Scoaterea din serviciu a pilotului automat şi probabile erori ale piloţilor se află la originea incendiului unui avion de tip Suhoi Superjet 100 aparţinând companiei Aeroflot, la începutul lui mai, la Moscova, soldat cu 41 de morţi, au anunţat anchetatorii, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Anchetatorii, care au examinat cutiile negre ale aeronavei, fabricată în 2017, arată într-un raport că au găsit urme de arsuri în exteriorul navei ce indică faptul că a fost lovit de trăsnet.

Pilotul automat a fost scos din serviciu, afirmă ei, la 15 minute după decolare, de pe Aeroportul Şeremetievo, de la Moscova, cu destinaţia Murmansk, în Arctica rusă.

Avioanele sunt concepute să fie capabile să zboare fără pilot automat inclusiv dacă sunt lovite de trăsnet, subliniază anchetatorii, care semnalează astfel în mod implicit că erori de pilotaj au jucat un rol în catastrofă.

Încă de la începutul anchetei, surse au evocat o serie de erori - o decolare pe furtună, o revenire pe aeroport de urgenţă, în loc să se consume kerosen în zbor şi o aterizare la o viteză prea mare, care a făcut avionul să sară în sus pe pistă.

Dintre cei 78 de pasageri şi membri ai echipajului, 41 au murit în incendiul care a izbucnit după aterizare. Cei doi piloţi au supravieţuit, dar şi cea mai mare parte a pasagerilor din partea din faţă a avionului.

Superjet 100, primul avion civil conceput în Rusia postsovetică, era o sursă de mândrie a ţării, la lansarea aeronavei în 2011, însă aceasta nu reuşeşte să convingă în afara pieţei ruse, din cauza unor probleme de fiabilitate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.