Valoarea vânzărilor platformei de călătorii eSky Group ȋn 2022, exprimată în TTV (Valoarea Totală a Tranzacţiilor), a crescut cu 78% faţă de 2021 şi s-a ridicat la 632 milioane de euro, în timp ce EBITDA a crescut cu 42%, ajungând la 19,6 milioane de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În 2022, eSky Group, deţinătorul platformei de organizare a călătoriilor, a raportat un record ȋn istoria companiei ȋn materie de rezultate financiare. Compania datorează creşterea EBITDA cu aproape jumătate şi vânzările cu 78% mai mari decât în 2021 creşterii dinamice a veniturilor pe pieţele din Europa şi în special din Europa Centrală şi de Est. În acelaşi timp, numărul clienţilor noi creşte mai rapid de la an la an, ajungând de la 2,2 milioane în 2021 la 3,1 milioane în 2022. Valoarea vânzărilor eSky Group ȋn 2022, exprimată în TTV (Valoarea Totală a Tranzacţiilor), a crescut cu 78% faţă de 2021 şi s-a ridicat la 632 milioane de euro. Rezultatul este, de asemenea, cu 11 procente mai bun decât cel din 2019 – an considerat din punct de vedere financiar cea mai bună perioadă a companiei înainte de pandemie”, anunţă grupul.

Pe de altă parte, EBITDA pentru întregul an precedent a crescut cu 42%, ajungând la 19,6 milioane de euro, comparativ cu 13,8 milioane de euro în 2021.

În plus, anul trecut s-au ȋnregistrat numeroşi clienţi noi. La nivel global, în 2022, nu mai puţin de 3,1 milioane de persoane şi-au planificat călătoriile folosind platforma eSky. Rata de creştere a numărului de clienţi de la an la an a atins 41%, cu un total de 2,2 milioane de persoane care au folosit oferta de bilete de avion la sfârşitul anului 2021.

”Ultimii doi ani au arătat că avem o afacere foarte competitivă, ceea ce se reflectă în situaţia financiară a companiei – am încheiat anul 2021 cu un rezultat EBITDA de 13,8 milioane de euro, iar un an mai târziu l-am îmbunătăţit cu 42%. Estimăm că anul 2023 va fi unul de succes pentru întreaga industrie a călătoriilor. Acest lucru se traduce deja printr-o nouă creştere a profitului – în primul trimestru al acestui an am înregistrat un EBITDA de peste 6,5 de milioane de euro", spune Łukasz Habaj, preşedintele eSky Group.

Pieţele europene au fost responsabile pentru mai mult de două treimi din veniturile de anul trecut. Acestea au generat peste 427 milioane de euro, adică 69% din vânzările totale ale eSky Group. În funcţie de regiune, veniturile din Europa de Vest exprimate în TTV au reprezentat 37% (peste 227 milioane de euro şi o creştere cu 75% faţă de anul trecut). În acelaşi timp, pieţele din Europa Centrală şi de Est au fost cele care au crescut cel mai rapid, cu o cotă de 31% din veniturile companiei (peste 192 milioane de euro, o creştere cu 114% de la an la an).

Vânzările în America de Sud şi în Statele Unite au reprezentat 20% (peste 127 milioane de euro sau +58% faţă de anul precedent) şi, respectiv, 9% (aproximativ 57 milioane de euro sau +43% faţă de anul precedent). În schimb, alte pieţe, inclusiv Africa şi regiunea Asia-Pacific (APAC), au generat mai puţin de 2% din venituri.

”Ca parte a cooperării cu fondul de investiţii MCI, strategia pe 5 ani a companiei este de a deveni lider în regiunea ECE, astfel încât platforma eSky să devină prima alegere pentru organizarea de călătorii. Investim în mod constant în activităţi de marketing, tehnologie, îmbunătăţirea serviciilor pentru clienţi şi continuarea automatizării proceselor. Astfel, dorim să gestionăm cererea de călătorii cât mai eficient posibil. Reuşitele noastre financiare sunt rezultatul eforturilor întregii echipe, care ne-au ajutat să creştem veniturile în regiunea ECE cu 114% în 2022 faţă de 2021”, comentează Lukasz Habaj.

În strategia sa pe 5 ani, eSky Group se concentrează, printre altele, pe dezvoltarea aşa-numitelor pachete dinamice. Acestea sunt produse care combină biletele de avion şi cazarea într-o singură rezervare. Vânzările acestora în 2022 au crescut cu 134% faţă de 2021 şi cu 77% faţă de 2019.

”Ne construim o poziţie de platformă de călătorii care încorporează toate serviciile, dezvoltându-ne oferta pentru a satisface pe deplin nevoile clientului modern. Produsele noastre cheie nu mai sunt doar zborurile, ci şi pachetele City Break şi de vacanţă. Acordăm o mare importanţă ofertelor de pachete flexibile şi dinamice – o soluţie foarte populară în multe ţări din Europa de Vest. Prin urmare, suntem încântaţi că agenţiile de turism tradiţionale din România văd potenţialul acestui produs şi încep, încet-încet, să îl implementeze în ofertele lor, ceea ce va contribui cu siguranţă la popularizarea acestei forme de organizare a călătoriilor în rândul clienţilor. Noi ar trebui să fim beneficiarii acestei schimbări pentru că, din punct de vedere tehnologic, suntem mult mai avansaţi decât majoritatea jucătorilor din România”, adaugă Łukasz Habaj.

eSky Group este deţinătorul platformei de organizare a călătoriilor eSky.ro. Compania este lider în Europa Centrală şi de Est şi un jucător cheie pe pieţele din America de Sud. În prezent, eSky oferă servicii în peste 50 de ţări. Gama sa largă de produse constând în zboruri, cazare, city break-uri şi vacanţe sub formă de pachete formate din bilete de avion şi cazare, precum şi produse auxiliare, cum ar fi asigurări, închirieri auto, transferuri de la aeroport şi atracţii, creează o platformă care ȋncorporează toate serviciile din categoria de turism şi agrement. Compania a încheiat anul 2022 cu un rezultat EBITDA de peste 19,6 milioane de euro, un record în istoria sa. eSky Group este membru al grupului de agenţi International Air Transport Association (IATA).

În mai 2022, principalul fond de investiţii cu capital privat, MCI Capital, şi eSky Group au finalizat o investiţie de 34 de milioane de euro pentru un pachet de 55% din eSky. Investiţia MCI Capital în eSky Group deschide calea pentru companie de a face achiziţii ȋn scopul extinderii operaţiunilor şi pătrunderii pe pieţele existente prin posibilitatea unei recapitalizări de 21,7 milioane de euro.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.