Cea de-a 22- a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun va avea loc pe 9 decembrie, la Muzeul Naţional de Artă al României. 22 de brazi, creaţii unicat, vor fi licitaţi pentru ca toţi copiii să aibă acces egal la educaţie. La ediţia din 2021 s-au strâns peste 764.000 de euro pentru restabilirea accesului la educaţie şi servicii medicale pentru copiii vulnerabili, anunţă organizaţia Salvaţi Copiii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Iată-ne într-un an complicat, în care românii au dat dovadă de o generozitate fără limite, care le-a adus laude în întreaga lume: de la debutul crizei umanitare din Ucraina, am mizat pe sprijinul oamenilor, pentru a putea acorda asistenţă umanitară imediată copiilor care fugeau, uneori pe jos, din calea războiului. Am decis ca această ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun să spună povestea acestei solidarităţi, de aceea fondurile colectate vor sprijini accesul la educaţie al copiilor vulnerabilizaţi de sărăcie, dar şi de război. Învăţăm astfel lecţia pe care ne-o dau copiii: binele nu poate fi discriminatoriu”, a spus Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv Salvaţi Copiii România, 

Cei mai doriţi brazi în 2021

110.000 de euro este cea mai mare sumă oferită, de Kaufland România, pentru bradul “Implicare”, construit în jurul unei poveşti de viaţă care i-a impresionat pe Omid Ghannadi şi pe cei de la Inside Academy. "110.000 de euro, nici nu îmi vine să cred, mai ales că, probabil pentru prima dată nu este creaţia mea, eu sunt un mesager din partea comunităţii Inside Academy. Am vrut să înţeleagă oamenii că totul este despre implicare, evenimentul acesta simbolizează implicarea, faptul că fiecare dintre noi poate să schimbe viitorul unui copil vulnerabil şi, respectiv, viitorul ţării”, a declarat, emoţionat, Omid Ghannadi.

Bradul creat de Ştefania Mircea şi Salvaţi Copiii a fost licitat contra sumei de 82.000 de euro, prin efortul comun al Lidl România, Catena, Romanian Business Consult, Beautik Haute Parfumerie, Andreea Raicu şi Mihai Morar.

Doi dintre cei cei mai râvniţi brazi de Crăciun au fost ”Oameni schimbă-lume. O biografie a speranţei”, creat de Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro şi adjudecat de Lidl România cu suma de 50.000 de euro şi bradul UNTOLD - ”Luna Magic Tree”, adjudecat de Kaufland România contra sumei de 50.000 de euro.

"Viaţa roz văzută prin ochii copiilor”, brăduţul semnat de Simona & Gabriel Gherasim - Gallantique Boutique, a fost achiziţionat de PEPCO România contra sumei de 41.000 de euro, în timp ce lucrarea “Snow Goat" (seria Gentle Animals) a pictorului Gheorghe Fikl a fost adjudecată de Fildas cu suma de 40.000 de euro.

Bradul ”Speranţă”, semnat de Doina Levintza, a fost adjudecat de Catena cu 35.000 de euro, iar BCR a adjudecat ”Bradul Cinetic”, semnat de Laura Hîncu, contra sumei de 20.000 de euro. 
Bradul creat de Ada Tache & Karim Rashid, cu sprijinul DENT ESTET, a fost adjudecat de BCR, contra sumei de 25.000 euro.

Bradul lui Dhaniel Nora & Sephora a fost achiziţionat cu 20.000 de euro, de Kaufland România.

Peste 1,5 milioane de copii din România nu au acces la educaţie de calitate şi tratamente medicale

Potrivit datelor oficiale, copiii români sunt cei mai expuşi din Europa riscului de sărăcie severă: ţara noastră se afla, în 2020, pe primul loc în topul făcut de Oficiul European de Statistică. 

Pentru 1.511.000 de copii din România (41,5%), părinţii nu pot acoperi costurile unei hrane sănătoase, ale unei educaţii de calitate şi ale unor tratamente medicale urgente.

Rata deprivării materiale severe a crescut în ultimul an în rândul populaţiei generale, de la 24,8% la 25,6%, dar creşterea este dramatică în rândul copiilor – de la 27,1% la 31% şi, în cazul copiilor mai mici de 6 ani, de la 23,4% la 29,6%.

Accesul nediscriminatoriu la servicii medicale: Potrivit unui raport al Salvaţi Copiii România din luna aprilie 2020, 23% dintre părinţi se aflau în incapacitatea de a procura medicamente pentru copiii lor, în vreme ce 15% spuneau că nu au acces la servicii medicale pentru copii.

La cele 20 de ediţii anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun, au fost astfel colectate fonduri totale de 6.517.800 euro, iar 112.285 de copii proveniţi din medii sociale precare au fost reintegraţi socio-educaţional, corectându-se, astfel, disparităţile sociale care i-ar fi condamnat să nu poată rupe cercul vicios al sărăciei.

Din 25 februarie până în prezent, 2.839.112 cetăţeni ucraineni au intrat pe teritoriul României. Au fost depuse 4.391 de cereri de azil şi au fost emise 86.521 de permise de şedere pentru beneficiarii protecţiei temporare. Salvaţi Copiii România a acordat asistenţă umanitară complexă pentru 210.720 de persoane: 115.494 de copii ucraineni şi 95.226 de adulţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.