Jumătate din afacerile de familie reuşesc succesiunea la a doua generaţie, circa 20% realizează cu succes trecerea la a treia generaţie şi doar 3% trec dincolo de a treia generaţie, arată studiul “Barometrul afacerilor de familie din România” publicat joi de compania de consultanţă şi audit EY, care mai arată că 44% din proprietari afirmă că afacerea este total dependentă de ei, iar 62% nu au ales încă un succesor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pentru studiul “Barometrul afacerilor de familie din România” au răspuns, în perioada 8 februarie – 5 martie 2017, 247 de oameni de afaceri implicaţi în firme de familie la 27 de întrebări ale chestionarului online.

Dintre acei chestionaţi, 80 conduc afaceri de familie cu cifră de afaceri care depăşeşte un milion de euro.

Mai mult de trei din patru respondenţi consideră că proprietarii planifică succesiunea.

Circa 20% dintre afacerile româneşti de familie de peste un milion euro au realizat cu succes trecerea la a doua generaţie de antreprenori, în timp ce 73% dintre acestea sunt încă conduse de fondatori şi se pregătesc pentru succesiune.

În total, în doar 27% dintre cazuri companiile cu cifra de afaceri mai mare de un milion de euro sunt conduse de lideri care au preluat conducerea afacerii de la fondatori, faţă de 53% dintre companiile la nivel global chestionate în cadrul studiului.  

Cele mai multe firme au un singur membru al familiei la nivel de top management.

În total, 80% dintre companii au cel puţin o femeie în top management, faţă de 95% care au cel puţin un bărbat reprezentat la acest nivel. De asemenea, 49% dintre afaceri au mai mult de doi bărbaţi în top management, faţă de doar 31% care au cel puţin două femei.

Situaţia este similară şi în cazul angajaţilor care nu fac parte din echipa de conducere, dar care sunt membri ai familiei.

Astfel, 45% dintre afaceri nu au nicio femeie angajată din membrii familiei, faţă de 34% care nu au niciun bărbat.

Cele mai multe afaceri au un singur membru al familiei angajat, pe lângă fondatori, în timp ce 33% au cel puţin doi membri ai familiei de genul masculin angajaţi, iar 29% cel puţin două femei membre ale familiei.

Studiul mai arată că un sfert din afacerile de familie susţin că extinderea termenului de aplicare a neimpozitării profitului reinvestit este măsura fiscală cu cel mai semnificativ impact pentru afacere în 2017.

În rândul afacerilor de peste un milion de euro, circa 33% dintre respondenţi au indicat extinderea termenului de aplicare a neimpozitării profitului reinvestit ca fiind măsura fiscală cu cel mai semnificativ impact pentru afacere în 2017.

Pe locul al doilea se află reducerea TVA la 19%, urmată de eliminarea plafonării bazei de calcul a contribuţiilor sociale.

Potrivit raportului, cele mai multe afaceri de familie din România (94%) apelează la consultanţă de specialitate pentru a adresa diverse aspecte ale business-ului. Cu toate acestea, doar 27% folosesc servicii de consultanţă în mod constant. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.