Sustenabilitatea este o componentă esenţială a tuturor iniţiativelor PENNY, un angajament puternic în toate practicile (de la faza de proiect până la implementare) pentru a respecta mediul şi a gestiona optim resursele. De-a lungul timpului, PENNY a pus accentul pe dezvoltarea şi comunicarea sustenabilităţii, lansând iniţiative cheie gândite pentru piaţa naţională şi desfăşurând proiecte sub cei trei piloni cheie: Sortiment sustenabil; Energie, climă şi resurse; Angajaţi şi societate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sortiment sustenabil; Energie, climă şi resurse; Angajaţi şi societate.

Pilonul Energie, climă şi resurse se referă la optimizarea consumului de energie în cadrul operaţiunilor sale, la promovarea energiei regenerabile şi reducerea emisiilor de carbon la nivelul activităţii întregii companii. În cadrul PENNY (atât în magazine, dar şi în centrele logistice sau în sediul central al companiei) sunt implementate măsuri pentru gestionarea eficientă a resurselor, pentru reducerea cantităţii de deşeuri, măsuri care încurajează reciclarea ambalajelor, dar şi comportamentul responsabil faţă de resurse, precum apa, şi mediu în rândul angajaţilor.

În vederea atingerii obiectivelor asumate sub pilonul Energie, climă şi resurse, PENNY continuă responsabil dezvoltarea programelor de eficienţă energetică, desfăşoară parteneriate specifice, ce vin în sprijinul îndeplinirii obiectivelor de sustenabilitate, susţine şi dezvoltă sisteme de digitalizare şi inovare tehnologică ce contribuie la gestionarea optimă a resurselor şi a aspectelor legate de mediu, construieşte şi operează magazine prietenoase cu mediul şi eficiente din punct de vedere energetic, certificate conform standardului BREEAM in Use.

Specific, PENNY şi-a setat obiectivul de a atinge neutralitatea climatică până în 2040. În ultimul an de raportare, 2022, progresele înregistrate aduc compania cu un pas mai aproape de acest obiectiv:

  • Reducerea cu 11% a emisiilor de CO2-eq;
  • Scăderea cu 6% a consumului specific de energie electrică;
  • Producţia internă a 6.242 MWh de energie verde cu 64 sisteme de panouri fotovoltaice;
  • Nici un magazin propriu nu este încălzit pe bază de combustibili fosili;
  • Până acum au fost instalate staţii de încărcare pentru maşini electrice în 53 de amplasamente;

Drumul către sustenabilitate este unul pe termen lung şi complex. De aceea, fiecare pas pe care îl facem astăzi înseamnă responsabilitatea de a avea un viitor mai verde şi să explorăm soluţii care să se simtă în mod real la nivelul întregii societăţi. Prin intermediul iniţiativelor sale durabile şi a angajamentului faţă de comunitate, PENNY România îşi propune să demonstreze că un model de afacere sustenabil poate aduce beneficii semnificative atât mediului înconjurător, cât şi comunităţilor locale. Pentru mai multe detalii despre acţiunile şi strategia companiei, puteţi consulta Raportul de sustenabilitate pentru anul 2022.

(Articol susţinut de Penny)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.