Douăzeci de persoane care se aflau la bordul avionului companiei Singapore Airlines care a trecut prin turbulenţe puternice înainte de a face, marţi, o aterizare de urgenţă la Bangkok, se aflau la terapie intensivă în spitale din capitala thailandeză, după ce acest incident excepţional a provocat moartea unui pasager şi rănirea altor 104, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Boeing-ul 777, care efectua zborul SQ321 cu 211 pasageri şi 18 membri ai echipajului la bord, a trecut prin turbulenţe extreme şi bruşte la o altitudine de 11.000 de metri, când se afla deasupra Myanmarului, la zece ore după ce decolase de la Londra. Avionul s-a ridicat brusc şi apoi a plonjat de mai multe ori. Un pasager britanic în vârstă de 73 de ani a murit, iar alte 104 persoane au fost rănite la bordul zborului Londra-Singapore.

Grupul medical Samitivej a declarat miercuri pentru AFP că a tratat 85 dintre victime, dintre care 20 sunt la terapie intensivă. Este vorba de persoane din Australia, Marea Britanie, Hong Kong, Malaezia, Noua Zeelandă, Singapore şi Filipine.

Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

Potrivit unui comunicat al Departamentului filipinez al Muncii, un pasager filipinez, un inginer informatician care lucrează în Singapore, a suferit o fractură la nivelul gâtului, iar starea sa a fost considerată "sensibilă", dar stabilă de către medici.

Fotografiile făcute în avion imediat după incident arată o cabină plină pe jos de mâncare, sticle şi bagaje, precum şi măşti de oxigen atârnând de tavan.

Într-un mesaj video, directorul general al Singapore Airlines, Goh Choon Phong, a prezentat condoleanţe familiei celui decedat şi a spus că îi pare "cu adevărat rău pentru experienţa traumatizantă" a celor aflaţi la bord.

Premierul din Singapore, Lawrence Wong, a transmis la rândul său "cele mai profunde condoleanţe" rudelor pasagerului care şi-a pierdut viaţa. Acesta se numea Geoff Kitchen şi era directorul unui teatru de lângă Bristol, în Marea Britanie.

Un angajat al Thai Airways a declarat pentru AFP că a văzut la aeroportul din Bangkok "peste 10" ambulanţe care se grăbeau să ajungă la faţa locului. Personalul aeroportului a separat pasagerii în patru grupuri în funcţie de starea lor de sănătate, a declarat bărbatul, care şi-a dat doar prenumele, Poonyaphat.

Miercuri, 131 de pasageri traumatizaţi şi 12 membri ai echipajului - majoritatea celor aflaţi la bordul Boeing-ului - au ajuns în cele din urmă în Singapore cu un alt zbor. Ei au fost întâmpinaţi de rudele îngrijorate, dar niciunul nu a dorit să vorbească cu jurnaliştii.

Dintre pasageri, 56 erau australieni, 47 britanici şi 41 singaporezi, a precizat compania aeriană.

Malaezia a precizat că nouă dintre cetăţenii săi se află în spital, dintre care unul în stare critică, dar stabilă.

"Am fost aruncat în tavan şi apoi, când avionul a căzut brusc, am păţit acelaşi lucru", a povestit miercuri un pasager pentru presa locală australiană, după ce a ajuns la Sydney, destinaţia sa finală. "Am căzut apoi destul de tare, iar micul meu dejun s-a împrăştiat. O parte din echipaj servea micul dejun tuturor şi ei, săracii, au fost cel mai grav răniţi", a adăugat el.

Singapore a trimis o echipă de anchetatori la Bangkok, iar Wong a dat asigurări că ţara sa "lucrează îndeaproape cu autorităţile thailandeze" şi că va efectua "o anchetă amănunţită".

"Este prea devreme pentru a şti exact ce s-a întâmplat. Dar nu cred că pasagerii îşi iau suficiente măsuri de precauţie", a declarat pentru AFP Anthony Brickhouse, un expert american în siguranţa aviaţiei. "De îndată ce semnalul a fost dat, majoritatea şi-au desfăcut imediat centurile de siguranţă", a spus el.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că schimbările climatice sunt susceptibile să provoace mai multe turbulenţe, invizibile pentru radar. Potrivit unui studiu realizat în 2023, durata anuală a turbulenţelor a crescut cu 17% între 1979 şi 2020, iar cea a turbulenţelor severe, care sunt mai rare, cu peste 50%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.