Cele mai căutate destinaţii exotice pentru familiile cu copii în acest an sunt Madeira, Thailanda şi Mauritius, arată datele Eturia, touroperator specializat pe astfel de locaţii. Bugetul alocat în medie de o familie cu doi adulţi şi un copil, pentru o vacanţă exotică, cu avion, şapte nopţi de cazare la hotel de 4 stele, mic dejun şi transfer, este de 3.300 euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Când pleci în vacanţă cu copiii, nu doar vremea contează, ci şi unde găseşti un meniu potrivit, un mini club cu personal dedicat sau un parc acvatic aproape de hotel sau chiar în resort. 1 Iunie a devenit deja un nou ”punct de plecare” pentru familiile care aleg să le ofere celor mici un cadou memorabil: o vacanţă împreună”, arată compania.

Datele extrase din rezervările realizate pentru sezonul cald 2025 arată că 25% dintre turişti aleg vacanţele în familie, în creştere cu 5% faţă de anul trecut.

Evenimente
26 mai Energy Road - Energie la tine acasă
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

 50% călătoresc cu 1 copil, 30% cu 2 copii, 13% cu 3 copii, iar 7% cu mai mult de 3 copii, vârstele celor mici fiind preponderent cuprinse între 2 şi 12 ani, menţionează compania.

”Vacanţele cu copii nu înseamnă doar plajă, ci şi activităţi adaptate la nevoile celor mici, confort şi experienţe memorabile. Cele mai căutate destinaţii pentru familiile cu copii în 2025 sunt: Madeira, Thailanda, Mauritius. Toate aceste destinaţii au în comun mai multe lucruri: accesibilitate rezonabilă, inclusiv zboruri charter, opţiuni de cazare confortabile, activităţi alternative la plajă (de la safari în natură, până la parcuri tematice sau plimbări pe mare) şi, mai ales, hoteluri pregătite să răspundă nevoilor celor mici”, mai arată compania.

În ceea ce priveşte cerinţele părinţilor, 67% cer hoteluri cu facilităţi clare pentru copii (kids club, babysitting), 20% cer mese adaptate vârstei celor mici, 10% solicită camere conectate, iar 3% întreabă despre siguranţă: prezenţa salvamarilor, zone fără pericole, insecte etc.

”Tot mai multe familii aleg hoteluri unde se pot relaxa în timp ce copiii sunt implicaţi în activităţi supravegheate. Acest trend este în creştere de la an la an, ceea ce ne arată că părinţii îşi doresc ca cei mici să fie alături de ei, dar în acelaşi timp vor să aibă suficiente activităţi ca să nu se plictisească”, spun reprezentanţii companiei.

60% dintre familii aleg pachete all inclusive în care relaxarea e garantată şi programul copiilor poate fi structurat pe toată perioada şederii. Durata medie a vacanţei este de 7 zile. Structura pachetelor preferate: sejururi la plajă sau mix plajă & oraş, cu activităţi incluse.

”3.290 euro reprezintǎ bugetul alocat în medie de o familie (2 adulţi + 1 copil) pentru o vacanţă cu avion, 7 nopţi, cazare 4 stele, mic dejun şi transfer”, adaugă ei.

Dincolo de cazare, părinţii vor din ce în ce mai des să-şi planifice din timp activităţile pentru cei mici. 37% dintre familii au rezervat în avans experienţe locale, precum: 47% parcuri tematice, 31% safari, excursii în natură, 22% sporturi acvatice, ateliere de gătit sau activităţi creative.

”Părinţii vor să excludă orice situaţie neplăcută, aşa că optează pentru asigurări generale care includ acoperire medicală în caz de urgenţă. 70% dintre turiştii care călătoresc cu copii aleg o astfel de asigurare”, relevă datele companiei.

Eturia are în portofoliu peste 830 de hoteluri, dintre care 500+ sunt clasificate ca ”family-friendly”. Dintre acestea, 45% oferă servicii dedicate copiilor, precum mini cluburi, meniuri speciale, parcuri de distracţii sau babysitting.

”Observăm o schimbare clară în ultimii ani în comportamentul familiilor, mai ales după perioadă pandemiei. Părinţii nu mai aleg la întâmplare, ci caută destinaţii care oferă siguranţă, activităţi adaptate copiilor şi condiţii care le permit celor mici să se bucure cu adevărat de vacanţă. Ne bucurăm că putem răspunde acestor nevoi printr-un portofoliu consistent de hoteluri care respectă aceste criterii. Calitatea serviciilor, facilităţile adaptate şi atenţia la detalii fac, în cele din urmă, diferenţa între o vacanţă obişnuită şi una memorabilă pentru întreaga familie”, spune Sorin Stoica, CEO Eturia.

Agenţia de turism Eturia numără peste 80 de angajaţi şi a încheiat anul 2024 cu un rulaj de peste 30 de milioane de euro.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.