Compania chineză de streaming muzical Tencent Music Entertainment Group a atras aproape 1,1 miliarde de dolari prin intermediul unei oferte publice iniţiale la bursa din New York, după că a stabilit preţul acţiunilor la nivelul inferior al intervalului ţintit, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Divizia de muzică şi jocuri a grupului Tencent Holdings a stabilit preţul certificatelor americane de depozit (ADR) la 13 dolari pe acţiune, faţă de intervalul indicativ de 13-15 dolari pe acţiune, a anunţat compania în documentele depuse la bursa din Hong Kong.

Oferta publică iniţială evaluează compania Tencent Music la 21,3 miliarde de dolari şi arată modul în care companiile reuşesc să se listeze cu succes în pofida volatilităţii pieţei.

Tencent Music a vândut 41 de milioane de ADR, în timp ce acţionarii existenţi au vândut alte 40,9 milioane de titluri.

Mai multe alte companii chineze s-au listat în acest an la bursa din New York, atrăgând fonduri de 7,9 miliarde de dolari, înainte de debutul Tencent Music, potrivit datelor firmei Refinitiv.

În 2014, grupul Alibaba a atras o sumă record de 25 de miliarde de dolari prin intermediul unei oferte publice iniţiale.

Listarea Tencent Music în SUA este a patra cea mai valoroasă efectuată de o companie chineză în acest an. Pe primul loc se află compania de video streaming iQiyi, cu 2,4 miliarde de dolari, urmată de grupul de comerţ cu discount Pinduoduo, cu 1,6 miliarde de dolari şi producătorul de vehicule electrice NIO, cu 1,15 miliarde de dolari.

Tencent Music a raportat  o creştere de 244% a profitului în primele nouă luni ale acestui an, la 394 de milioane de dolari. Prin comparaţie, Spotify a consemnat o pierdere netă de 520 de milioane de dolari.

Acţiunile Tencent Music au intrat la tranzacţionare la bursa din New York miercuri.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.