Pe fondul inflaţiei ridicate, primele luni din acest an au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piaţă, în medie cu 10%, creşteri înregistrând doar comercianţii care vând produse ieftine, arată o analiză White Image, companie de servicii de email marketing din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Pe fondul inflaţiei ridicate, primele luni din 2023 au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piaţă, în medie cu 10%, creşteri înregistrând doar comercianţii care vând produse ieftine”, arată o analiză White Image, cea mai mare companie de servicii de email marketing din România.

De altfel, pe fondul scăderii puterii de cumpărare, pentru a menţine sau a creşte vânzările, companiile au investit mai mult în promovare la început de an, numărul de campanii de marketing crescând cu 35% în perioada ianuarie-martie 2023 faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut.

“Aceste trenduri sunt rezultatul semnalelor tot mai puternice legate de o criza economică, dar şi a creşterii inflaţiei, românii devenind tot mai chibzuiţi şi mai orientaţi către produse care au preţul cel mai mic. Astfel, tendinţa de creştere a vânzărilor este înregistrată pentru produsele cu preţul cel mai mic din categoriile de produse respective, alimentare de exemplu, şi pentru comercianţii care vând produse ieftine. De aceea, comercianţii care nu se bazează doar pe produse cu preţuri foarte mici ar trebui să aibă o strategie de vânzare, de creştere a bazei datelor cu potenţiali clienţi şi de promovare a produselor sau a serviciilor lor pentru a genera vânzări şi a asigura venituri pentru creşterea business-ului”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Totodată, este preferată tot mai mult promovarea cât mai specifică către consumatori, pe baza segmentării audienţelor, ceea ce şi generează o creştere a ratei de deschidere a email-urilor promoţionale. De asemenea, companiile se orientează spre canalele de promovare mai controlabile şi la costuri mai mici, diminuând astfel la promovarea prin Facebook Ads şi crescând bugetele investiţie în comunicarea directă prin email marketing/SMS marketing, unde rata de conversie poate fi cu 40% mai mare.

“Focusul din ultima perioadă este tot mai accentuat pe automatizarea comunicării, prin email marketing, pentru a completa cât mai bine relaţionarea cu clienţii în toate etapele unui customer journey, dar şi pe integrarea datelor din mai multe sisteme pentru a avea o imagine mai bună a etapelor în care se află un client în relaţia cu brandul. De asemenea, o tendinţă tot mai vizibilă în ultima vreme este dorinţa brandurilor de a contura mai bine şi mai eficient programele de loializare existente pentru a preveni efectele crizei actuale şi a asigura creşterea veniturilor”, declară Graţiela Lupu, co-fondator White Image.

În plus, companiile accesează tot mai mult servicii pentru gestiunea şi integrarea datelor şi servicii de creare de conţinut şi mesaje targetate şi relevante pentru consumatori.

Companiile investesc între 100 de euro şi 5.000 de euro pe lună în servicii de email marketing, în funcţie de complexitatea programului de comunicare şi de mărimea bazei de email-uri pe care o deţin, dar şi integrări multiple de date şi programe de comunicare mai sofisticate cu multe personalizări.

În perioada ianuarie-martie, White Image a trimis pentru clienţi aproape 200 de milioane de emailuri şi aproximativ 1,5 milioane de SMS-uri pentru promovarea serviciilor şi produselor clienţilor din portofoliu.

Fondată în 2003, White Image oferă servicii de email marketing, creare şi concepere campanii de marketing şi alte servicii de promovare pentru sute de clienţi din România, Europa şi Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma şi altele.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.