Vânzările grupului spaniol Inditex au crescut cu 15% în primele 5 săptămâni ale noului an fiscal, început în februarie, iar proprietarul magazinelor Zara a anunţat că va reduce ritmul deschiderilor de noi magazine, întrucât avansul poate fi susţinut de comerţul online, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Retailerul spaniol se va concentra în următorii ani pe înfiinţarea de magazine în centre din categoria prime, cu o creştere de 6%-8%, sub ritmul anunţat anterior, de 8%-10%.

”Considerăm că Inditex a luat decizia corectă, de încetinire a ritmului. Credem că inditex poate să îşi extindă cota de piaţă prin abordarea comerţului electronic, în care cheltuielile sunt mai mici”, a spus Jamie Merriman, analist la Bernstein.

Inditex a deschis anul trecut 330 de magazine, pe 56 de pieţe, numărul total ajungând la 7.013 unităţi, în 88 de ţări. Săptămâna trecută, Zara a deschis un magazin în SoHo, New York.

În România, Inditex deţinea la 31 martie 108 magazine, sub brandurile Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho şi Zara Home.

Inditex, companie ce deţine opt branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull&Bear, a extins anul trecut vânzările online în Hong Kong, Taiwan, Macao şi Australia, iar prezenţa pe acest segment va fi extinsă în aprilie la nivelul întregii Uniuni Europene, prin lansarea în Slovenia.

Compania cu sediul în Spania va cheltui 1,5 miliarde de euro în acest an, pentru înfiinţarea a 460 de magazine şi intrarea pe pieţe cum ar fi Vietnam, Noua Zeelandă şi Nicaragua. Până la sfârşitul acestui an, toate brand-urile sale vor fi disponibile on-line în toată Europa şi Turcia.

Vânzările de produse precum bluzele cu broderie englezească şi rochiile cu dantelă florală din colecţia de primăvară a Zara au contribuit la avansul vânzărilor Inditex cu 15% în primele cinci săptămâni ale anului fiscal început în februarie, la curs valutar constant. Analiştii anticipau o creştere de 12%.

Retailerul concurent H&M a anunţat o creştere de numai 7% a vânzărilor în ianuarie, în monede locale, pe fondul discount-urilor oferite la îmbrăcămintea de iarnă, după temperaturi neobişnuit de ridicate. Acest factor, cumulat cu costurile ridicate de achiziţie, din cauza cotaţiei ridicate a dolarului, vor afecta rezultatele financiare, a avertizat compania.

Pentru anul financiar încheiat în ianuarie, Inditex a anunţat un profit net în creştere cu 15%, la 2,88 milioane de euro, susţinut de devalorizarea euro faţă de un coş de 60 de monede al nivel global. Profitul a confirmat estimările Reuters. Vânzările au urcat anul trecut cu 15,4%, la 20 miliarde de euro, în timp ce profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) s-a situat la 4,7 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor. Din cele opt branduri, Zara Home a avut cea mai semnificativă creştere a vânzărilor, de 22%, la 666 milioane de euro, urmată de Zara, cu un avans de 18%, la 13,6 miliarde de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.