Pentru majoritatea părinţilor, numărul de camere este principalul criteriu în alegerea unei locuinţe pentru întreaga familie, conform rezultatelor studiului „Bucureşti, Oraşul Părinţilor”, realizat de Reveal Marketing Research împreună cu HILS Development şi publicat pe 27 mai.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Analizând nevoile de locuire urbană ale familiilor din Bucureşti cu copii de până la 18 ani, studiul a scos la iveală un top al criteriilor-cheie pentru părinţii care vor să achiziţioneze o locuinţă.  

Pe primul loc ca importanţă, pentru 82% dintre părinţii chestionaţi se situează numărul de camere. Urmează preţul, menţionat de 76% dintre respondenţi, şi structura de rezistenţă a clădirii şi dimensiunea spaţiului, care joacă un rol important pentru 69% dintre participanţii la studiu. De asemenea, părinţii pun preţ pe modul în care este compartimentat spaţiul (59%), îşi doresc să trăiască în clădiri nou construite (52%) şi caută locuinţe luminoase, cu acces la locuri de parcare (51%). Clasamentul criteriilor urmărite de părinţi în alegerea unei locuinţe este completat de calitatea finisajelor (38%), istoricul dezvoltatorului (37%), situarea locuinţei la etajele inferioare (36%) şi de recomandările primite de la familie sau prieteni (21%). 

Cartierul în care se află locuinţa este, de asemenea, un aspect important pentru viaţa familiilor cu copii din Bucureşti, iar factorii care influenţează alegerea acestuia sunt: accesul la mijloacele de transport în comun care să asigure o bună conexiune cu oraşul – o prioritate pentru 67% dintre părinţi, reputaţia cartierului (66%), accesul la parcuri şi spaţii verzi (65%), gradul de siguranţă oferit de zonă (63%), precum şi existenţa unor facilităţi comerciale în vecinătate (61%).  

În acelaşi timp, când aleg cartierul în care să trăiască alături de familie, mai mult de jumătate dintre părinţii bucureşteni iau în calcul apropierea faţă de locul de muncă (52%) şi de centre educaţionale (51%), precum şi un ritm scăzut al traficului rutier şi existenţa unei comunităţi echilibrate în cartier (44%). Totodată, pentru 37% dintre respondenţi este important ca zona în care locuiesc să le ofere modalităţi de petrecere a timpului liber împreună cu copiii, iar posibilitatea de a practica anumite sporturi nu departe de casă contează pentru 26% dintre părinţi.  

Cum schimbă apariţia copiilor nevoile locative ale familiilor

Lista criteriilor urmărite de părinţi în alegerea unei locuinţe sunt relevante în contextul în care studiul „Bucureşti, Oraşul Părinţilor” a arătat că 83% dintre respondenţi intenţionează să-şi schimbe locuinţa ca urmare a apariţiei copiilor. Dintre aceştia, 58% simt nevoia de un spaţiu mai generos acasă, 15% vor să trăiască într-o zonă cu un acces mai uşor la facilităţi pentru familiile cu copii, iar 10% nu cred că Bucureştiul este locul în care copiii lor pot creşte armonios.  

Bucureştiul, evaluat de părinţi. Probleme, beneficii şi zone preferate

De altfel, studiul citat prezintă şi viziunea părinţilor asupra principalelor probleme ale oraşului pentru familii. Astfel, 37% dintre respondenţi consideră că aglomeraţia din trafic este cea mai mare problemă a Capitalei, 31% au menţionat calitatea aerului, iar 15% şi-au exprimat preocuparea faţă de siguranţa de pe străzi.  

Cu toate acestea, 87% dintre părinţii care au participat la studiu sunt de părere că Bucureştiul este un oraş prietenos pentru ei şi copiii lor, iar pentru 66% Capitala este un loc benefic pentru sănătatea familiei.  

Studiul prezintă şi un top al celor mai prietenoase cartiere din Bucureşti, pe baza răspunsurilor oferite de părinţi. Primele 5 locuri sunt ocupate de următoarele zone:  

1. Aviatorilor, Dorobanţi, Primăverii, Kiseleff - 42% 

2. Băneasa, Pipera, Expoziţiei, Herăstrău - 36% 

3. Griviţei, Ion Mihalache, Domenii, 1 Mai, Turda - 27% 

4. Drumul Taberei, Viilor, Drumul Sării - 25% 

5. Titan, Baba Novac, Camil Ressu, Theodor Pallady - 23%. 

Pallady este şi zona în care HILS Development a ales să construiască cele 6 proiecte rezidenţiale din portofoliul său, dintre care 3 sunt finalizate, iar celelalte 3 se află în diferite stadii de construcţie. Conform angajamentului companiei de crea comunităţi solide în jurul cartierelor sale rezidenţiale, în ansamblurile finalizate există deja o comunitate formată din 8.000 de oameni, care are potenţialul de a ajunge la 24.000 de locuitori când toate proiectele din estul Capitalei vor fi finalizate.  

Despre studiul „Bucureşti, Oraşul Părinţilor”

În linie cu acest angajament, HILS Development a lansat recent şi platforma de CSR Life@Hils, ce reuneşte iniţiative menite să aducă îmbunătăţiri vieţii comunităţilor.  

O astfel de iniţiativă este studiul „Bucureşti, Oraşul Părinţilor”, care a fost prezentat pe 27 mai în cadrul unei dezbateri organizate alături de UrbanizeHub, la care au participat experţi în educaţie, urbanism, sector privat şi administraţie publică: Iulia Iana, Director Marketing HILS Development, Paul Moldovan, Viceprimar Sector 6 Bucureşti, Claudia Oprescu, psihoterapeut şi coordonator Program Siguranţă Online Salvaţi Copiii, şi Graţian Mihăilescu, fondator UrbanizeHub, membru în Mission Board-ul European pentru 100 de oraşe verzi şi inteligente.  

Studiul a fost realizat în februarie 2025, pe un eşantion de 1007 interviuri, reprezentativ pentru categoria selectată, utilizând metodologia CAWI. Grupul ţintă a fost format din bărbaţi şi femei, părinţi cu vârste de peste 18 ani, care locuiesc în Bucureşti şi Ilfov şi plănuiesc să achiziţioneze în următorii 2 ani o locuinţă în casă tip duplex/ triplex sau apartament/ garsonieră în Bucureşti sau Ilfov, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%. 

Studiul integral „Bucureşti, Oraşul Părinţilor” este disponibil AICI.  

Despre HILS Development  

HILS Development este lider în domeniul dezvoltărilor rezidenţiale şi mixed-use în Bucureşti. În 2025, fondatorul companiei, Ionuţ Negoiţă, sărbătoreşte 20 de ani de activitate în sectorul imobiliar, după ce a debutat în 2005 cu un proiect rezidenţial în nordul Capitalei, urmând apoi construcţia unei serii de proiecte inovatoare în est. Cu un istoric impresionant de 12.000 de locuinţe construite şi vândute în Bucureşti, echipa HILS Development îşi continuă misiunea de a dezvolta comunităţi durabile în estul Capitalei şi de a oferi condiţii sustenabile de locuire pentru toţi bucureştenii. Astăzi proiectele HILS se concentrează pe crearea de spaţii care să răspundă nevoilor moderne de locuire, oferind locatarilor acces imediat la facilităţi comerciale, medicale, educaţionale şi de transport.  

Din cele şase ansambluri rezidenţiale HILS Development, HILS Pallady şi HILS Splai, sunt vândute integral, HILS Brauner este un proiect rezidenţial finalizat în 2024 şi locuit deja, iar alte trei sunt în diverse etape de construcţie – HILS Republica, HILS Sunrise şi HILS Titanium. În iunie 2025, HILS Development va finaliza prima fază a HILS Republica, respectiv două blocuri cu 369 de apartamente, parte a celui mai mare proiect de regenerare urbană din zona de est a Capitalei. 

Despre Reveal Marketing Research 

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 16 ani companii din România şi alte ţări din Europa.

“Articol sustinut de HILS”

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.