Milioane de australieni au rămas fără servicii de telefonie mobilă şi internet după ce gigantul de telecomunicaţii Optus a fost afectat de o pană de curent, transmiste BBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Optus este al doilea mare furnizor din ţară, cu peste 10 milioane de clienţi individuali şi alte sute de mii de întreprinderi.

Întreruperea a provocat întârzieri în transporturi, a întrerupt liniile telefonice ale spitalelor şi a blocat sistemele de plată.

Cauza acesteia este neclară, dar Optus spune că nu există dovezi că ar fi vorba de un atac cibernetic.

Compania a ajuns pe prima pagină a ziarelor din întreaga lume anul trecut, după ce a suferit ceea ce s-a considerat a fi cea mai mare încălcare a securităţii datelor din istoria Australiei, ca urmare a unui atac cibernetic.

Întreruperea de miercuri a fost raportată pentru prima dată în jurul orei locale 04:00 (17:00 GMT), iar într-o actualizare şapte ore mai târziu, CEO-ul Kelly Bayer Rosmarin a declarat că echipa sa nu a identificat încă ce s-a întâmplat.

"Echipele încearcă mai multe unghiuri diferite şi nu ne vom odihni până când serviciul nu va fi din nou funcţional pentru clienţii noştri", a spus ea, apelând la radioul local prin WhatsApp.

Firma - care s-a confruntat cu critici pentru că nu a comunicat cu clienţii în timpul întreruperii - a declarat ulterior că a început să restabilească unele dintre serviciile sale.

Incidentul a făcut ca oamenii din întreaga ţară să nu poată apela serviciile de urgenţă şi numerele critice de asistenţă telefonică, în timp ce a paralizat temporar şi serviciile feroviare în statul Victoria.

De asemenea, sunt afectaţi şi alţi furnizori care folosesc reţeaua Optus, inclusiv Amaysim, Aussie Broadband, Moose Mobile şi alţii.

Un client Optus a declarat pentru Australian Broadcasting Corporation că incidentul a făcut ca ea să nu poată primi actualizări importante despre tratamentul tatălui său împotriva cancerului.

"Aştept rezultatele şi nici măcar nu pot să le primesc", a declarat Danielle Hopwood.

O altă clientă, Annie, a declarat pentru radioul local că a aflat despre întrerupere prin intermediul pisicii sale, care a rămas fără micul dejun atunci când alimentatorul automat Wi-Fi a cedat din cauza problemelor de reţea.

Ministrul australian al comunicaţiilor, Michelle Rowland, a declarat că a fost o dimineaţă anevoioasă pentru mulţi australieni şi a cerut companiei să fie transparentă şi "promptă" în actualizările pe care le face clienţilor.

"Din câte am înţeles, este vorba de o defecţiune adâncă în miezul reţelei... deci este o defecţiune care este destul de fundamentală pentru reţea", a spus ea.

Bayer Rosmarin şa cerut scuze pentru întrerupere şi a declarat că societatea va furniza actualizări pe parcursul zilei.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.