Central Europe Media Enterprises Ltd. (CME), proprietarul Pro TV, a anunţat miercuri venituri nete de 143,8 milioane de dolari în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 2% la curs valutar real. Veniturile nete din România au urcat în schimb cu 1,8%, la 39,5 milioane de dolari, potrivit datelor publicate miercuri de grup. Grupul a luat măsuri de ajustare a cheltuielilor pentru a compensa declinul veniturilor din publicitate TV provocat de pandemia de coronavirus.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Declinul veniturilor nete ale CME a avut loc pe fondul unei scăderi de 4% a veniturilor din publicitatea TV, la curs valutar real, şi de 1% la curs valutar constant.

La curs valutar constant, veniturile nete ale CME au avansat cu 1,8%, iar cele al Pro TV cu 6,5%.

Profitul Operaţional înainte de Dobândă, Impozit şi Amortizare (OIBDA) al grupului CME a scăzut cu 2,3% la rate efective dar a urcat cu 2% la curs valutar constant, ajungând la 37,16 milioane de dolari. 

În cazul Pro TV, profitul OIBDA a scăzut în primul trimestru cu 14,1% la curs valutar real şi cu 10,2 la curs valutar constant, la 15 milioane de dolari. În urmă cu un an, Pro TV obţinuse un profit OIBDA de 17,5 milioane de dolari.

Pe 27 octombrie 2019, CME a încheiat un acord de fuziune cu o afiliată a PPF Group. Finalizarea acordului depinde de îndeplinirea mai multor condiţii, între care şi acordul acţionarilor. Pe 27 februarie 2020 a avut loc o adunare excepţională a acţionarilor, iar 99% dintre aceştia au votat pentru aprobarea acordului de fuziune. În plus, au fost obţinute aprobările din partea autorităţilor de reglementare din România şi Slovenia în vederea fuziunii.

”Afacerile noastre au avut un început de an solid, chiar dacă incertitudinile legate de pandemia de the COVID-19 au avut ca rezultat reducerea, în luna martie, a cheltuielilor pentru publicitate ale clienţilor, care a continuat în aprilie şi este de aşteptat să aibă un impact negativ asupra performanţelor financiare din trimestrul al doilea”, au afirmat într-un comunicat comun co-directorii generali Michael Del Nin şi Christoph Mainusch.

Cei doi au precizat că au luat măsuri rapide de ajustare a cheltuielilor pentru a compensa declinul veniturilor din publicitate şi că grupul CME are capacitatea de a mai face noi ajustări, dacă va fi necesar.

CME este o companie de media şi divertisment cu operaţiuni în cinci state din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie care totalizeazp circa 45 de milioane de persoane.

Grupul reuneşte 30 de canale de televiziune, în Bulgaria, Republica Cehă, România, Slovacia şi Slovenia.

În România, CME deţine grupul Pro TV, care reuneşte şapte televiziuni, respectiv Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro Cinema, MTV România şi Pro TV Internaţional, precum şi Pro TV Chişinău.

Acţiunile CME sunt tranzacţionate la bursele Nasdaq Global Select Market şi Prague Stock Exchange.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.