Până la finalul anului 2028, Turcia va aloca 225 de milioane de dolari pentru promovare şi marketing turistic. 51,4 milioane de turşti au vizitat în Turcia în 2022, iar cifra reprezintă 99% din numărul obţinut în 2019. Veniturile din sectorul turistic al Turciei au atins anul trecut un record de 46,3 miliarde de dolari, în creştere cu 19% faţă de 2019. Până la finalul anului 2028 Turcia vrea să atingă 90 de milioane de turişti şi să obţină venituri totale de 100 de miliarde de dolari din turism, anunţă Autoritatea pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din Turcia (TGA).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”51,4 milioane de turşti au vizitat în Turcia în 2022, iar cifra reprezintă 99% din numărul obţinut în 2019, atunci când ţara a găzduit 51,8 milioane de turişti. Prin acest număr, Turcia devine a treia cea mai mare piaţă de turism din lume”, anunţă Autoritatea pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din Turcia (TGA).

Mehmet Nuri Ersoy, ministrul Culturii şi Turismului din Turcia, spune că ţara sa a obţinut o performanţă turistică istorică.

„Până la sfârşitul anului 2022, turismul global s-a recuperat în proporţie de 65% comparativ cu perioada pre-pandemică, însă Turcia aproape a atins cifrele pre-pandemiei. Creşterea veniturilor din sectorul turistic al Turciei este şi mai impresionantă întrucât am atins un record de 46,3 miliarde de dolari şi am obţinut o creştere de 19% faţă de 2019. Aceste rezultate arată clar faptul că Turcia şi-a revenit foarte bine după pandemie şi suntem încrezători că până la finalul anului 2028 putem reuşi să aducem şi să găzduim 90 de milioane de turişti şi să obţinem venituri totale de 100 de miliarde de dolari din turism”, spune ministrul.

Turcia îşi va intensifica activităţile de promovare la nivel mondial şi se va concentra pe durabilitate, după cum arată strategia de turism în următorii 5 ani.

„Pentru a ne atinge obiectivele în următorii cinci ani, ne vom concentra pe diversificarea pieţei, promovarea la nivel global şi implementarea conceptelor de branding în rândul regiunilor şi produselor noastre specifice şi pe crearea unui ecosistem turistic durabil. Menţionez că Turcia este prima ţară din lume care a semnat un acord de colaborare cu Consiliul Global pentru Turism Durabil (GSTC) la nivel guvernamental. Acordul a impus şi un plan care se efectuează în trei paşi şi care trebuie dus la bun sfârşit până la finalul anului 2030. La acel moment, vom avea deja un ecosistem de turism 100% durabil în Turcia. Activităţile noastre de branding şi promovare globală vor creşte de la an la an, iar până la sfârşitul anului 2028 vom avea un total de 9 destinaţii şi 20 de sub-brand-uri de produs care să prezinte la nivel global întreaga ofertă turistică şi culturală a ţării noastre. Susţinem diversitatea şi continuitatea în comunicare, iar pentru acest lucru, tot până la finalul anului 2028, vom aloca 225 de milioane de dolari la bugetul nostru de comunicare şi de marketing”, afirmă ministrul Mehmet Nuri Ersoy.

Turcia va acorda o atenţie deosebită pentru anumite domenii specifice în activităţile sale de promovare a turismului, cum ar fi: turismul religios, turismul gastronomic, turismul dedicat sportivilor şi amatorilor de sport cu un accent special pe ciclism. De asemenea, vor fi alocate resurse şi pentru turismul medical şi pentru diversificarea ofertei de turism în toate cele 81 de oraşe ale sale pe parcursul întregului an.

Totodată, o importanţă deosebită o vor avea şi săpăturile arheologice în zona Taş Tepeler, cel mai vechi sit neolitic din lume, şi vor fi lansate noi parcuri arheologice în zonele Side-Antalya-Göreme-Capadocia-Pergamon şi Asklepion din Izmir şi pe Calea Lyciană.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.