SUA şi China au decis dublarea numărul de zboruri de pasageri permise în prezent transportatorilor aerieni între cele două ţări, a anunţat vineri administraţia Biden, într-un semn rar de cooperare între cele mai mari două economii ale lumii, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Departamentul pentru Transport al SUA (USDOT) a declarat că va creşte numărul de curse pentru pasageri din China permise să zboare către SUA la 18 călătorii săptămânale dus-întors, de pe 1 septembrie, urmând ca acestea să ajungă la 24, începând cu 29 octombrie, faţă de numîrul actual de 12.

Guvernul chinez va fi de acord cu aceeaşi creştere pentru transportatorii americani, confirmând o decizie relatată anterior de Reuters.

Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

Acordul dintre Beijing şi Washington vine după ce China a ridicat joi restricţiile din perioada pandemiei privind tururile de grup pentru mai multe ţări, inclusiv pieţe cheie precum SUA, Japonia, Coreea de Sud şi Australia.

USDOT a declarat că prima tranşă de zboruri a fost aprobată să înceapă la 1 septembrie ”pentru a satisface o creştere anticipată a cererii în jurul începutului anului universitar”.

Surse au spus că nu se aşteaptă ca operatorii aerieni din SUA să profite imediat de toate cele 18 zboruri săptămânale.

Ambasada Chinei la Washington a adresat întrebări despre anumite detalii autorităţilor din China, dar a spus că ”zborurile directe sunt esenţiale pentru creşterea vizitelor reciproce între popoarele chinez şi american. Sperăm că restabilirea mai multor zboruri va face bine fluxului de oameni şi comerţului dintre cele două ţări”.

După călătoria din iunie a secretarului de stat Antony Blinken în China, angajamentul constant al USDOT şi al Departamentului de Stat cu oficialii chinezi ”a făcut posibil acest pas important înainte”, a adăugat USDOT.

”Obiectivul nostru primordial este un mediu îmbunătăţit, în care transportatorii ambelor părţi să îşi poată exercita pe deplin drepturile bilaterale de a menţine un echilibru competitiv şi şanse echitabile şi egale între transportatorii aerieni din SUA şi China”, a spus USDOT în ordinul său de aprobare de vineri.

Air China a declarat joi, într-o declaraţie la USDOT, că solicită permisiunea pentru a adăuga un nou zbor săptămânal între Beijing şi Los Angeles.

China Eastern, Xiamen Airlines şi China Southern efectuează, de asemenea, zboruri regulate către SUA, în timp ce United Airlines, American Airlines şi Delta Airlines operează în prezent zboruri de pasageri către China.

United a declarat vineri că va extinde zborurile între cele două ţări în baza acordului, reluând zborurile către Beijing şi reintroducând serviciul zilnic către Shanghai.

Companiile aeriene pentru America, un grup comercial din industrie, a declarat că ”sprijină redeschiderea treptată a serviciilor aeriene SUA-China, concomitent cu creşterea cererii de pasageri de-a lungul timpului. Ordinul modificat de astăzi asigură oportunităţi echitabile şi egale pentru companiile aeriene din SUA de a concura pe piaţă”.

Cele 24 de zboruri săptămânale sunt încă o fracţiune din cele peste 150 de zboruri dus-întors permise de fiecare parte înainte ca restricţiile să fie impuse la începutul anului 2020 din cauza pandemiei de Covid.

Pe 3 mai, USDOT a declarat că va permite companiilor aeriene chineze să mărească serviciile de pasageri din SUA la 12 călătorii săptămânale dus-întors, egal cu numărul de zboruri pe care Beijingul le-a permis transportatorilor americani.

Anterior, erau permise doar opt zboruri săptămânale ale transportatorilor chinezi.

Transportatorii americani au observat că nu pot zbura deasupra spaţiului aerian rusesc către China, ceea ce face unele rute mult mai lungi.

Reuters a scris în iunie că firmele aeriene chineze evită să zboare deasupra spaţiului aerian rusesc în zborurile nou aprobate către şi dinspre SUA, dar încă folosesc spaţiul aerian rusesc pentru alte zboruri.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.