Inspecţia Judiciară a clasat anul trecut 4410 plângeri ale cetăţenilor la adresa judecătorilor şi 1815 plângeri faţă de soluţiile magistraţilor, datele regăsindu-se într-un raport de audit extern făcut public luni şi care urmează să fie analizat miercuri de plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Din raportul de audit realizat de Deloitte Audit rezultă că Inspecţia Judiciară a clasat în 2016 4410 plângeri ale justiţiabililor faţă de soluţiile judecătorilor.

"Faţă de acest aspect, inspectorii au constatat că rezoluţia de casare nu a fost întocmită în 10 zile de la data finalizării verificărilor în toate cazurile", se mai arată în raport.

În plus, "în procedură nu este specificat un termen limită de întocmire a notelor privind analiza lucrărilor mai vechi de 2 luni de la data înregistrării".

Inspecţia judiciară pentru Procurori a dat anul trecut 1815 rezoluţii de clasare faţă  de plângerile cetăţenilor la soluţiile date de procurori.

IJ pentru Judecători a efectuat în anul 2016 12 controale vizând  monitorizarea situaţiei privind respectarea termenelor de redactare a hotărârilor judecătoreşti, monitorizarea dosarelor de mare corupţie existente pe rolul curţilor de apel şi a instanţei supreme şi continuarea monitorizării dosarelor cu o vechime mai mare de 10 ani.
 
Verificarea arată că "procedura operaţională privind elaborarea planului de activitate şi efectuarea controalelor de către Inspecţia Judiciară este sintetică", se arată în raport. O altă deficienţă arată că, deşi procedura specifică faptul că ordinul privind activitatea de control trebie comunicat către CSM şi titularii acţiunilor disciplinare, aceasta se comunica doar CSM nu şi către titular.

O altă neregulă constatată de audit arată că raportul final al IJ privind un magistrat trebuie publicat pe site, însă acest lucru se întâmplă doar în cazul rapoartelor care sunt de interes public.

Din cele 37 de inspecţii vizând cercetarea disciplinară a judecătorilor în 2016, auditul a stabilit că "procedura nu precizează termene clare în care trebuie informat petentul asupra rezoluţiilor şi "lucrările nu includ un opis " şi există "lucrări nedatate şi neavizate".

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.