Conacul Playboy, estimat la 200 de milioane de dolari pe piaţa imobiliară, va fi cumpărat de un vecin al magnatului Hugh Hefner, care deţine o proprietate adiacentă reşedinţei spectaculoase în care locuieşte patronul celei mai cunoscute reviste pentru bărbaţi, informează wsj.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Daren Metropoulos, un director executiv în vârstă de 32 de ani de la firma de investiţii Metropoulos & Co, condusă de tatăl lui, care a cumpărat acea proprietate adiacentă în anul 2009, este pe cale de a achiziţiona conacul Playboy, construit în 1927.

El a transmis printr-o declaraţie că este mai puţin interesat de renumele avut de conac în ultimele patru decenii, considerat ”un loc de joacă al iepuraşilor” revistei Playboy, cât de conservarea patrimoniul arhitectural al clădirii. Conacul Playboy a fost realizat pe baza planurilor concepute de arhitectul Arthur Rolland Kelly, care a construit sute de clădiri la Los Angeles la începutul secolului al XX-lea. 

”Moştenirea acestei proprietăţi îi transcede celebritatea şi, pentru mine, să am şansa de a fi slujitorul ei reprezintă un adevărat privilegiu”, a declarat Daren Metropoulos. El a refuzat să precizeze însă preţul de achiziţie.

Conacul Playboy a fost listat la preţul de 200 de milioane de dolari de Mauricio Umansky de la agenţia imobiliară The Agency şi de Gary Gold şi Drew Fenton de la agenţia imobiliară Fenton & Hyland. 

Proprietatea, achiziţionată de Playboy Enterprises în 1971 cu suma de 1,05 milioane de dolari, este reşedinţa fondatorului imperiului Playboy, Hugh Hefner. Acea tranzacţie a fost realizată însă cu o condiţie: Hugh Hefner, ajuns între timp la vârsta de 90 de ani, va putea să locuiască în clădire până la sfârşitul vieţii sale. 

După moartea lui Hugh Hefner, Daren Metropoulos intenţionează să unească cele două proprietăţi într-un complex rezidenţial ce va avea o suprafaţă totală de 30.000 de metri pătraţi.

Daren Metropoulos a cumpărat de la Hugh Hefner casa de lângă conacul Playboy - în care fosta soţie a lui Hefner i-a crescut pe cei doi copii ai cuplului -, în 2009, cu suma de 18 milioane de dolari.

Conacul Playboy, ce are o suprafaţă de 1.850 de metri pătraţi, are 29 de camere, inclusiv 12 dormitoare, şi este construit pe un teren cu o suprafaţă de 20.000 de metri pătraţi. 

Este una dintre puţinele reşedinţe private din Los Angeles care deţin o licenţă validă pentru o grădină zoologică. Hugh Hefner a construit lângă clădire o piscină cu sistem de încălzire şi grotă spectaculoasă, în anii 1970. 

Conacul Playboy este celebru şi pentru petrecerile extravagante şi stridente pe care le-a găzduit de-a lungul anilor. 

Câteva fotografii publicate pe site-ul Playboy îl arată pe Tony Bennett cântând în acest conac la a 56-a aniversare a lui Hugh Hefner, dar şi o petrecere de Anul Nou în 1980 la care a participat cântăreţul Sonny Bono şi starleta Patty Hearst.

Noua tranzacţie va fi încheiată într-o perioadă în care se înregistrează o creştere a vânzărilor de peste 100 de milioane de dolari. În lume există 27 de proprietăţi ce au fost evaluarte la peste 100 de milioane de dolari. Prin comparaţie, în 2015, numărul acestora era de 19.

Playboy Enterprises Inc a fost delistată în 2011, atunci când fondatorul Hugh Hefner şi majoritatea acţionarilor au luat această decizie având în vedere perioada dificilă prin care trecea compania. În acel moment, editura Playboy Enterprises a fost estimată la 207 milioane de dolari.

Valoarea companiei nu este cunoscută, dar experţii spun că s-ar putea vinde cu circa 500 milioane de dolari, având în vedere că deţine, pe lângă brand, şi active precum vila Playboy. De altfel, se pare că varianta vânzării a apărut după ce, odată scoasă la vânzarea vila Playboy, s-au înmulţit propunerile de preluare a companiei, ceea ce a determinat conducerea să angajeze banca de investiţii Moelis&Co pentru a decide strategia de vânzare.

Decizia de vânzare a companiei vine într-o perioadă în care Playboy a luat mai multe măsuri radicale, inclusiv renunţarea la publicarea de pictoriale nud. Playboy a luat această decizie deoarece consideră că publicarea de fotografii nud a devenit ”o strategie perimată” într-o epocă în care materialele pornografice pot fi foarte uşor consultate pe internet.

Lansată în 1953 de Hugh Hefner, cu o fotografie nud a actriţei Marilyn Monroe pe coperta primului ei număr, revista Playboy, o publicaţie lunară, şi-a cucerit publicul tocmai prin astfel de fotografii erotice, care prezentau modele complet goale.

Totuşi, schimbarea de strategie a fost necesară, deoarece tirajul revistei a scăzut de la 5,6 milioane de exemplare în 1975 la aproximativ 800.000 de exemplare în prezent.

Daren Metropoulos este fostul director general al Pabst Brewing Company. Firma lui, împreună cu Apollo Global Management LLC, au achiziţionat în 2013 Hostess Brands, producătorul biscuiţilor Twinkies, cu promisiunea de a revitaliza acest brand.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.