Piaţa muzicală mondială a valorat anul trecut 19 miliarde de dolari, aproape de nivelul anului 2006, a anunţat International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) într-o conferinţă susţinută marţi, la Londra.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De mai bine de zece ani, industria era în cădere liberă, însă 2018 a fost „salvat” de activitatea online.

Veniturile din streaming au crescut de la 40 de milioane de dolari, în 2008, la aproximativ 9 miliarde de dolari, în 2018.

Platforme precum Spotify, Apple Music şi Deezer generează aproximativ jumătate (46%) din veniturile totale din industrie.

Anul trecut, vânzarea de muzică în format CD a scăzut cu 10%, iar download-ul, cu 21%.

Cât priveşte numărul abonaţilor, el a crescut cu 44,9%, mai puţin faţă de anul 2017.

Drake a fost desemnat cel mai bine vândut artist al anului 2018, urmat de grupul BTS şi de Ed Sheeran. Coloana sonoră „The Greatest Showman” a fost cel mai bine vândut album al anului, cu 3,5 milioane copii, iar „Havana” al Camilei Cabello a fost single-ul anului, la nivel global.

Per ansamblu, creşterea pieţei muzicale a fost de 9,7%, anul 2018 fiind al patrulea consecutiv în care continuă trendul ascendent.

IFPI a confirmat că vânzarea muzicii în format vinil continuă să crească. În 2018, creşterea a fost de 6%. Formatul reprezintă acum 3,6% din piaţă.

America Latină, Asia şi Australia au avut creşteri importante, în Europa însă veniturile au urcat cu doar 0,1%.

Veniturile generate de muzică în Germania au scăzut cu aproximativ 10%, astfel că Marea Britanie a devenit cea mai mare piaţă muzicală.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.