Autoritatea Electorală Permanentă a informat că, până luni, au fost validate 9.116 cereri de înscriere în Registrul electoral venite din partea românilor care au domiciliul sau reşedinţa în străinătate, cu trei zile înainte de expirarea termenului legal pentru înscriere..

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Dintre acestea, 6.673 menţionează opţiunea pentru votul prin corespondenţă, iar 2.443 pentru votul în secţiile de votare. Menţionăm că cererile de înscriere în Registrul electoral cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă au fost depuse de cetăţeni români cu domiciliul sau reşedinţa în 2.209 localităţi din 44 de ţări, iar cele cu opţiunea pentru votul în secţiile de votare au fost depuse de cetăţeni români cu domiciliul sau reşedinţa în 496 de localităţi din 33 de ţări”, informează AEP.

În urmă cu o săptămână, numărul celor înscrişi în Registrul electoral era de 8.364 alegători, dintre care 6.205 au menţionat opţiunea pentru votul prin corespondenţă, iar 2.159  pentru votul în secţiile de votare.

Amenajarea la cerere a unei secţii, pe lângă cele din ambasade, consulate şi filialele Institutului Cultural Român, este posibilă doar dacă se primesc cel puţin 100 de cereri din aceeaşi localitate. Mai mult, printr-o OUG emisă de Guvern la finalul lunii august, vor putea fi organizate secţii şi la propunerea MAE, acolo unde sunt identificate comunităţi mari de români.

”Precizăm că localităţile din străinătate unde a fost atins pragul minim de 100 de alegători înscrişi în Registrul electoral necesar pentru organizarea unei noi secţii de votare sunt Soroca, Căuşeni şi Carabetovca din Republica Moldova”, precizează Autoritatea

Tot luni, Ministerul Afacerilor Externe a atras atenţia că au mai rămas doar 3 zile până la încheierea perioadei de înscriere a cetăţenilor români din străinătate în Registrul electoral pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016. Astfel, până la 14 septembrie 2016, orele 24:00, cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate pot depune personal sau pot transmite prin poştă sau prin e-mail la ambasada sau consulatul din statul în care locuiesc solicitarea de înscriere în Registrul electoral, optând fie pentru a-şi exercita votul prin corespondenţă, fie pentru a solicita înfiinţarea unei secţii de votare în localitatea de reşedinţă.

”Varianta transmiterii prin e-mail presupune trimiterea documentelor în format electronic. Astfel, după completarea, semnarea şi datarea cererii de înscriere a alegătorului, aceasta trebuie scanată şi trimisă pe adresa de e-mail a ambasadei/consulatului împreună cu o copie scanată a paşaportului (valabil) (pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate) sau cu o copie scanată a cărţii de identitate (valabile) şi o copie scanată a documentului care atestă reşedinţa (pentru cetăţenii români cu reşedinţa în străinătate)”, a precizat MAE.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.