Circa 70% dintre manageri folosesc automatizarea şi AI pentru a identifica modalităţi de a îmbunătăţi afacerile, făcându-şi operaţiunile mai inteligente, iar unele costuri pot fi reduse la jumătate, în timp ce automatizarea poate îmbunătăţi productivitatea proceselor individuale cu 80%, potrivit unui studiu transmis de PwC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Multe companii se află deja la a doua sau a treia generaţie de optimizare a costurilor şi de creştere a productivităţii. Pârghii precum externalizarea unor procese, raţionalizarea portofoliului sau implementarea de soluţii ERP au fost utilizate la maximum, aşa că pentru a atinge un nou nivel de eficientizare a activităţilor au nevoie de o abordare nouă, bazată pe tehnologiile de ultimă generaţie, precum Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning sau Inteligenţa Artificială (AI).

”Potrivit unui studiu recent realizat de PwC şi Grupul Brunswick la nivel global, 70% dintre managerii intervievaţi au spus că folosesc automatizarea şi AI pentru a identifica modalităţi de a îmbunătăţi afacerile, făcându-şi operaţiunile mai inteligente. Însă cu atât de multe opţiuni în cloud computing, securitate cibernetică, software specializat şi alte servicii operaţionale, precum şi tehnologii emergente precum machine learning, blockchain şi drone, companiile trebuie să facă alegerile cele mai potrivite pentru afacerile în care să concentreze investiţiile în tehnologie”, se arată în comunicat.

Astfel, tehnologiile inteligente, cum ar fi RPA, machine learning şi chatbot oferă companiilor noi oportunităţi de a îmbunătăţi performanţa proceselor operaţionale şi de a realiza economii semnificative. Pot fi implementate rapid, având costuri reduse, care permit noi niveluri de productivitate. Impactul poate fi semnificativ: automatizarea poate îmbunătăţi productivitatea proceselor individuale cu 80% până la 100% şi cu 20% sau mai mult a funcţiilor generale, potrivit companiei.

”Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul şi costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea şi bugetarea, arată raportul menţionat. În acelaşi timp, profesioniştii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activităţi cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni şi proiecte de buget pe mai mulţi ani. Un nivel similar de îmbunătăţire este posibil şi în alte funcţii, cum ar fi serviciul pentru clienţi, gestionarea lanţului de aprovizionare şi vânzări”, se arată în comunicat.

Soluţiile de automatizare trebuie să fie fundamentate pe strategia generală de business a unei organizaţii, pentru ca acestea să obţină maximum de avantaje, iar cartografierea tuturor departamentelor şi proceselor din companie este în acest caz foarte importantă.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.