăugat el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
„Cine crede că acest canal ar fi aşa o gârlă prin care te laşi cu colacul la Piaţa Unirii şi ai putea ajunge la Sulina habar nu are habar de subiect. Erau patru ecluze incluse, e diferenţă de nivel, navele ar trebui urcate hidraulic la Bucureşti, etc. Costuri uriaşe de energie. Şi pentru că Ceauşescu l-a vrut musai, inginerii au proiectat o struţo-cămilă. Chiar în proiectul lui Ceauşescu capacitatea de transport a portului Bucureşti ar fi fost mai mică decât a portului Medgidia, de pildă. Nu vă închipuiţi că făceau un fel de Rotterdam în Ilfov”, a afirmat Cristian Ghinea, potrivit unui comunicat de presă al USR.

El a mai spus că proiectul lui Ceauşescu ar fi fost „un port micuţ cu costuri uriaşe” şi anume 500 de milioane euro.

„Apropo de faptul că proiectul e prin alte părţi, ales primar general, Burduja ar avea zero atribuţii să facă acest canal – mai mult putea face din guvern pentru jucăria asta nouă, dacă era serios.  Deci, proiectul lui Ceauşescu ar fi fost un port micuţ cu costuri uriaşe – 500 milioane de euro echivalent deja investite în anii '80 şi s-ar cere 1,5 – 3 miliarde euro după estimări grosiere ca să fie terminat. Cum guvernul PSD-Dăncilă nu fost în stare să înceapă măcar studiul tehnic promis în 2018, nu putem decât specula pe declaraţii publice”, a completat Ghinea.

Candidatul PNL pentru Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, pornind, luni, de la aniversarea Canalului Mânecii, vorbeşte despre lipsa de asumare a unor proiecte de anvergură în Bucureşti. „Cu o astfel de mentalitate, nicio ţară şi, cu atât mai mult, niciun oraş mare nu poate de fapt evolua”, a mai afirmat liberalul.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

„Exact acum 30 de ani se inaugura tunelul de sub Canalul Mânecii, considerat la acea vreme lucrarea inginerească a secolului XX. O minune care a lăsat pe mulţi fără suflare şi care părea imposibil de realizat. «Dream big or don’t dream at all». Acest lucru cred că a lipsit de multe ori atât României, cât şi Bucureştiului. Dorinţa de asumare a unor proiecte de anvergură”, a scris Sebastian Burduja, luni pe Facebook.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.